Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

20.2.2016: Naučná stezka Rýžování zlata - Petrovice u Sušice

21. února 2016 v 20:01 | paulito
Pravidelná turistická vycházka do koutů České republiky nás tentokrát zavedla nedaleko Sušice, kde kolem vesnice Petrovice vede naučná stezka, která sice nese název Rýžování zlata, ale spíše se zabývá okolím této vsi. Stezka je dlouhá 7 km, absolvujete zde pár stoupání, ale celkem je nenáročná, hezký výhled na Petrovice a cedule, zabývající se historií okolních vesnic.

16.2.2016: Dublin

21. února 2016 v 19:48 | paulito
Služební cesta do Irska začala krátce po půlnoci z pondělí na úterý na plzeňském autobusovém nádraží, kde jsem nastoupil do busu Student Agency a i když jsem se snažil až do Franfurktu usnout, nepodařilo se mi to. Prohlídka i odlet letadlem Lufthansy do Dublinu proběhl bez problémů, vzlet bych přirovnal k rozjezdu metra a za dvě hoďky jsem už byl na letišti v Dublinu. Vzhledem k tomu, že bylo dost času, vyrazil jsem autobusem do města, vystoupil na Green College a prošel tuto ulici z jedné strany na druhou a prohlédl si zde obchůdky a památky, včetně Dublin Castle. Klasické velkoměsto, spousta lidí, málo místa, bylo to takové letem světem, ale přesto zajímavé. Pak už zpět na letiště a další let na malé letiště Kerry Airport na jihozápadě Irska, odkud jsem dojel taxíkem do města Trallee (Trá li) a ubytoval se v hotelu. Druhý den byl věnován prohlídce firmy, do které jsem přišel a jednání a co o tom říct? Příroda v okolí krásná a guiness výborný, určitě by to tady stálo za delší návštěvu. A pak už jen zase letadly cesta zpět, nákupy v Dublinu, čekání na Franfurktu, musím pochválit bus Student Agency, který přijel na minutu přesně. Celkově cesta zajímavá, únavná, ale do Irska se hned zas tak nepodívám, proto jsem byl rád.

Green College

V Irsku probíhaly volby a bylo to vidět.

Christ Church Cathedral

Franfurkt

13.2.2016 Pod lampou - Coldblooded Fish, Acid Force, 1000bombs

14. února 2016 v 12:41 | paulito
Další tohtoroční akce v Lampě se nesla ve znamení thrash metalu, což je k dobrému pivu asi to nejlepší a taktéž na vyčištění hlavy po celotýdenním stresu v práci. Lidí moc nebylo, v Plzni klasika, tak 40-50, ale z Plzně skoro nikdo. Atmosféra také nebyla asi i dky vypruzené barmance nijak super, ale pivo bylo výborné a muzika hoodně dobrá, tak jsme si to užili naplno. Začala pražská kapely Coldblooded Fish, která tento rok vydala své první EP With the Fishes a na rozjezd to nebylo špatné, co neměla na kvalitě, vynahrazovali kytaristé nadšením. Po nich už přišli Slováci Acid Force, kapela z Banské Bystrice má za sebou také jedno EP z minulého roku, Towards the Nuclear Load a byla to řežba, doplněná takovými skladbami, jako Agent Orange nebo Ace of Spades. No a nakonec klasika z Plzně, 1000bombs, kteří kromě svých hitů 1000bombs a Piese is Dead zahráli i nové věci z připravovaného splitka.. a také výborný thrash. A pak už jen cesta v povznesené náladě do postele a dnešní střízlivění :-)

6.2.2016: Naučná stezka Hradišťský vrch

6. února 2016 v 21:00 | paulito
Protože nás o víkendu nečekala žádná pařba, vyrazili jsme na výlet, opět do Konstantinových Lázní, tentokrát na Hradišťský vrch, který je nad městem a kde bylo osídlení a hradiště, halštatské, poté keltské a slovanské. Odbočka po cestě lesem vedla k Panně Marii ve skalách, k níž se váže zajímavý příběh z roku 1650, který by mohl vyvolat zájem záhadologů. cesta kolem bývalých valů hradiště nás zavedla až k lomu s jezírkem, kde musí být v létě nádherně a kam se určitě jednou vrátíme. Asi po dvou hodinách jsme došli zpět k autu a ještě nás tu jedna stezka čeká do budoucna.

4.2.2016: Meet Factory - Inquisition, Entombed AD, Abbath, Behemoth

5. února 2016 v 22:20 | paulito
Druhá letošní akce v Meet Factory začala trochu chaoticky, kdy jsem zjistil hodinu před začátkem akce, že nezačíná ve 20:00, jak bylo všude psáno, ale už v 18:30 a tak jsem rychle sháněl osádku našeho auta a v pět jsme vyráželi směr Praha. Podařilo se nám ještě zaparkovat u klubu a přiopjili jsme se k půlhodinové frontě před vchodem, tohle pořadatelé, jako pár dalších věcí, moc nezvládli. Při příchodu už hráli Inquisition, americká black metalová kapela, stihnuli jsme ještě pár skladeb, celkem dobrý začátek, další přišla na řadu švédská death metalová kapela Entombed AD, tvořená členy bývalých Entombed, která má za sebou dvě LP, poslední tohtoroční Dead Dawn, ale tahle muzika mě moc nebrala a protože horko narůstalo, byli jsme víc venku na cigárku a pivu, než uvnitř. Lidí bylo prostě moc, nedýchatelno rostlo, řada lidí raději sál opouštěla, k tomu nic extra pivo, nebýt vynikajících Abbath a Behemoth, litoval bych. Třetí kapela, black metal Abbath, kolem frontmana Abbatha z Norska, má za sebou první LP, jak jinak, než Abbath... LP mě moc nebralo, ale naživo to bylo o mnoho lepší a Abbath má opravdu charisma, vynikající výkon. A to už nastupovala hlavní hvězda večera, polský black/death metal Behemoth, vydala sice své poslední LP The Satanist v roce 2014, ale jejich show a perfektně odvedený výkonm byl prostě úžasný a vynahradil všechna negativa...

31.1.2016: Naučná stezka a hrad Přimda

31. ledna 2016 v 18:55 | paulito
Za dalším objektem našich cest a chuti poznávat jsme se vydali 60 km od Plzně směrem k německým hranicím, kde se nad dálnicí tyčí zřícenina hradu Přimda. Po cestě zdatně lilo a tak jsme měli chvilku i pochybnosti, zda to dáme, ale nakonec na Přimdě se déšť změnil ve sněžení a my vstoupili do říše pohádek a středověkých pověr, kde se v mlze a po stezkách plných sněhu a ledu mohlo skrývat cokoliv... samozřejmě bohužel jen v našich představách, ale i tak byla cesta naprosto úžasná.

24.1.2016: Výstava koček v hotelu Diplomat + procházka oborou Hvězda

24. ledna 2016 v 20:14 | paulito
Tak tuto neděli trochu netradičně jsme vyrazili do Prahy za kočičkami do hotelu Diplomat, hned vedle jsou prodejny Maserati a Ferrari a tak jsme se pokochali i krásnými auty a pak už vzhůru do hotelu za kočkami, škoda jen, že většina jich je v klecích, ale asi by to jinak nešlo. K tomu prodej spousty zajímavých doplňků a inspirace, jak potěšit tu naší zrzavou domácí oblíbenkyni :-) a pak ještě procházka obotou kolem letohrádku Hvězda na Bílé hoře, plnou běžkařů a návrta domů do Plzně.

22.1.2016: Meet Factory - Aborted, Septicflesh, Kataklysm

23. ledna 2016 v 13:01 | paulito
Naše první tohtoroční akce v Praze v našem nepříliš oblíbeném klubu Meet Factory, ale očekávání díky složení velké. K Meet Factory jsme dorazili bez problémů, místo na parkování ještě bylo a už jsme šli do klubu. První Budvar a už přišla na scénu belgická death metalová kapela Aborted, která vydala v tomhle roce nové EP Termination Redux, shodou okolností jsme si ho poslechli v autě cestou do Prahy. A hned na počátek vynikající výkon, který nás rozehřál. Po nich nastoupila symfonická death metalová kapela z Řecka, Septicflesh, tohle nebylo tak úplně to, co se mi líbilo, ale dobře, žas tak špatné to nebylo, jen zpěvák toho víc napovídal, než nazpíval. Pak poslední výměna podia a už přichází kanadský death metal Kataklysm, v čele s Mauriziem Iaconem a kapela, která vydala minulý rok LP Of Ghosts And Gods, předvedla strhující výkon a zakončila tak nádherný večer, plný vynikajícího death metalu.

15.1.2016: Divadlo pod Lampou - Heaving Earth, Hateful, Ad Nauseam

16. ledna 2016 v 17:15 | paulito
První akce nového roku 2016, první akce po zániku Parlamentu, první death metalová akce v Plzni po dlouhé době. Pravda je, že v Plzni death metal zrovna nefrčí a tak jsme šli trochu s obavami, koli bude lidí. Zpočátku to vypadalo hodně špatně, ještě ve 20.00 to bylo tak 10, ale nakonec jich přišlo aspoň 40.. aspoň. Už celkem chápu, že metalové kapely, co nejsou z Plzně, sem moc jezdit nechtějí, nevadí, budeme jezdit do Prahy. Už příprava zněla poměrně dobře, dali jsme si pivo 12° a už začala hrát první kapela, Heaving Earth z Prahy, která má za sebou dvě LP, to poslední z minulého roku Denouncing the Holy Throne a zpěvákův growling se nám opravdu líbil. Po nich přišla první z italských kapel, technický death metal z Modeny v podání Hateful. Tahle kapela má za sebou také dvě LP a jejich pojetí mě tolik nevzalo, ale jak se sál zaplnil, nálada byla lepší a navíc set téhle kapely utekl poměrně rychle. A pak už přišla hlavné hvězda večera, další technický death metal v podání kapely Ad Nauseam, jejichž střídavě melodický a tvrdý death mě vzal mnohem víc. Tahle kapela vydala minulý rok první LP s názvem Nihil Quam Vacuitas Ordinatum Est a i když technický death není úplně to, co mě baví, večer jsem si užil.

9.1.2016: Sněžka

14. ledna 2016 v 22:33 | paulito
Výlet na Sněžku začal v lanovce, s nádherným výhledem na okolí Sněžky. Nahoře trochu foukalo, ale vydali jsme se po cestě podél řetězu dolů ze Sněžky a pak další kousek po hřebenu na Luční boudu. Tam jsme poobědvali výborný gulášek a dali si pivko a pak už jsme se vydali dolů ze Sněžky pěšky do Pece. Cesta byla náročná, vlastně jsme celou cestu jen brzdili a snažili se nespadnout, což se ne všem členům výpravy vždy povedlo. Ale nakonec jsme dobře došli a pak utahaní dojeli zpět na chalupu. Nádherný výlet.

8.1.2016: Hrad Choustnik, Jelenia Gora

13. ledna 2016 v 20:24 | paulito
Druhý výlet do Polska nás zavedl k hradu Choustnik, asi 10 km jižně od Jelenie Gory, kam jsme vyšplhali po trase od nedaleké vesničky. Hrad se nám odměnil nádherným výhledem a musím ocenit, že byl otevřen i v zimě. Vylezli jsme na věž, ze které nás skoro sfouknul vítr a nafotili pár krásných fotek. Cestou zpět jsme se ještě zastavili v městě Jelenia Gora, kde jsme prošli hlavní ulici v historickém centru města, nakoupili marmelády u místní prodejkyně a pak už jeli zpět do Žacléře.

6.1.2016: Ksiaz, Palmarium, Krzeszow, Kowary

12. ledna 2016 v 19:49 | paulito
Náš první výlet k našim severním sousedům, do Polska, vedl do města Walzbrych, kde jsme zastavili napřed u konírny nedaleko zámku Ksiaz, třetího největšího v zemi. Zámek jsme prošli, bylo sympatické, že nepotřebujete průvodce a zjistili jsme, jak žila polská šlechta před druhou světovou válkou. Nedaleko zámku je zimní zahrada, zvaná Palmarium, kde jsme se mohli cítit jako v tropech a kromě nádherných květin je zde spousta citronů, pomerančů, mandarinek. Po zastávce na benzíně na párek v rohlíku, kde jsem se lehce dohadoval, co vlastně chci, ale jinak jídlo bylo výborné. Pár postřehů z Polska.. Poláci si potrpí na hezká auta a ženy o sebe hodně dbají (většinou), ale jinak je země, silnice, domy taková zanedbaná.... ale lidi celkem v pohodě. Další zastávka byla v klášteře v Krzeszowě, který sice byl nádherný, ale necítil jsem tam takový respekt jako v některých našich klášterech. Už poměrně utahaní jsme se zastavili ještě v Kowarech, kde mají úžasný Park miniatur, kde jsou různé historické budovy Slezska a pohodová kavárnička.

25.1.2016: Stachelberg a Černá Hora

11. ledna 2016 v 20:50 | paulito
Další náš výlet na dovolené směřoval za opravdickou zimou... napřed jsme se zajeli podívat na největší pevnostní tvrz v Čechách, Stachelberg, kde je kolem celý pevnostní systém včetně okopů. Navíc jsme se pokochali krásným výhledem a počasí aspoň na chvíli vypadalo na zimu. Další cesta nás zavedla do městečka Jánské Lázně, kde jsme nastoupili na lanovku a nechali se vyvézt na Černou Horu, lyžařské středisko, kde jsme konečně uviděli tu opravdovou, pořádnou zimu. je pravda, že jsme vzdali místní naučnou stezku přes rašeliniště, nebyla na to počasí a nic by jsme neviděli, ale příroda plná krásných zimních scenérií i tak stála za to.

4.1.2016: Naučná stezka Opevněné Trutnovsko

10. ledna 2016 v 21:24 | paulito
Jak je naším dobrým zvykem u naučných stezek, ani tuto jsme nedali úplně celou a úspěšně jsme přes veškerou přípravu zbloudili, ale naštěstí jsme nebloudili v pohraničních lesích dlouho. K tomu mi odešel iphone a tak to mělo vše jeden dobrý důsledek, koupil jsme si pořádný mobil, Samsung Galaxy S5 Neo a tak mám tři přístroje (iphone, mobil na přehrávání muziky a foťák) v jednom. Jeli jsme busem z Žacléře do Zlaté Olešnice, kde je zastávka u hájovny nedaleko prvního opevvnění a pak už jsme stoupali do kopců, po cestě, lemované jednou pevnůstkou za druhou, Je škoda, že jsme je v 1938 neotestovali v boji, protože jen šplhat se k nim ve sněhu byla pořádná dřina. Ale i tak to bylo moc zajímavé a je fajn, že je řada lidí, kteří se o ně starají.

7.1.2016 Naučná stezka Den bitvy u Trutnova 1866

7. ledna 2016 v 19:27 | paulito
Naše dovolenkové výlety tu budou díky výpadku mého Iphone trochu ne zcela podle dat, ale už mám nový Samsung Galaxy S5 Neo, fotí moc hezky a snad bude i méně otravný. Dnešní den jsme měli v plánu podívat se do Trutnova a také do Žacléře, navigačka sice vypověděla poslušnost (je to tady nějaká past na elektroniku, nebo co), ale nakonec jsme střed Trutnova našli celkem bez problémů. Jinak Trutnov není moc hezké město a i lidé jsou zde nějací divní. Pustili jsme se z Krakonošova náměstí po naučné stezce, mapující bitvu z roku 1866, informace byly podány profesionálně a bylo to moc zajímavé. Cestou z města do kopce jsme došli k památníku generála Gablenze, vítěze této bitvy. Cestou zpět jsme zajeli k žacléřskému zámku, který byl samozřejmě zamčený, takže jen jedna celková fotka a ani hornický skanzen na tom nebyl lépe... tolik k Žacléři.

3.1.2016: ZOO Dvůr Králové nad Labem

3. ledna 2016 v 17:55 | paulito
První den dovolené zabrala cesta a ubytování v Žacléři (mimochodem moc pěkné), ale přesto jsme si cestou našli chvíli na zastavení v ZOO ve Dvoře Králové. Safari samozřejmě nefungovalo, je zima a zima byla opravdu pořádná, ale za pomoci horkých nápojů a pobíhání z pavilonu do pavilonu jsme to dali a viděli i pár zajímavých zvířat, gepardy, hady, orangutany, v létě tam musí být nádherně, tak snad někdy příště. A samozřejmě nesmím zapomenout na galerii obrazů malíře pravěku Buriana, díky kterým jsem se ve vzpomínkách vrátil do dětství a ke knihám, které jsem tak rád četl a člověk i mohl vidět, jak moc se za ta léta změnil názor na podobu dinosaurů.

31.12.2015: Naučná stezka Svatého Blažeje

31. prosince 2015 v 18:05 | paulito
Ca 3,5 km poslední tohtoroční procházky, naučné stezky Svatého Blažeje, jsme začali v malé vesničce Branišov nedaleko Toužimi, kde mají na návsi nádherný dub. Po asfaltové silničce jsme došli k Třebouňskému rybníku, kde byl nádherný výhled na okolní vrchy i na samotný rybník. Nejkrásnějším bodem cesty je zřícenina barokního kostela sv. Blažeje a pak už zase kolem rybníku zpět do Branišova.

28.12.2015: Michalovy Hory a Chodová Planá

28. prosince 2015 v 21:23 | paulito
Další přesilvestrovský výlet vedl do Michalových Hor, což je malá obec nedaleko Chodové Plané, již dávno za zenitem své slávy, k úpadku vedlo vysídlení Němců v roce 1946. Vede zde naušná stezka, která se věnuje historii dolování v okolí a zavedla nás ke dvěma již opuštěným štolám a na altánek na vyhlídce nad vsí. Celkem 2,5 km, ale do kopce a z kopce, takže poměrně náročné. Počasí bylo nádherné a z Hor jsme jeli ještě do nedaleké Chodové Plané. Zaparkovali jsme nedaleko místního kostela sv. Jana Křtitele u diska Caribic :-D a vydali se kolem starého zámku k bráně pivovaru Chodovar. Je vidět, že se mu daří, všechny budovy opravené a restaurace Ve skále plná Němců a Rusů. Od pivovaru je to jen kousek k novému zámku a jeho nádhernému parku. Přes park jsme došli k asi nejhezčímu místu v Plané, starému židovskému hřbitovu, který má svoji kouzelnou atmosféru. A pak už zase do auta a zpátky do Plzně, spokojení a příjemně unavení.

26.12.2015: Parlament - 10 let Panychidy

27. prosince 2015 v 18:24 | paulito
Blíží se konec roku a tak přišla také poslední akce tohoto roku, kde jinde, než v Parlamentu, kde to kromě poslední akce roku bude nejspíš poslední akce vůbec, současný pronajímatel končí a další metalový není v dohledu. Ale nevadí, uvidíme jak to dopadne a tahle poslední akce byla úplně super, sešlo se přes 100 lidí, pivo a kořalka vůberné a také hodně dobrá muzika. Přišli jsme už v půl šesté a od šesti začala první kapela, německá black metalová Sadistic Sacrament z Regensburgu, která hraje od roku 2012 a v roce 2013 vydala EP Inhuman Baptism. Je pravda, že po posledních koncertech Kampfar a Gorgoroth nás zas tak nezaujala, ale pro rozjezd to bylo slušné. Výborná nálada a hudba pokračovala, nastoupila další black metalová kapela, brněnští Asgard, ale spíš mi jejich tvorba připomínala thrash od starého Arakainu. Navíc jsem jejich vystoupení proseděl s přáteli u baru. A pak už přišla Panychida, hlavní oslavenec večera, nálada vygradovala, kořalky do nás padaly a koncert byl vynikající. Takže dalších 10 let? Pak už jsme zaplatili a jeli domů, ani nezůstali na poslední Armillarii, přece jen už jsme měli lehce dost....a 16.1. sezona zase začíná, tentokrát v Lampě.

25.12.2015: Bezděkov, Spiessova naučná stezka

25. prosince 2015 v 19:19 | paulito
Kousek od Klatov je obec Bezděkov a z ní vede do okolí Spiessova naučná stezka v déůce 16 km, z nichž jsme ušli zhruba polovinu. Začali jsme v Bezděkově u kostela sv. Václava a zamířili do obcí vítaná a Soustav. Po cestě jsme nenašli celkem nic zajímavého, jen několik hezkých fotek vzdálené Šumavy a tak jsme se vrátili přes pole zpět do Bezděkova, v nohou poctivých 8 km a šli proukoumat místní zámek, který bohužel momentálně není udržován ani používán. Cestou zpět jsme se ještě zastavili u Tupadelských skal, ale pak už se pomalu stmívalo a zamířili jsme zpět do Plzně.

25.12.2015: Západ slunce na hradě Švihov

25. prosince 2015 v 18:20 | paulito
Trocha krásy na konec letošního roku, kvůli těmhle fotkám jsem odbočil z cesty do Plzně... ale stálo to za to.

23.12.2015: Naučná stezka Stará Plzeň a kupci

24. prosince 2015 v 13:36 | paulito
Naučná stezka "Stará Plzeň a kupci" je zaměřená na období raného středověku a seznamuje se soudobou podobou a organizací hradiště Hůrka i celé staroplzeňské aglomerace. Zabývá se životem kupců na řezenské cestě a významem Přemyslovského hradu Plzeň na ostrožně Hůrka pro obchod raně středověkých Čech. Zastávky jsou tvořeny na místech úzce souvisejících s provozem hradiště Hůrka a jeho rolí hospodářskou, správní i obchodní. K projití trasy je potřebný čas zhruba dvou hodin.

Zcela nová naučná stezka ve Starém Plzenci nás přivedla k putování kolem středověkého Starého Plzence. Městečko je poněkud chaotické a plné podivných typů a zdejší řeznictví na náměstí obsluhuje velmi nepříjemná prodavačka, doporučuji se mu raději vyhnout. Cesta nás vedla přes most přes Úslavu ke kostelu Narození Panny Marie a pak kolem místních domečků a zahrádek do polí nad městem. Přes pole a les jsme minuli základy kostela Sv. Kříže a kochali se výhledem na a od rotundy Sv. Petra na město a protější hrad Radyni. cesta byla příjemná, tabule s údaji zajímavé a tak jsme poznali před Vánoci ještě něco zajímavého.

Arado Ar 196A-3

Zformována 1.10.1937:
1./196 ve Wilhelmshavenu s He 60
5./196 v Kiel-Holtenau s He 60
6.1943 byla 5./196 přejmenována na 1./SAGr. 128. Stab/196 zformován 1.9.1943, 2./196 zformována 8.8.1943 a 3./196 10.1943. 2./196 rozpuštěna 6.1944, zbytek Gruppe 3.1945.

Stab/196:

Stavanger-Sola
3.6.44 - 10.44
Ar 196
* několik oddílů v: Aalborg (5.40), Boulogne (8.40 - 9.40), Schellingwoude (10.40 - 8.41), Brest (1.41 - 8.41), Riga (8.41 - 9.41), Stavanger (8.41 - 10.41), Pillau (8.41), Hammerfest (10.41)
** oddíl poslán do Palerma 1.43 a začleněn do SAGr. 126. Oddíl v Aalborgu (3.43 - 4.43).

2./196:

Brest-Hourtin

18.12.2015: Praha Nová Chmelnice: Gehenna, Kampfar, Gorgoroth

19. prosince 2015 v 12:15 | paulito
Tak to konečně přišlo, po týdnu usilovné práce a jednom pracovním večírku je tu konečně pokračování black metalových Vánoc! Honem rychle z práce domů, hodit na sebe něco normálního a v šest sraz před Parlem a už jedeme směr Praha. Ale ouha, jedna bouračka vyvolala druhou, dálnice plná Němců a Poláků a tak se cesta protáhla a my dorazili až v osm, akorát na začátek Gehenny (nakonec to bylo vlastně pozitivum, o nic moc jsme nepřišli a to nejlepší bylo stejně před námi). Norský black metal ze Stavangeru v podání Gehennu je poněkud statický, ale na rozjezd docela dobré, kapela vydala poslední LP v roce 2013, hraje ne scéně už 20 let a má jich za sebou sedm. Po dalším nedobrém Kozlu 11° (hned po antočení studený se dá, ale pak to s ním jde z kopce) a cigárku před klubem vlétli na scénu další Norové, Kampfar a musím říct, že se mi ale hoodně líbili, v podstatě jsem odcházel s dolní čelistí lehce svěšenou. Kapela už také hraje 20 let, tento rok vydala nové LP Profan (také jejich sedmé) a evidentně jim to šlape. Z Kozla jsem přešel na anansové frisco a po dalším cigárku už vtrhl na scénu Gorgoroth! Kapela z Bergenu má na kontě také nové LP Instinctus Bestialis a za jejich 20 letou kariéru je to jejich už 10. Nevím, jestli fanoušci více řádili na Kampfar nebo na Gorgoroth, ale v každém případě to pro mě bylo nádherný vrcholů večera a další dvě hodiny mi hučelo v uších... a pak už jen cesta zpět do normálního světa a pro mě asi nejlepší klubový koncert tohoto roku.

11.12.2015 Praha Nová Chmelnice: Kringa, Misþyrming, One Tail, One Head, Mgła

12. prosince 2015 v 19:56 | paulito
Počátek tohotoročních black metalových Vánoc dopadnul více než dobře... pravda, po celém týdnu práce jsem byl lehce znaven, ale to neodradilo a o hodinu a půl poté, co jsem vyjel z Plzně, jsem se již vítal se svými přáteli před klubem Nová Chmelnice, kde mají hrozní pivo, ale většinou výbornou muziku. Všechny z těch kapel jsme viděl poprvé, o to lépe. Jako první nastoupila rakouská kapela Kringa, která ještě nemá za sebou žádné LP a na rozjezd nepředvedla špatný výkon. Při druhé kapele jsem přešel z nechutného piva na výbornou vodu a do toho předvedla vynikající výkon plný energie islandská kapela Misþyrming, která má za sebou první LP Söngvar elds og óreiðu a nasadila laťku hodně vysoko. Po nich nastoupila dost divoká parta z norského Trondheimu, One Tail, One Head, jejíž zpěvák Luctus se poctivě napájel Jamesonem, ale i tak bylo jejich vystoupení hodně dobré, i když ani tato kapela ještě žádné LP nevydala. A jako poslední, vrchol večera, nádherný black metal v podání krakowské kapely Mgła, která působí na scéně již od roku 2000 a má za sebou tři LP, poslední z tohoto roku Exercises In Futility. Domů jsme jel utahaný jak pes (ani netušíte, jaká dřina je pít vodu), ale spokojený...