Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

26.3.2016: Pod Lampou - Seeds In Barren Fields, Self-Hatred, Sorath, Root

27. března 2016 v 19:47 | paulito
Jednou z mála akcí v Plzni, kterou chceme tenhle rok navštívit, byla velikonoční akcička Pod Lampou, kde hrály jedna švédská a tři české kapely. Přišli jsme pěkně včas a tak jsme zaujali strategicky výhodnou pozici, za chvilku dorazili naši přátelé a už se popíjela plzeňská 12°, zatímco kapely dole zkoušely. Jako první nastoupila švédská black/death/core kapely Seeds In Barren Fields, u nás neznámá, ale na kontě už má dvě LP (minulý rok Let the Earth Be Silent After Ye) a několik splitů a přes počáteční problémy s nazvučením rozjela divokou jízdu, zpěvák skočil do publika a i kytaristé řádili celý set. Výborný začátek akce, který však trochu ztlumili plzenští doom metalisté Self-Hatred. Koncert super, i když díky tmě a mlze nebylo skoro nic vidět a focení bylo také takřka nemožné, ale hlavně mi trochu vadilo, že vyhodili celou akci z rytmu. Další nářez přišel v podání domácí black/death metalové kapely Sorath, která již hraje od roku 1993, vydala tři LP, ale poslední bohužel již v roce 2005. Přesto předvedli další hodně dobrý výkon, ale to už na scén u přišel vrchol večera, legenda české black metalové scény Root s Big Bossem v čele. Čekali jsme lecos, ale tak vynikající výkon plný tradičních pecek ne, myslím, že kdo nebyl, může jen litovat a kdo byl, odnesl si vynikající zážitek. Akce se opravdu vydařila, lidí byl plný sál, co si víc přát a pak že metal v Plzni netáhne :-)

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Ostatní

25. března 2016 v 21:57 | paulito

25.3.2016: Naučná stezka Ovčí vrch-Krasíkov

25. března 2016 v 21:51 | paulito
Poslední naučná stezky v okolí Konstantinových Lázní, kterou jsme absolvovali, vedla po vesnicích v okolí města, napřed jsme vyšplhali na Ovčí vrch, ze kterého se však kvůli obzvláště mizernému počasí žádný výhled nekonal. A pak zase dolů, kolem rotundy, památníku na selské povstání a statku, kde měli koně a jeleny opět do kopce, tentokrát jménem Krasíkov, na jehož vrcholku se nachází hrad Švamberk a kostel. A pak už jen dolů z kopce a zpátky do Lázní.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Autíčka

25. března 2016 v 21:42 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Sportovní auta

20. března 2016 v 13:49 | paulito

19.3.2016: Vodopád Dírka a Březina

19. března 2016 v 21:58 | paulito
Sobotní výlet se skládal ze dvou částí, napřed pro mě naposled osudný vodopád Dírka u Darovanského dvora a pak jsem za pomoci map Seznam naplánoval cestu kolem vsi Březina. Po dlouhém hledání jsme nakonec k Darovanskému dvoru dorazili a vyrazili podél potoka směrem k vodopádu. Potok jsme musela třikrát překročit a slézání na posledním úseku na soukromém pozemku a za asistence psa také nebylo nejjednodušší. Ale podařilo se a máme krásný zážitek i fotky. Březinu už jsme našli snadno a začali jsme u zámku, kde mají jeleny, daňky a také lamy. přešli jsme zámecký park a zamířili po červené značce do kopce, až jsme došli k bývalému slovanskému hradišti Hradiště z 10. století, které obepíná dvojitý val. Pak dále po červené zpět do vsi, kde jsme se na počátku napojili na žlutou značku a kolem věže hrádku Salon došli zpět do zámeckého parku.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Veterány

19. března 2016 v 19:51 | paulito

15.3.2016: Bad Lauterberg

19. března 2016 v 19:35 | paulito
Pár obrázků z kouzelného německého městečka se sanatoriem v Harzu.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Letadla

17. března 2016 v 20:09 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Formule 1

15. března 2016 v 20:55 | paulito

12.3.2016: Oslava Kubovo 30. narozenin

13. března 2016 v 21:46 | paulito
Pár obrázků z rodinné oslavy na Vysočině, alkohol tekl proudem a vypil jsem tolik paníků, jako za celý rok ne :-) Počítám, že se tam líbilo všem.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Mercedes-Benz

13. března 2016 v 21:36 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Bojová technika

11. března 2016 v 23:37 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Ameriky

8. března 2016 v 21:33 | paulito

3.3.2016: Futurum Praha - Monument Of Misanthropy, Abiotic, Cattle Decapitation, Suffocation

5. března 2016 v 21:15 | paulito
Další akce v Praze, tentokrát v klubu Futurum, kde jsme byli naposledy před třemi lety, se nesla v deathovém duchu. Na fb avizovali, že první kapela začne v 19:00, ta se ale jaksi nedostavila a tak jsme čekali přes hodinu na druhou. Lidí se dostavilo poměrně dost a na podium jako první nastoupila rakouská brutal death metalová kapela Monument Of Misanthropy, která to pořádně rozjela, má za sebou první LP Anger Mismanagement a doufám, že o ní ještě uslyšíme. Po nich nastoupila americká progresivní technická deathcore kapela Abiotoc, která již vydala dvě LP, ale musím se přiznat, že jejich styl mě zrovna dvakrát neoslovil, já raději ty sypačky. Další progresivní death metal/grindcore kapela ze San Diega v čele se zpěvákem Travisem Ryanem má za sebou LP již několik, poslední z nich, The Anthropocene Extinction, z minulého roku a byla to pecka, celý jejich koncert jsem prostál před podiem. Všechny tyhle kapely jsme slyšeli poprvé, jen poslední Suffocation podruhé. To nejlepší nakonec a NY brutal technický death metal v podání Suffo je v dnešní době na špičce tvrdé muziky. Má za sebou již také několik LP a byla tou nejlepší tečkou za super večerem...

28.2.2016: Západočeské muzeum - Nemilosrdný pravěk

28. února 2016 v 15:50 | paulito
Tak jsme se nechali nalákat reklamou do muzea a za 120 CZK viděli pár opelichaných potvůrek.. dobré tak pro malé děti :-D ale co, aspoň nezapomeneme, kde muzeum stojí a o víkendu navštívíme lepší.

27.2.2016 Naučná stezka Barrandovské skály

27. února 2016 v 18:57 | paulito
Naučná stezka Barrandovské skály je pohodová 5 km procházka cestou kolem Vltavy a kolem Barrandovských skal, mapující zajímavý geologický vývoj Prahy.. a člověk také vidí, jak skončily staré zlaté časy první republiky na opuštěném a polorozpadlém bazénu pod Barandovskými terasami...

26.2.2016: Klub Fatal Praha - Errantes, Dark Seal, Voltumna

27. února 2016 v 18:44 | paulito
Náš páteční black metalový večírek začal příjezdem do hotelu Seifert, chtěli jsme kromě hudby i popít a tak přenocování bylo nutné. Kromě toho i poměrně luxusní, doporučuji. Klub Fatal je popravdě řečeno hned za rohem, tak jsme nejdřív poseděli hoďku v hospodě nad sálem a před půl osmou vyrazili za hudbou. A wow, klub Fatal je opravdu super, i pivko tam bylo výborné, zvuk též. Jen lidí dorazilo poměrně málo, pak prý že chodí málo lidí na metal jen v Plzni :-D Jako první začala krátce po osmé česká black metalová kapela Errantes a přes všechnu snahu se jí lidi pod podium nepodařilo dostat, první kapely to mají prostě těžké. Další byla brněnská pagan black metalová kapela Dark Seal, která má za sebou dvě LP, druhé Pagan Thoughts vol.2 z minulého roku a předvedla celkem slušný nářez, který dostal lidi pod podium a musím říct, že jejich představení uteklo hodně rychle. Jako poslední jsme poslechli italskou black/death metalovou kapelu Voltumna, zabývající se ve svých textech starověkými Etrusky a byl to hodně dobrý temný výkon, podpořený kápěmi a mlhou, mělo to atmosféru. Bohužel jejich spolubojovníky Darkend už jsme kvůli totální únavě nedali, ale i tak to byl hodně dobrý večer....

20.2.2016: Naučná stezka Rýžování zlata - Petrovice u Sušice

21. února 2016 v 20:01 | paulito
Pravidelná turistická vycházka do koutů České republiky nás tentokrát zavedla nedaleko Sušice, kde kolem vesnice Petrovice vede naučná stezka, která sice nese název Rýžování zlata, ale spíše se zabývá okolím této vsi. Stezka je dlouhá 7 km, absolvujete zde pár stoupání, ale celkem je nenáročná, hezký výhled na Petrovice a cedule, zabývající se historií okolních vesnic.

16.2.2016: Dublin

21. února 2016 v 19:48 | paulito
Služební cesta do Irska začala krátce po půlnoci z pondělí na úterý na plzeňském autobusovém nádraží, kde jsem nastoupil do busu Student Agency a i když jsem se snažil až do Franfurktu usnout, nepodařilo se mi to. Prohlídka i odlet letadlem Lufthansy do Dublinu proběhl bez problémů, vzlet bych přirovnal k rozjezdu metra a za dvě hoďky jsem už byl na letišti v Dublinu. Vzhledem k tomu, že bylo dost času, vyrazil jsem autobusem do města, vystoupil na Green College a prošel tuto ulici z jedné strany na druhou a prohlédl si zde obchůdky a památky, včetně Dublin Castle. Klasické velkoměsto, spousta lidí, málo místa, bylo to takové letem světem, ale přesto zajímavé. Pak už zpět na letiště a další let na malé letiště Kerry Airport na jihozápadě Irska, odkud jsem dojel taxíkem do města Trallee (Trá li) a ubytoval se v hotelu. Druhý den byl věnován prohlídce firmy, do které jsem přišel a jednání a co o tom říct? Příroda v okolí krásná a guiness výborný, určitě by to tady stálo za delší návštěvu. A pak už jen zase letadly cesta zpět, nákupy v Dublinu, čekání na Franfurktu, musím pochválit bus Student Agency, který přijel na minutu přesně. Celkově cesta zajímavá, únavná, ale do Irska se hned zas tak nepodívám, proto jsem byl rád.

Green College

V Irsku probíhaly volby a bylo to vidět.

Christ Church Cathedral

Franfurkt

13.2.2016 Pod lampou - Coldblooded Fish, Acid Force, 1000bombs

14. února 2016 v 12:41 | paulito
Další tohtoroční akce v Lampě se nesla ve znamení thrash metalu, což je k dobrému pivu asi to nejlepší a taktéž na vyčištění hlavy po celotýdenním stresu v práci. Lidí moc nebylo, v Plzni klasika, tak 40-50, ale z Plzně skoro nikdo. Atmosféra také nebyla asi i dky vypruzené barmance nijak super, ale pivo bylo výborné a muzika hoodně dobrá, tak jsme si to užili naplno. Začala pražská kapely Coldblooded Fish, která tento rok vydala své první EP With the Fishes a na rozjezd to nebylo špatné, co neměla na kvalitě, vynahrazovali kytaristé nadšením. Po nich už přišli Slováci Acid Force, kapela z Banské Bystrice má za sebou také jedno EP z minulého roku, Towards the Nuclear Load a byla to řežba, doplněná takovými skladbami, jako Agent Orange nebo Ace of Spades. No a nakonec klasika z Plzně, 1000bombs, kteří kromě svých hitů 1000bombs a Piese is Dead zahráli i nové věci z připravovaného splitka.. a také výborný thrash. A pak už jen cesta v povznesené náladě do postele a dnešní střízlivění :-)

6.2.2016: Naučná stezka Hradišťský vrch

6. února 2016 v 21:00 | paulito
Protože nás o víkendu nečekala žádná pařba, vyrazili jsme na výlet, opět do Konstantinových Lázní, tentokrát na Hradišťský vrch, který je nad městem a kde bylo osídlení a hradiště, halštatské, poté keltské a slovanské. Odbočka po cestě lesem vedla k Panně Marii ve skalách, k níž se váže zajímavý příběh z roku 1650, který by mohl vyvolat zájem záhadologů. cesta kolem bývalých valů hradiště nás zavedla až k lomu s jezírkem, kde musí být v létě nádherně a kam se určitě jednou vrátíme. Asi po dvou hodinách jsme došli zpět k autu a ještě nás tu jedna stezka čeká do budoucna.

4.2.2016: Meet Factory - Inquisition, Entombed AD, Abbath, Behemoth

5. února 2016 v 22:20 | paulito
Druhá letošní akce v Meet Factory začala trochu chaoticky, kdy jsem zjistil hodinu před začátkem akce, že nezačíná ve 20:00, jak bylo všude psáno, ale už v 18:30 a tak jsem rychle sháněl osádku našeho auta a v pět jsme vyráželi směr Praha. Podařilo se nám ještě zaparkovat u klubu a přiopjili jsme se k půlhodinové frontě před vchodem, tohle pořadatelé, jako pár dalších věcí, moc nezvládli. Při příchodu už hráli Inquisition, americká black metalová kapela, stihnuli jsme ještě pár skladeb, celkem dobrý začátek, další přišla na řadu švédská death metalová kapela Entombed AD, tvořená členy bývalých Entombed, která má za sebou dvě LP, poslední tohtoroční Dead Dawn, ale tahle muzika mě moc nebrala a protože horko narůstalo, byli jsme víc venku na cigárku a pivu, než uvnitř. Lidí bylo prostě moc, nedýchatelno rostlo, řada lidí raději sál opouštěla, k tomu nic extra pivo, nebýt vynikajících Abbath a Behemoth, litoval bych. Třetí kapela, black metal Abbath, kolem frontmana Abbatha z Norska, má za sebou první LP, jak jinak, než Abbath... LP mě moc nebralo, ale naživo to bylo o mnoho lepší a Abbath má opravdu charisma, vynikající výkon. A to už nastupovala hlavní hvězda večera, polský black/death metal Behemoth, vydala sice své poslední LP The Satanist v roce 2014, ale jejich show a perfektně odvedený výkonm byl prostě úžasný a vynahradil všechna negativa...

31.1.2016: Naučná stezka a hrad Přimda

31. ledna 2016 v 18:55 | paulito
Za dalším objektem našich cest a chuti poznávat jsme se vydali 60 km od Plzně směrem k německým hranicím, kde se nad dálnicí tyčí zřícenina hradu Přimda. Po cestě zdatně lilo a tak jsme měli chvilku i pochybnosti, zda to dáme, ale nakonec na Přimdě se déšť změnil ve sněžení a my vstoupili do říše pohádek a středověkých pověr, kde se v mlze a po stezkách plných sněhu a ledu mohlo skrývat cokoliv... samozřejmě bohužel jen v našich představách, ale i tak byla cesta naprosto úžasná.

24.1.2016: Výstava koček v hotelu Diplomat + procházka oborou Hvězda

24. ledna 2016 v 20:14 | paulito
Tak tuto neděli trochu netradičně jsme vyrazili do Prahy za kočičkami do hotelu Diplomat, hned vedle jsou prodejny Maserati a Ferrari a tak jsme se pokochali i krásnými auty a pak už vzhůru do hotelu za kočkami, škoda jen, že většina jich je v klecích, ale asi by to jinak nešlo. K tomu prodej spousty zajímavých doplňků a inspirace, jak potěšit tu naší zrzavou domácí oblíbenkyni :-) a pak ještě procházka obotou kolem letohrádku Hvězda na Bílé hoře, plnou běžkařů a návrta domů do Plzně.