Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

1.10.2016: Rožmitál pod Třemšínem

1. října 2016 v 22:30 | paulito
Rožmitál pod Třemšínem je menší městečko, vzdálené asi 40 km od Plzně a tam jsme se vydali na náš další výlet. Zaparkovali jsme na náměstí u kostela sv. Jana Nepomuckého a vydali se nejdříve do Podbrdského muzea, které je opravdu zajímavé a hodně zaměřené na děti, které se tam určitě nenudí. Prošli jsme expozice věnované životu v Brdech, skladateli Janu Jakubovi Rybovi a místním šlechtickým rodům, podívali se na sbírku aerovek, vylezli na rozhlednu a pak se vydali kolem zámku (bohužel poměrně zdevastovaného) k Podzámeckému rybníku, který jsme obešli alejí Johanky z Rožmitálu a kolem cvokařského muzea (věnovaného výrobě cvočků do bot :-) ) se vydali zpět na náměstí. Nakonec jsme si udělali radost v nedaleké vesničce, kde jsme se stavili v grilu a ochutnali řadu místních dobrot :-)

30.9.2016: Pod Lampou Plzeň - Kaosquad, Brutally Deceased, Venomous Breath, Escarnium

1. října 2016 v 21:49 | paulito
Další, tentokrát death metalová akce Pod lampou přivedla kromě dvou českých kapel také dvě brazilské a musím říct, že to bylo velmi příjemné překvapení. Výborné pivo, spoustu přátel a pak už začala hrát první kapela. Lidí přišlo asi 50, sál byl zaplněn tak akorát. Jako první nastoupila blatenská grindcore Kaosquad, která má za sebou aztím jen jeden split, ale předvedla slušný výkon, který rozjel atmosféru v klubu a za chvíli už nastoupila česká death metalová stálice Brutally Deceased, která vydala tento rok třetí LP Satanic Corpse a byla jen škoda, že hrála bez baskytary, ale díky vynikajícímu výkonu zbytku kapely se tuto ztrátu podařilo azcelit. A pak už přišly brazilské chvíle... jako první přišla na řadu Venomous Breath, death metal z Campina Grande, která má na svém kontě dva roky staré LP a předvedla velice dobrý výkon, který ještě vygradoval s poslední kapelou večera, Escarnium ze Salvadoru, která tento rok vydala své druhé LP Interitus a byla to pecka... jedna z nejlepších akcí tohoto roku.

25.9.2016: Pyšná - Lesná - Haniččin vodopád

26. září 2016 v 21:02 | paulito
Výlet do Krušných hor nás zavedl do nejdříve do Pyšné, kde jsme s tůrou začali, pak jsme stoupali 2,5 km do kopce do turistického centra Lesná. Odtud nás vedla cesta zase z kopce k Haniččinu vodopádu a pak zase zpět do Pyšné. cesta byla pohodová, vedla 9 km krásným počasím a vysokohorským vzduchem. Prostě stálo to za to...

24.9.2016: Průhonice

26. září 2016 v 20:49 | paulito
Příjemná a skoro letní procházka průhonickým parkem. Většina květin již byla odkvetlá, ale přesto se bylo na co dívat...

23.9.2016: Pod Lampou - Blues for the Redsun, Et Moriemur, My Lament

26. září 2016 v 20:18 | paulito
Doom metalový večírek Pod lampou začala zlínská sludge/doom metalová kapelka Blues for the Redsune, která už má za sebou split, demo a single, hrající od roku 2008. Všechny tři kapely hrály v mlze nebo temnotě, takže to byla taková klasická poslechovka, při které jsme konzumoval plzeň a k tomu pár kubánských rumů. Jako druhá nastoupila pražská death/doom metalová Et Moriemur, která má za sebou již dvě LP, poslední Ex Nihilo in Nihilum z roku 2014. Jako poslední přišla na řadu belgická doom/death metalová My Lament, která má za sebou také jedno LP již staršího data. Večer se vydařil, účast slušná, přátel spousta, prostě pohoda :-)

18.9.2016: Blatná

19. září 2016 v 21:18 | paulito
Nedělní výlet jsme si naplánovali na zámek Blatná a kromě krásného zámeckého parku jsme zde viděli i spoustu daňků a také spoustu výstav fotografií, které byly úplně super, některé vyloženě umělecké. Doporučuji všem s dětmi, pro ně by byla zvířátka určitě fajn.

Panzerkampfwagen VI Tiger, sPzAbt 502, východní fronta, 1944

11. září 2016 v 19:30 | paulito

schwere Panzer Abteilung 502 (511)

Abteilung byl ustaven 25.5.1942. Prvních bojů se zúčastnil v okolí Leningradu v srpnu 1942, kdy byly čtyři tanky Tiger I z 1. Kompanie uspěchaně nasazeny do akce. V tomto sektoru zůstal Abteilung do konce roku a bojoval proti ruským tankům. Později byl stažen do Kurlandska a bojoval v Rize a v obranných bojích ve východním Prusku v okolí Memelu a Königsbergu během zimy 1944-45. V roce 1945 byl zreformován jako sPzAbt 511 a byl přezbrojen na Tiger II a JgPz 38t Hetzer. Byl obklíčen Sověty a vzdal se 9.5.1945 ve východním Prusku a během své služby zničil asi 2.000 sovětských tanků.

9.9.2016: Pod lampou - Diabolical Fest V: Errantes, Mallephyr, Feeble Minded

11. září 2016 v 18:27 | paulito
Poslední akce Pod lampou byla zasvěcena black death metalu a i když jsem zpočátku zrovna moc neexceloval (rozlité pivo), tak se akce nakonec vydařila naprosto úžasně, jen je pravda, že poslední kapelu už jsem pro celkovou únavu nedal :-D akce začala podle plánu ve 20:00, kdy nastoupila první kapela, black/death metalová a úplně nová kapela Errantes z Prahy. Výkon byl dobrý, hned na začátku nás pěkně rozehřáli a pak nastoupil pro mě vrchol koncertu, domácí black/deathová parta Mallephyr, která předvedla vynikající výkon. Poslední kapelou, kterou jsme dal, byla rokycanská death metalová kapela Feeble Minded, která vydala minulý rok své třetí LP The Perfect Suicidal Act a předvedla další vynikající výkon. Prostě a jasně, celý večer byl i s přáteli super.

4.9.2016: Prague Car Festival

4. září 2016 v 17:14 | paulito
Pár obrázků krásných aut a krásných žen z dalšího ročníku výstavy tunningových i obyčejných aut Prague Car Festival...

3.9.2016: Lomy Velká Amerika a Politických vězňů

3. září 2016 v 17:36 | paulito
Pár fotek z procházky kolem lomů v blízkosti Karlštejna...

31.8.2016 Exit-Us - Demon Project, Dying Breed, Terrorage

1. září 2016 v 23:20 | paulito
To jsem tak v poslední den prázdnin vyrazil do pražského Exit-Us na trochu metalu, přijel tam po hodině a půl cesty (sem tam nějaká kolona) a už po příchodu do hospůdky nad klubem tam bylo podezřele málo lidí. To jsem ještě netušil, že tam budeme podle mého názoru asi tak dva platící, zbytek budou lidi z kapel. Ale to by nebyli Italové, aby si to i za takových podmínek neužili a tak určitě nuda nebyla (jen pivo tam mají teda hnusné). Jako první vystoupila ruská melodická death metalová kapela Demon Project a krom celkem nudné tvorby, playbacku na místě zpěvačky a sem tam špatného zvuku moc nepředvedla a tak jsem byl celkem rád, že už byl konec. Po nich nastoupila první italská parta z Palerma, Dying Breed, která má za sebou EP Condemned z roku 2014 a jejíž zpěvačka Francy předvedla vynikající výkon. Jako poslední nastoupila a super jízdu předvedla druhá brutal death metalová parta z Palerma, Terrorage, která hraje již od roku 2004 a kromě tří dem vydala EP Lobotomy (2012). A pak už jen cesta zpět do Plzně a kolem půlnoci už jsme byl v posteli.

26.8.2016: Farářova sluj - Writing The Future, Purnama, Disregard

28. srpna 2016 v 9:00 | paulito
První návštěva legendárního mladoboleslavského metalového klubu Farářova sluj... napřed jsme se občerstvili rychle nahoře v hospodě výbornou plzeňskou 12° a pak sešli dolů do klubu... ten je sice malýá, ale díky malbám svoji atmosféru rozhodně má, jen to pivo, to je prostě strašné, Krakonoš a Svijany rozhodně není nic, co by k metalu chutnalo. navíc pak u baru postávají různé pochybné existence.. zlatá Plzeň :-D První kapela byla švédská posthardcore Writing The Future, která mě ale vůbec neoslovila a byl jsem rád, že už je konec. Pa ovšem nastoupila skoro domácí turnovská death metalová Purnama, která spustila svižný a tvrdý death a nálada se rázem zvedla. Poslední kapelou byla švédská death metalová Disregard z Gothenburgu, hraje od roku 2009 a minulý rok vydala své první LP Isolation. A ta příjemný večer dalším dobrým výkonem uzavřela. A pak už jen cesta atxíkem domů a do postele :-)

27.8.2016: Muzeum Škoda Mladá Boleslav

28. srpna 2016 v 8:50 | paulito
Pár obrázků z muzea firma Škoda Auto v Mladé Boleslavi, muzeum je hezké, personál příjemný, ale asi bych čekal trochu více exponátů a jejich umístění není úplně šťastné...

20.8.2016: Františkovy Lázně + Muzeum autoveteránů

21. srpna 2016 v 19:01 | paulito
Pár obrázků ze sluncem zalitých Františkových Lázní a z jejich Muzea autoveteránů v Císařské kolonádě.

10.8. a 11.8.2016: Lago di Garda a Trento

21. srpna 2016 v 18:32 | paulito
Poslední dva dny naší dovolené jsme cestovali po Itálii, první byl dlouhý přejezd do městečka Trento, a musím říct, že to byl asi nejhorší de, jednak cestování po severní Itálii kolem Turína a Milána bylo hrozně nudné a cesta kolem Lago di Garda, i když jezero samo o sobě bylo nádherné, tak byla ubíjející, šílené kolony a u jezera se nedalo nikde zaparkovat, takže ani plánované koupání nevyšlo. A tak jsme ještě večer po dojezdu zašli do muzea letadel Caproni, takové malého, vlastně jen jedna hala u letiště v Trentu. Druhý den jsme se vydali do města samotného, vyjeli lanovkou na nedaleký vrchol, odkud byl nádherný rozhled na město, sjeli zpět a vydali se do ulic starobylého městečka, prohlédli si zdejší hrad, navštívili tržiště (kde jsme vydatně nakoupili) a pak už se vydali směrem na Brennerský průsmyk v Alpách, kterým jsme přejeli do Rakouska. Projeli jsme Insbruck, lemovaný nádhernými vrcholky, dojeli do Mnichova, ze kterého nás pozdržela trochu větší kolona a pak už jsme směřovali směrem domů, do Plzně. Polévku na Shellce bohužel neměli a tak jsme po příjezdu ani nevyložili auto a šli na plzeňské pivko.... unavení a spokojení.

9.8.2016: Le-Grau-du-Roi, Avignon a Briancon

21. srpna 2016 v 10:29 | paulito
Poslední den cestování po Francii nás nejdříve zavedl k pobřeží Středozemního moře, kde jsme zajeli do městečka Le-Grau-du-Roi a navštívili zdejší mořské akvárium, již u vchodu nás vítaly zajímavé dřevěné plastiky a zdejší akvárium bylo zasvěceno žralokům. Pro děti určitě super, bylo o ně postaráno i mimo placené plochy, pro mě zajímavé, člověk si tam lecos o žralocích přečetl a dozvěděl. Druhým cílem naší cesty bylo bývalé papežské město Avignon, kde jsme prošli centrum, dali si na náměstí Republique oběd, došli ke katedrále Notre-Dame a přes park u katedrály a řeky došli ke slavnému avignonskému mostu. Další cesta už nás vedla k italské hranici a protože jsme opět jeli po vedlejších silnicích, zavedly nás tyto cesty do kouzelného kaňonu řeky La Meouge, do levandulových polí a pak kolem jezera Lac de Serre-Poncon do městečka Briancon, kde jsme obklopeni horskými vrcholy, nocovali.

8.8.2016: Pyreneje, Lourdy a Carcassone

20. srpna 2016 v 19:49 | paulito
Asi nejnáročnější den naší dovolené, kdy jsme naběhali kromě jezdění 14 km pěšky a viděli spoustu zajímavého z francouzské historie. Ráno jsme vyrazili z Pamplony a kolem jezera Yesa vjeli do Pyrenejí a již jsme byli na francouzské straně (po kontrole na hranicích). Navigace nás zatáhla po silničkách (v zimě uzavřených) podél Pyrenejí a tak jsme mohli projet nádhernými údolími, kde jsme potkávali spoustu cyklistů a turistů, sezona. A za chvíli už jsme přijížděli do Lourd, slavného poutního místa jižní Francie, jejichž prameny prý mají ozdravnou schopnost. To nevím, po lahvi jsme vypili, tak tu snad budeme do 100 let, ale poutníků tam bylo velké množství. Ale napřed jsme výtahem vyjeli na hrad v Lurdech, kde byla dobře zorganizovaná prohlídková trasa anavíc zde byl nádherný výhled na město a okolí. A pak už jsme se vydali přes řeku do svatých míst, kde stojí nádherné bazilika, církev prostě umí. A na církvi zase umí vydělávat turistický průmysl :-) Pěkně uťapkaní jsme vyrazili dál, už jsme nevěřili, že ještě dáme Carcassone, ale vzhledem k tomu, že naše cesta do Narbonne přes něj stejně vedla, tak jsme se hecli a nakonec celý nádherný hrad obešli, stálo to opravdu za to. A pak už do postele a spát....

6.8.2016: San Sebastian

17. srpna 2016 v 20:42 | paulito
V sobotu jsme se vydali do 60 km vzdáleného San Sebastianu k moři. Nádherné město! Pozdravili jsme se s Donem Quijotem, obešli dokola pahorek se zámkem kolem moře a v rybí restauraci v přístavišti si dali nějaké ty rybí specialitky. A pak už jsme se svalili na pláž a k útěku nás přinutil až blížící se příliv :-)

5.8.2016: Pamplona

17. srpna 2016 v 20:17 | paulito
Druhý den v Pamploně se naši hostitelé rozhodli, že nám ukáží město a bylo opravdu na co koukat. Záplava uliček, barů, historických budov a parků nás provázela celým městem, na dohled se tyčily Pyreneje, život je tam opravdu nádherný. Dali jsme si pivo, oběd, byl jsem i na poště, prostě luxusní dne plný pohody...

4.8.2016: La Rochelle a Pamplona

14. srpna 2016 v 19:57 | paulito
Když jsme se ve čtvrtek ráno probudili, v La Rochelle lilo jako z konve a tak jsme museli naše plány modifikovat. Nakonjec jsme vyjeli k mořskému akváriu v La Rochelle a byli tam jako jedni z prvních ještě před otevřením, což se ukázalo jako velmi prozíravé, když jsme odcházeli v půl 11, bylo tam už fronty dlouhé stovky metrů (stejný nápad asi dostali všichni turisté díky počasí). Jinak akvárium samozřejmě krásné, zvlášť pro Středoevropana exotické, moc se nám líbilo. Pak už jsme vyrazili směrem na jih, na Bordeaux a do Španělska, déšť nás pronásledoval až k úpatí Pyrenejí. Ty jsme přejížděli jedním z průsmyků a v jedné baskické vesničce se zrovna konal nějaký svátek a tak jsme potkali ze španělské strany kolonu aut, dlouhou snad 500 aut :-) Sjeli jsme z hor a bez problémů dorazili do Pamplony (Iruňy baskicky), kde si nás na parkovišti vyzvedl kamarád, u něhož jsme pak celou dobu ve Španělsku nocovali a ještě nás rychle provedli okolím jejich bytu, středověkým centrem Pamplony.

3.8.2016: Chambord, Chaumont, Amboise, Ile de Ré, La Rochelle

14. srpna 2016 v 13:56 | paulito
Třetí den cest jsme naplánovali kolem řeky Loire a jejích nádherných zámků. Prvním zámkem, kam jsme jeli, byl Chambord a byli jsme překvapeni jeho velikostí a výstavností, celý jsme ho obešli, vlastně celý ne, část se opravovala a tak se nedal celý obejít, aspoň jsme nakoupili nějaké suvenýry. Dále naše cesta vedla na zámek Chaumont, který jsme trochu minuli, respektive jsme zastavili přímo před vchodem, aniž by jsme to věděli a pak šli o kus dál podél řeky a hledali vstup :-D takže na zámku jsme nakonec nebyli, ale viděli jsme přístaviště a krásné květiny. Další cesta nás zavedla do městečka Amboise, kde kromě zahrady s výstavou o da Vincim, na kterou jsme nešli, byl u řeky další krásný zámek a opět spousta a spousta květin. Jenže horko nás od dalších naplánovaných návštěv zámků odradilo a zamířili jsme po dálnici směrem na La Rochelle. Protože byl ještě čas, přejeli jsme most na Ile de Ré a prošli se pevností Saint-Martin-de-Ré a poprvé okusili Atlantický oceán. Sice jen na chvilku, ale přesto. Ostrov byl krásný, ale narazili jsme zde na jeden z problémků, kdy se nedalo na parkovišti zaplatit díky rozbitému automatu hotovostí, ale ten u výjezdu mi nevzal ani jednu kartu. Naštěstí karet máme dost, vzalo to manželky. Večer jsme se ubytovali v hotýlku v centru La Rochelle a vyrazili do přístaviště za turistickým životem, dali si tři pivka (celkem za 600 CZK :-D), nakoupili nějaké další suvenýry a pak si už vlezli do peřin.

2.8.2016: Orléans a Blois

13. srpna 2016 v 13:13 | paulito
Druhý den jsme zamířili do střední Francie směrem k řece Loire, do starobylého města Orléans. Zaparkování tentokrát proběhlo bez problémů a vydali jsme se do středu města, ke katedrále Svatého kříže, která je nádherná, prošli jsme i vnitřek a před katedrálou si dali vynikající zmrzlinu. Od katedrály jsme zamířili městem k jezdecké soše Panny orléanské, Johannky z Arku. Počasí se měnilo každou chvilku, foukal vítr, ale nezapršelo. Prošli jsme se podél řeky Loire a pak již jeli dál, do města Blois, kde jsme byli ubytovaní. Protože byl ještě čas, celé městečko jsme prošli a našli zde nádherný zámek, což byla taková malá pozvánka na další den.

1.8.2016: Baden-Baden

12. srpna 2016 v 23:09 | paulito
Naše dovolená, kterou jsem pracovně nazval "Tour de Europe" začala v pondělí ráno odjezdem přes Rozvadov směr Německo a přejezdem skoro celého Německa až do Baden-Badenu, který již není tak daleko od francouzských hranic. Cesta proběhla bez problémů, i Nürnberg jsme minuli bez zdržení, první kolona nás čekala až kousek před cílem. První problémek nastal, když parkoviště, na kterém jsme chtěli zaparkovat, bylo za zákazem vjezdu, ale nakonec jsme zaparkovali v nedalekých lázních. Pak už jsme se vydali do města, proslulého návštěvami nejbohatší klientely ve 20. letech. Město bylo příjemné, koupili jsme zde nějaké ovoce, prošli se po hlavní třídě ke Kurzhausu a Muzeu a pak alejemi podél řeky Oos a kolem protestantského kostela zpět do centra, kde jsme poobědvali v italské restauraci, jídlo bylo přiměřeně drahé a výborné. Pak jsme sedli do auta a vyjeli po Alter Schlossweg ke zřícenině Alter Schloss, starého zámku, který je přístupný a po schodech jsme vyšplahali až na nejvyšší věž a kochali se výhledem do okolí Baden-Baden, zajímavým prvkem byla ve větru hrající harfa v okně zámku. Pak už následoval přejezd do francouzského Mettingu, kde jsme se ubytovali v kouzelném penzionku Chez Joséphine, který vedla stará dáma, se kterou jsme si popovídali (německy) u láhve vínka a pak už jsme padli do panenkovských peřin v pokojíku jak z předminulého století.

16.7.2016: Eternal Hate Fest 14

17. července 2016 v 19:53 | paulito
Již 14. a pro nás třetí ročník jednodenního festivalu v Nýrsku se nesl na rozdíl od toho minulého přijatelným počasím a také kvalitního piva bylo dost a účast lidí (přijelo hodně Němců a Rakušanů) byla také slušná. Přijeli jsme půl hodinky před začátkem, cesta byla poměrně náročná, velký provoz. První nastoupila plzeňská black metalová Armillaria, naši staří známí z bývalého Parlamentu a s podporou plzeňských fanoušků odehráli hodně dobrý set. Po nich následovala další česká kapela, black metal v podání kapely Poprava, která má na svém kontě EP Vždy proti všem z minulého roku a také nezněla špatně. Českou trojici uzavírali Kraake z Ústí nad Labem, jimž vyšlo tento rok první black metalové LP Fram. Z dalších, již zahraničních kapel mě zaujala až ta poslední, takže v rychlosti, první nastoupila mexická black/death metalová Agaroth, která minulý rok vydala první EP Distortion Of Illusions, po nich estnská pagan/black metalová Söjaruun, jejichž jediné LP vyšlo již před několika lety, další estonská pagan/black metalová kapely Urt, která ma za sebou již pět LP a po nich Permafrost, německý black metal, jejichž čtvrté LP Spiritual Isolation vyšlo minulý rok. Pod podium jsme se nahrnul až s úderem deváté, kdy přišel na řadu nám dobře známý Sekhmet, který opět předvedl svoji dobrou show a pak už následovala hlavní hvězda večera, francouzský black metal Ad Hominem, jejichž nejnovější LP Antitheist vyšlo minulý rok. Tyhle poslední dvě kapely jsem si užil naplno, ale pak už jsem odpadnul, vinu měl i alkohol a poslední polskou Arkonu prospal v autě, ale je pravda, že jsem je už dvakrát slyšel a navíc hrají v Čechách poměrně často. Pak už jen ranní probuzení v autě, polévka a pak domů do sprchy a do postele :-D

9.7.2016: Orlík a Zvíkov

10. července 2016 v 9:31 | paulito
V sobotu jsme se rozhodli vyjet na dva krásné hrady na březích přehrady Orlík, Orlík a Zvíkov, které jsou od Plzně vzdálené nějakých 80 km, teda 80 km od našeho domova, jinak po přejezdu Plzní to bylo už jen 60 km. Cesta utekla bez problémů a za hodinu a něco jsme již stáli na parkovišti nad Orlíkem. Sběhlo jsme dolů k zámku, zjistili si odjezdové časy parníků, prohlídku jsme bohužel nestíhali a tak jsme zašli do místní zámecké restaurace na dobrý oběd. Výběr nebyl příliš velký, ale obsluha příjemná a jídlo výborné. Pak už jsme zamířili k přístavu, kde jsme se nalodili na výletní loď spolu se spoustu dalších výletníků (překvapil nás počet mamin s kočárky, takže bylo při cestě o zábavu postaráno) a vypluli po Orlíku směrem k hradu Zvíkov. Cesta trvala 3/4 hodiny, loď plula poměrně svižně a cestou sjme, kromě krásné přírody na břežích, míjeli také řadu dalších plavidel všech velikostí. Na prohlídku Zvíkova jsme měli hodinu a tak jsme nemeškali a posilněni kávičkou se pustili do prolézání hradu, které určitě stálo za to. Za chvíli už jsme spěchali zase do přístavu a absolvovali další cestu zpět, tentokrát jsme se nechali příjemně uspávat vanoucím vánkem a pohupováním lodi. Obešli jsme zámek a vydali se k něco přes 1 km vzdálené Schwarzenberské hrobce, která poměrně věrně kopíruje podobnou hrobku v Třeboni. Nějak jsme ten den nebyli ve formě a tak jsme vzali po návratu zavděk občerstvením nedaleko parkoviště, kd ejsem si dal divočáckou klobásu a pozdravili jsme sumce, vegetícího v bazénku :-) cestou domů jsem opět zjistili, že řada řidičů nestojí za nic, koupili u silnice levné třešně a drahé borůvky a dorazili spokojeni domů.