Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

17.4.2016: Air Park Zruč

17. dubna 2016 v 19:19 | paulito
Pár obrázků z dnešní návštěvy leteckého muzea ve Zruči.

15.4.2016: Modrá Vopice - Krysthla, Thy Disease, Hate, Decapitted

16. dubna 2016 v 20:38 | paulito
Na naši první venkovní akci jsme se vydali do Prahy do Modré Vopice (jak to, že mi tam 11° Kozel chutná daleko více než na Chmelnici?), po chvilce našli hotel (na 4* nic moc a pro ručníky jsme museli do recepce), který byl nedaleko a pak už vyrazili k Vopici. Už před vstupem jsme slyšeli ten den již druhou kapelu, britskou extreme metalovou Krysthla, která vydala své první LP A War Of Souls And Desires a hned večírek pěkně rozjela. Počasí nám přálo, sice trochu zima, ale vylezlo i sluníčko a tak jsme popíjeli pivko a poslouchali hudbu. Všechny kapely, které jsme poslechli, se nám přes různé styly líbily, atmosféra byla pohodová, prostě co víc si přát. Další byla na řadě byl polský industrial death metal z Krakova, Thy Disease, zpěvák vysmátý, lidé pomalu přibývali. Tahle kapela má za sebou LP už šest, přesto jsme jí také slyšeli poprvé. To neplatí o death metalových Polácích Hate, kteří mají za sebou LP už devět, poslední minulý rok Crusade: Zero. A opět výborný výkon, lidé si je užívali, vůbec těžko říct, která z kapel byla nejlepší, každá byla úplně jiná. A pak už nastoupila poslední kapela venkovní akce, opět polská Decapitated, která předvedla svůj death/groove a má na svém kontě již několik LP. Ta ukončila polský večer a další kapely (české a slovenské) pokračovaly v akci uvnitř, ale na ty jsme již pro indispozici nešli.

16.4.2016: Arkády Pankrác - Výstava aut Jaguar

16. dubna 2016 v 19:38 | paulito
Dnes dopoledne jsme se stavěli na Pankráci v obchodním centru Arkády a určitě jsme nelitovali při přehlídce vší té automobilové nádhery...

10.4.2016: Třemšín

11. dubna 2016 v 21:27 | paulito
Náš nedělní výlet vedl na okraj Brd, do vsi Roželov, odkud jsme vyrazili napřed směrem na zámeček nedaleko Roželova. Odtud již šla cesta stále do kopce a do kopce, až jsme přišli k partyzánskému úkrytu, který zde byl za války a který byl odhalen 26.10.1944 Gestapem. Od něj nás další stoupání vedlo ke kapličce na vrcholku Třemšína a ke zbytkům hradu, který zde kdysi stával a který musel být impozantní. Cestou zpět jsme prošli kolem Třemšínské boudy, pokecali po cestě se dvěma místními turisty a sešli zpět do Roželova, unavení, ale spokojení.

Hawker Hurricane Mk.IIC

9. dubna 2016 v 16:17 | paulito
Hawker Hurricane Mk.IIc, No. 336 (Greek) Squadron, Desert Air Force, RAF, Landing Ground 8 Mersa Matruh, Egypt, 1944

3.4.2016: Okolím Kadovského viklanu

3. dubna 2016 v 21:10 | paulito
Krásné jarní slunečné počasí nás vyhnalo na další výlet, tentokrát jsme ho naplánoval do okolí vsi Kadov, nedaleko Blatné. Je tam sice naušná stezka, ale jen v jednom směru a tak jsem naplánoval vlastní. Začali jsme ve vesničce Pole a šli jsme kousek po silnici kolem hřebčína, kde probíhaly závody do Kadova, kde jsme si prohlédli místní kostel sv. Václava, tvrz a hrobku a pak už jsme zamířili ke Kadovskému viklanu, který je opravdu nádherný. Další cesta nás zavedla na kopec Hora, kde je řada velkých balvanů, některé s vymletými otvory. Pak jsme došli do vsi Vrbno, kde opravdu rostou nádherné vrby a mezi rybníky kolem dětského tábora do Velkého Pálence, odkud už jsme lesem zamířili zpět do Pole. Krásný výlet, provázený stejně krásným počasím.

28.3.2016: Soos, Františkovy Lázně, Cheb

28. března 2016 v 20:11 | paulito
Velikonoční výlet nás zavedl do západní části naší republiky, dílnicí na Rozvadov a pak silnicí směrem na Cheb jsme napřed zamířili do přírodní rezervace Soos, která je opravdu jedinečná a byla otevřená první víkend v sezóně, přesto tam bylo lidí dost a počasí bylo nádherné. Bahno a plyny bublaly, sluníčko svítilo, co víc si přát. Stezka není dlouhá, tak ca 1 km, osazená řadou cedulí a je opravdu na co se dívat. Po dobrém obědě v nedaleké restauraci, plné německých důchodců, jsme zamířili do Františkových Lázní, kde jsme prošli park a kolonády a určitě se sem vrátíme na jaře, až rozkvetou rododendrony a budé možné si sednout s kávičkou na některé z laviček a také se podíváme do auto-muzea. Jinak lázeňské domy nádherné.. poslední zastávkou byl Cheb, kde jsme prošli kostel, náměstí, zašli na hrad, kde bylo krom nádvoří bohužel vše ještě zavřené a pak si ve Špalíčku zašli na nějakou dobrotu. A pak už jen přes Loket zpátky do Plzně a zítra zase do práce.

26.3.2016: Pod Lampou - Seeds In Barren Fields, Self-Hatred, Sorath, Root

27. března 2016 v 19:47 | paulito
Jednou z mála akcí v Plzni, kterou chceme tenhle rok navštívit, byla velikonoční akcička Pod Lampou, kde hrály jedna švédská a tři české kapely. Přišli jsme pěkně včas a tak jsme zaujali strategicky výhodnou pozici, za chvilku dorazili naši přátelé a už se popíjela plzeňská 12°, zatímco kapely dole zkoušely. Jako první nastoupila švédská black/death/core kapely Seeds In Barren Fields, u nás neznámá, ale na kontě už má dvě LP (minulý rok Let the Earth Be Silent After Ye) a několik splitů a přes počáteční problémy s nazvučením rozjela divokou jízdu, zpěvák skočil do publika a i kytaristé řádili celý set. Výborný začátek akce, který však trochu ztlumili plzenští doom metalisté Self-Hatred. Koncert super, i když díky tmě a mlze nebylo skoro nic vidět a focení bylo také takřka nemožné, ale hlavně mi trochu vadilo, že vyhodili celou akci z rytmu. Další nářez přišel v podání domácí black/death metalové kapely Sorath, která již hraje od roku 1993, vydala tři LP, ale poslední bohužel již v roce 2005. Přesto předvedli další hodně dobrý výkon, ale to už na scén u přišel vrchol večera, legenda české black metalové scény Root s Big Bossem v čele. Čekali jsme lecos, ale tak vynikající výkon plný tradičních pecek ne, myslím, že kdo nebyl, může jen litovat a kdo byl, odnesl si vynikající zážitek. Akce se opravdu vydařila, lidí byl plný sál, co si víc přát a pak že metal v Plzni netáhne :-)

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Ostatní

25. března 2016 v 21:57 | paulito

25.3.2016: Naučná stezka Ovčí vrch-Krasíkov

25. března 2016 v 21:51 | paulito
Poslední naučná stezky v okolí Konstantinových Lázní, kterou jsme absolvovali, vedla po vesnicích v okolí města, napřed jsme vyšplhali na Ovčí vrch, ze kterého se však kvůli obzvláště mizernému počasí žádný výhled nekonal. A pak zase dolů, kolem rotundy, památníku na selské povstání a statku, kde měli koně a jeleny opět do kopce, tentokrát jménem Krasíkov, na jehož vrcholku se nachází hrad Švamberk a kostel. A pak už jen dolů z kopce a zpátky do Lázní.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Autíčka

25. března 2016 v 21:42 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Sportovní auta

20. března 2016 v 13:49 | paulito

19.3.2016: Vodopád Dírka a Březina

19. března 2016 v 21:58 | paulito
Sobotní výlet se skládal ze dvou částí, napřed pro mě naposled osudný vodopád Dírka u Darovanského dvora a pak jsem za pomoci map Seznam naplánoval cestu kolem vsi Březina. Po dlouhém hledání jsme nakonec k Darovanskému dvoru dorazili a vyrazili podél potoka směrem k vodopádu. Potok jsme musela třikrát překročit a slézání na posledním úseku na soukromém pozemku a za asistence psa také nebylo nejjednodušší. Ale podařilo se a máme krásný zážitek i fotky. Březinu už jsme našli snadno a začali jsme u zámku, kde mají jeleny, daňky a také lamy. přešli jsme zámecký park a zamířili po červené značce do kopce, až jsme došli k bývalému slovanskému hradišti Hradiště z 10. století, které obepíná dvojitý val. Pak dále po červené zpět do vsi, kde jsme se na počátku napojili na žlutou značku a kolem věže hrádku Salon došli zpět do zámeckého parku.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Veterány

19. března 2016 v 19:51 | paulito

15.3.2016: Bad Lauterberg

19. března 2016 v 19:35 | paulito
Pár obrázků z kouzelného německého městečka se sanatoriem v Harzu.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Letadla

17. března 2016 v 20:09 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Formule 1

15. března 2016 v 20:55 | paulito

12.3.2016: Oslava Kubovo 30. narozenin

13. března 2016 v 21:46 | paulito
Pár obrázků z rodinné oslavy na Vysočině, alkohol tekl proudem a vypil jsem tolik paníků, jako za celý rok ne :-) Počítám, že se tam líbilo všem.

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Mercedes-Benz

13. března 2016 v 21:36 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Bojová technika

11. března 2016 v 23:37 | paulito

6.3.2016: Technické muzeum Sinsheim - Ameriky

8. března 2016 v 21:33 | paulito

3.3.2016: Futurum Praha - Monument Of Misanthropy, Abiotic, Cattle Decapitation, Suffocation

5. března 2016 v 21:15 | paulito
Další akce v Praze, tentokrát v klubu Futurum, kde jsme byli naposledy před třemi lety, se nesla v deathovém duchu. Na fb avizovali, že první kapela začne v 19:00, ta se ale jaksi nedostavila a tak jsme čekali přes hodinu na druhou. Lidí se dostavilo poměrně dost a na podium jako první nastoupila rakouská brutal death metalová kapela Monument Of Misanthropy, která to pořádně rozjela, má za sebou první LP Anger Mismanagement a doufám, že o ní ještě uslyšíme. Po nich nastoupila americká progresivní technická deathcore kapela Abiotoc, která již vydala dvě LP, ale musím se přiznat, že jejich styl mě zrovna dvakrát neoslovil, já raději ty sypačky. Další progresivní death metal/grindcore kapela ze San Diega v čele se zpěvákem Travisem Ryanem má za sebou LP již několik, poslední z nich, The Anthropocene Extinction, z minulého roku a byla to pecka, celý jejich koncert jsem prostál před podiem. Všechny tyhle kapely jsme slyšeli poprvé, jen poslední Suffocation podruhé. To nejlepší nakonec a NY brutal technický death metal v podání Suffo je v dnešní době na špičce tvrdé muziky. Má za sebou již také několik LP a byla tou nejlepší tečkou za super večerem...

28.2.2016: Západočeské muzeum - Nemilosrdný pravěk

28. února 2016 v 15:50 | paulito
Tak jsme se nechali nalákat reklamou do muzea a za 120 CZK viděli pár opelichaných potvůrek.. dobré tak pro malé děti :-D ale co, aspoň nezapomeneme, kde muzeum stojí a o víkendu navštívíme lepší.

27.2.2016 Naučná stezka Barrandovské skály

27. února 2016 v 18:57 | paulito
Naučná stezka Barrandovské skály je pohodová 5 km procházka cestou kolem Vltavy a kolem Barrandovských skal, mapující zajímavý geologický vývoj Prahy.. a člověk také vidí, jak skončily staré zlaté časy první republiky na opuštěném a polorozpadlém bazénu pod Barandovskými terasami...

26.2.2016: Klub Fatal Praha - Errantes, Dark Seal, Voltumna

27. února 2016 v 18:44 | paulito
Náš páteční black metalový večírek začal příjezdem do hotelu Seifert, chtěli jsme kromě hudby i popít a tak přenocování bylo nutné. Kromě toho i poměrně luxusní, doporučuji. Klub Fatal je popravdě řečeno hned za rohem, tak jsme nejdřív poseděli hoďku v hospodě nad sálem a před půl osmou vyrazili za hudbou. A wow, klub Fatal je opravdu super, i pivko tam bylo výborné, zvuk též. Jen lidí dorazilo poměrně málo, pak prý že chodí málo lidí na metal jen v Plzni :-D Jako první začala krátce po osmé česká black metalová kapela Errantes a přes všechnu snahu se jí lidi pod podium nepodařilo dostat, první kapely to mají prostě těžké. Další byla brněnská pagan black metalová kapela Dark Seal, která má za sebou dvě LP, druhé Pagan Thoughts vol.2 z minulého roku a předvedla celkem slušný nářez, který dostal lidi pod podium a musím říct, že jejich představení uteklo hodně rychle. Jako poslední jsme poslechli italskou black/death metalovou kapelu Voltumna, zabývající se ve svých textech starověkými Etrusky a byl to hodně dobrý temný výkon, podpořený kápěmi a mlhou, mělo to atmosféru. Bohužel jejich spolubojovníky Darkend už jsme kvůli totální únavě nedali, ale i tak to byl hodně dobrý večer....