Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

2.7.2016: Veveří

4. července 2016 v 14:09 | paulito
Protože nejen metalem živ je člověk, vydali jsme se v sobotu po ránu na hrad Veveří, který je od kempu Obora vzdálen 1.5 km po zeleně značené stezce. je to jeden z mála hradů, které nejsou na vysokém kopci, takže cesta i výstup k němu byl příjemný. Nešli jsme na prohlídku, prošli jsme jen přístupné části a pak si sedli do místní hradní hospůdky, kde jsme si dali dobré pivko grilovaný bůček, mňamina. :-)

26.6.2016: Vimperk

28. června 2016 v 20:50 | paulito
Posledním místem, které jsme navštívili cestou domů, bylo městečko Vimperk. V nedělním dopoledni poněkud liduprázdné a tak jsme se prošli po náměstí, zamířili na zámecký vrch, kde jsme prozkoumali zámecké nádvoří a předsunuté opevnění, prošli malým arboretem a pak už byl čas jet autem zpět do naší Plzně.

26.6.2016: Soumarské rašeliniště

28. června 2016 v 20:44 | paulito
Brzy po svítání už jsme byli na nohou a jeli opět k Vltavě, kde je nedaleko Soumarského mostu naučná stezka Soumarské rašeliniště. Je to nádherné místo, jen těch komárů.. a tak se naše prohlídka změnila v úprk před bodavým hmyzem, kombinovaný se snahou vyhnout s enástrahám bažiny, která vypadala po celonočním dešti občas nebezpečně :-) Ale rozhodně to stálo za to.

25.6.2016: Kvilda - pramen Vltavy - Bučina

28. června 2016 v 20:35 | paulito
Poslední víkend jsme odhodlali vyjet na Šumavu za nějakou turistikou a tak jsem objednal penzion ve Volarech a v sobotu ráno jsme zamířili směrem Šumava. Výchozím místem sobotního dobrodružství se stala Kvilda, kde jsme zaparkovali a vydali se směrem k prameni Vltavy. Počasí bylo krásné, příroda nádherná, až na řadu uschlých stromů na vrcholcích Šumavy a za hodinku a něco už jsme stáli u chladivého pramenu naší nejdelší české řeky. Dalším místem našeho pochodu se stala Bučina a zde umístěný hotel, kde jsme si prohlédli malé muzeum, věnované ostraze hranic za ČSSR a pak už nás čekala jen cesta zpět na Kvildu, kupodivu se nám všechny bouřky vyhnuly, Tíka našla i nějaké houby a odpoledne jsme zamířili do Volar. Penzion slušný, restaurace s večeří na náměstí výtečná, jen Volary jsou totálně nudné městečko.

18.6.2016: Čerchov

19. června 2016 v 15:31 | paulito
Víkend a návštěvu u rodičů v Peci pod Čerchovem jsme si zpestřili výšlapem na nedaleký vrch Čerchov, 5 km do kopce a 5 km zpět s krásnou vyhlídkou ze zdejší rozhledny a samozřejmě nezbytná magnetka :-)

11.6.2016: Shipyard Fest Benátky

19. června 2016 v 15:06 | paulito
Ještě jedna akcička z minulého víkendu, kdy jsme za metalem vyrazili do Benátek nad Jizerou a užili si tam prima akci v místním klubu Loděnice. Akci zahájila plzeňská kapela Strange Society, jejíž metal nevyvolal větší ohlas u diváků, ani u mě. Další přišla na podium Art of God, která již byla lepší a její zpěvačka se snažila, ale první opravdu dobrý metal předvedli až skoro domácí mladoboleslavští doom/death metalisté Return to Innocence, kteří vydali již čtyři LP, poslední ale před třemi lety. Nicméně prostor pod podiem se zaplnil, řada fanoušků a hlavně zdejších fanynek se již dostávala značně pod vliv alkoholu, Plzeň tu měli vynikající :-) Následovala death metalová pardubická kapela Dysangelium, která již vydala dvě LP, začalo se stmívat a akce gradovala s vystoupením slovenských doom/death metalistů Doomas, kteří mají za sebou také dvě LP, poslední LaMuerte z minulého roku. Festival, na kterém se u řeky začalo již celkem dost ochlazovat, uzavřela brněnská doom/death/gothic metalová sestava Somnus Aeternus, která ma na kontě úplně nové druhé LP Exulansis. Pak už jsme se jen vyšplhali do kopce za taxíkem a jeli zpět do Boleslavi do peřin.

10.6.2016: Divadlo Pod Lampou: Avenger, Pačess, Panychida

13. června 2016 v 19:47 | paulito
Tak na tuhle akci jsem se těšil více než na celý Metalfest a rozhodně jsme nebyl zklamán, byla to pecka. Lampa byla zaplněna tak akorát a jako první nastoupila volyňská black/death metalová kapela Avenger, která už má za sebou pár LP a večírek rozjela výborně. Po nich nastoupila black metalová kapela Pačess z Lulče, která už má za sebou také dvě LP a jednu skladbu s nimi odzpíval i Lord Morbivod (škoda, že jen tu jednu). A pak už Panychida, která tu křtila novou desku Haeretical a jejich vystoupení bylo snad to nejlepší, které jsem kdy zažil (a že už jich pár bylo). Atmosféra naprosto vynikající a čerpala uz ní i kapela, prostě pecka. Panychida dohrála a my zamířili do postele, protože nás čekala dopolední svatba a další akce, takže jsme už nestihli Doomas, ale... jen na chvilku :-)

12.6.2016: Auto Legendy Praha

12. června 2016 v 21:37 | paulito
Několik fotek ze stovek krásných aut, která se v parku léčebny v Bohnicích sešla. Počasí bylo optimální, takže se můžeme těšit na další ročník.

11.6.2016: Jedna krásná svatba

12. června 2016 v 21:07 | paulito
Pár obrázků z krásné sobotní svatby Evy a Romana, která se odehrála ve vikingském duchu.

3.6. - 5.6.2016: Metalfest Plzeň

8. června 2016 v 21:31 | paulito
Přiznám se bez mučení, že jsem už předem na složení Metalfestu 2016 pěkně nadával a nebýt to za rohem a nepřijet známí, tak ani nejdu. Tenhle rok byl zaměřen hodně na ne zrovna tvrdou muziku a bylo to i poprvé, kdy mě zcela opustilo takové to natěšené čekání na .... už je to tu. I tak jsem vyrazil v pátek na Heaven Shall Burn, kteří mě moc neoslovili a jejich metalcore.. no prostě mi tenhle styl hudby nic neříká. Vydržel jsme ještě dvě, tři skladby skupiny Almanac a odešel jsme domů, hlavně díky únavě z předchozí služební cesty a myslím, že tím, že jsem nezůstal na Nightwish (fotky dělal dcera mé manželky), jsem zas o tolik nepřišel. Druhý den jsme si zpříjemnili výletem do Koněpruských jeskyní, na Metalfestu jsme se objevil na jednu pivo a chvilku skupiny Delain a pak už směr Alcatraz, výborné pivo 13° a kapely jako Death Angel, Slayer a vše, co jsme chtěli slyšet. V neděli jsme se rozhodl, že poslední den to teda dám a hned první Arkona byla super, nebyl jsem na ní zdaleka poprvé co jsem slyšel jejich ruský pagan metal, myslím si, že jí víc sedí kluby, ale přesto lítala Maša po podiu jako čertík a my si to užívali. Další na řadě byla finská power metalová kapela Amorphis, pár písniček šlo, ale pak už mi to připadalo příliš dlouhé. Ale pak už přišel krásný závěr festu, nejdříve Epica se stále lepší Simone Simons, která má vynikající hlas a vůbec je na vrcholu formy a nakonec přišel Udo Dirkschneider, aby odzpíval set plný starších písniček Accept, ne že bych si všechny pamatoval, ale vyrůstal jsem na tom a tak jsem si to užil. Obecně k festivalu.. amfiteátr je po opravě pořád krásný, ale... prostě moooc lidí, nikde žádná voda na umytí, třetí už toitoi smrděly jak vepřín a i kuře, co jsem si dal, bylo nedopečené a půlku jsme vyhodil a kvalita Plzně byla stánek od stánku. Takže teď už hurá na menší a hudebně mi více bližší akce :-D

4.6.2016: Koněpruské jeskyně

6. června 2016 v 20:49 | paulito
Pár obrázků z Koněpruských jeskyň, kam jsme si odskočili z Metalfestu, abych přátelům ukázal také něco více, než amfiteátr :-)

28.5.2016: Hrad Roupov

28. května 2016 v 22:29 | paulito
Na závěr našeho cestování jsme navštívili zříceninu hradu Roupov, kde nás kromě krásného počasí čekala spousta lučního kvítí... a sotva jsme dojeli domů, přišla průtrž mračen.

28.5.2016: Výstava bonsají v Merklíně

28. května 2016 v 22:18 | paulito
Na zámku v Merklíně nedaleko od Plzně probíhala výstava bonsají a jiných prvků japonské kultury, trochu to člověka svádělo si něco koupit, ale asi bychom se o ně neuměli starat a přece jen, ty ceny nebyly z nejnižších a já nakonec nějaký fanoušek japonské kultury a kaligrafie nejsem, přece jen jsem spíše na ty runy :-)

28.5.2016: Veteráni na Bolevci

28. května 2016 v 22:01 | paulito
Tradiční akce na Bolevecké návsi, tento rok s trochou méně aut, ale s příjemným počasím. Proběhli jsme to jen rychle udělali pár fotek a jeli zase dál...

21.5.2016: Hellhammer Fest Hradec Králové

22. května 2016 v 20:54 | paulito
Na akci za účasti šesti metalových kapel jsme vyrazili v podstatě náhodou, cestou z Vysočiny a také už jsme tak trochu měli absťák na pořádný metal. Navíc tam měli dorazit i kamarádi z Prahy. Restaurace U letců v Hradci Králové je velmi příjemná a venkovní areál, kde se akce pořádala, byl prostě super. Něco takové by u nás v Plzni také neškodilo. Přijeli jsme včas, start první skupiny se posunul, kamarádi už seděli u pivka a tak jsme také zasedli a čekali na produkci.. návštěvníků bylo tak kolem 30 a bohužel, toto číslo moc nenarostlo. Na to doplatily první dvě kapely večera, které neměly pod podiem až na jednoho nadšence nikoho a nedá se říct, že by z toho byli jejich členové příliš odvázaní. Ale s přibývajícími pivy a tmou se nás tam pár pod podium dostavilo. Jako první začala polská folk metalová kapela Merkfolk, která má za sebou první LP z minulého roku, The Folk Bringer a nebyl to špatný zčátek, mají hodně dobrou zpěvačku Vritru. Po nich nastoupila česká melodická death metalová kapela Arch Of Hell, která ma za sebou také jedno starší LP a i když se snažili, pod podium nikoho nedostali. Ale pak už přišla německá black metalová kapela Thyrgrim a i když za sebou zatím žádnou desku nemá, nebylo to vůbec špatné a koupil jsem přítelkyni jejich tílko, minimálně na jejich prodavačce merche vypadalo hodně dobře :-D Další výbornou kapelou byli Poláci Valkenrag, dobře imitující Amon Amarth, kapela vydala minulý rok své první LP, Twilight Of Blood And Flesh a jejich produkce se poslouchala hodně dobře. Po nich už nastoupila ruská symfonická pagan black metalová kapela Welicoruss, působící v Praze a jako jedinou jsme jí znali již z dřívějších koncertů. Předvedli dobrý výkon, ale u nich je to skladba od skladby, něco se mi líbí, něco vůbec. Kapela má za sebou dvě LP, Аз есмь z minulého roku. Poslední kapelou večera byla německá kapela Saeculum Obscurum, která začala vystoupení mší a jejich styl je takový nějaký death/black, nebylo to na závěr špatné. Pak už jen pár panáků a spát do auta :-D Večer se vydařil a že bylo málo lidí s přibývající hladinkou vůbec nevadilo.

14.5.2016: Park u průhonického zámku

15. května 2016 v 17:00 | paulito
Krásné počasíá nás zavedlo do zámeckého parku v Průhonicích, kde je opravdu nádherně. Dali jsme jen jednu polovinu, druhá část nás čeká při nějakém dalším výletu do Prahy.

14.5.2016: U dubečské tvrze Praha - Výstava Rolls-Royce a Bentley

15. května 2016 v 16:13 | paulito
Příjemné počasí a nádherné vozy v Panské zahradě, já si přivezl jedno malinké Lamborhini za velmi friendly cenu :-)

8.5.2016: Plzeň Plaza - Vojenské tábory

9. května 2016 v 22:21 | paulito
Pár obrázků z vojenských táborů na bývalém Výstavišti, co se týká účasti to bylo slabší než minulý rok, ale co, aspoň něco.

6.5. - 7.5.2016: Teambuilding Alfrédov

9. května 2016 v 22:18 | paulito
Pár obrázků z team buildungu naší firmy v golfovém resortu Alfrédov, při kterém jsem přišel na několik zásadních věcí... pokud nekouřím, mohu vypít a smíchat cokoliv a druhý den jsem ok.... golfista ze mě opravdu nebude......... sedět ve studené místnosti je sice fajn proti spánku, ale už tak dobré proti angíně, která se na mě pak snažila hupsnout..... pokud na Vás v první fázi zapomeniu, máte pak ten nejlepší pokoj :-) Jo, a Kataklysm kromě mě v práci nikdo neposlouchá... podivné... Jinak Alfrédov doporučuji, je tam krásně a pohodově a pokud hrajete golf, asi úplně optimálně.

29.4. - 1.5.2016: Výlet na sever

1. května 2016 v 17:38 | paulito
Tento víkend jsme se rozhodli odjet na sever a i když cesta byla příšerná, díky kolonám na dálnici za Plzní a v Praze, tak jsme páteční večer trávili v příjemném libereckém Rock pubu při poslechu metalové hudby. Pro probrání jsme v sobotu vyrazili na výlet po Jizerských horách, prvním mistem byla bazilika v Hejnicích, s nádherným interiérem. Další zastávkou byla přehrada Souš a pak již ves Jizerka s nádherným okolím, kde jsme v Pyramidě poobědvali. Cestou zpět jsme se zastavili v obřím sudu nad Lázněmi Libverda na kávičce a pak už jsme po dojezdu zpět vyrazili kolem frýdlantského zámku do místního pivovaru, kde točí milá obsluha výborné pivo a posilnili se na čarodějnice. Po povinném buřtu jsme šli zpět do pivovaru a tam popíjeli až do noci :-) krásný víkend.

29.4.2016: Rock Pub Liberec: Dark Spell a Instorm

1. května 2016 v 17:08 | paulito
Cestou na sever jsme se s našimi přáteli srazili v libereckém Rock Pubu, kde hráli dvě kapely, symfonická/gothic metalová kapela Dark Spell z Hradce Králové, v čele se zpěvačkou Evou Podvalovou a heavy metalový Instorm. Ani jedna kapela není sice ten náš šálek kávy, ale přesto jsme s nimi strávili pohodový a příjemný večer.

24.4.2016: Plešivec

25. dubna 2016 v 20:57 | paulito
Nedělní výlet na Plešivec přinesl vše, co má správný výlet přinést. Nádhernou přírodu, krásná panoramata, aprílové počasí. Přijeli jsme do Jinců a kousek odtud zaparkovali na rozcestí a pustili se do kopce, který nás kolem nádherného Smaragdového jezírka přivedl až na vrchol brdského Olympu, Plešivce. Cestou nás zasypala bouře ledových krupek, ale na samém kopci byl nádherný výlet. A pak už jen dolů a dolů, zase k autu, v nohách přes 7 km. Jak se zlepšuje počasí, začínáme na svých výletech potkávat další vandrovníky.

23.4.2016: Veteran Car Party na Chvalské tvrzi

23. dubna 2016 v 19:12 | paulito
Počasí naštěstí přálo a zůstalo bez deště, rozpršelo se až cestou z Prahy :-)

17.4.2016: Air Park Zruč

17. dubna 2016 v 19:19 | paulito
Pár obrázků z dnešní návštěvy leteckého muzea ve Zruči.

15.4.2016: Modrá Vopice - Krysthla, Thy Disease, Hate, Decapitted

16. dubna 2016 v 20:38 | paulito
Na naši první venkovní akci jsme se vydali do Prahy do Modré Vopice (jak to, že mi tam 11° Kozel chutná daleko více než na Chmelnici?), po chvilce našli hotel (na 4* nic moc a pro ručníky jsme museli do recepce), který byl nedaleko a pak už vyrazili k Vopici. Už před vstupem jsme slyšeli ten den již druhou kapelu, britskou extreme metalovou Krysthla, která vydala své první LP A War Of Souls And Desires a hned večírek pěkně rozjela. Počasí nám přálo, sice trochu zima, ale vylezlo i sluníčko a tak jsme popíjeli pivko a poslouchali hudbu. Všechny kapely, které jsme poslechli, se nám přes různé styly líbily, atmosféra byla pohodová, prostě co víc si přát. Další byla na řadě byl polský industrial death metal z Krakova, Thy Disease, zpěvák vysmátý, lidé pomalu přibývali. Tahle kapela má za sebou LP už šest, přesto jsme jí také slyšeli poprvé. To neplatí o death metalových Polácích Hate, kteří mají za sebou LP už devět, poslední minulý rok Crusade: Zero. A opět výborný výkon, lidé si je užívali, vůbec těžko říct, která z kapel byla nejlepší, každá byla úplně jiná. A pak už nastoupila poslední kapela venkovní akce, opět polská Decapitated, která předvedla svůj death/groove a má na svém kontě již několik LP. Ta ukončila polský večer a další kapely (české a slovenské) pokračovaly v akci uvnitř, ale na ty jsme již pro indispozici nešli.