Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

10.8. a 11.8.2016: Lago di Garda a Trento

21. srpna 2016 v 18:32 | paulito
Poslední dva dny naší dovolené jsme cestovali po Itálii, první byl dlouhý přejezd do městečka Trento, a musím říct, že to byl asi nejhorší de, jednak cestování po severní Itálii kolem Turína a Milána bylo hrozně nudné a cesta kolem Lago di Garda, i když jezero samo o sobě bylo nádherné, tak byla ubíjející, šílené kolony a u jezera se nedalo nikde zaparkovat, takže ani plánované koupání nevyšlo. A tak jsme ještě večer po dojezdu zašli do muzea letadel Caproni, takové malého, vlastně jen jedna hala u letiště v Trentu. Druhý den jsme se vydali do města samotného, vyjeli lanovkou na nedaleký vrchol, odkud byl nádherný rozhled na město, sjeli zpět a vydali se do ulic starobylého městečka, prohlédli si zdejší hrad, navštívili tržiště (kde jsme vydatně nakoupili) a pak už se vydali směrem na Brennerský průsmyk v Alpách, kterým jsme přejeli do Rakouska. Projeli jsme Insbruck, lemovaný nádhernými vrcholky, dojeli do Mnichova, ze kterého nás pozdržela trochu větší kolona a pak už jsme směřovali směrem domů, do Plzně. Polévku na Shellce bohužel neměli a tak jsme po příjezdu ani nevyložili auto a šli na plzeňské pivko.... unavení a spokojení.

9.8.2016: Le-Grau-du-Roi, Avignon a Briancon

21. srpna 2016 v 10:29 | paulito
Poslední den cestování po Francii nás nejdříve zavedl k pobřeží Středozemního moře, kde jsme zajeli do městečka Le-Grau-du-Roi a navštívili zdejší mořské akvárium, již u vchodu nás vítaly zajímavé dřevěné plastiky a zdejší akvárium bylo zasvěceno žralokům. Pro děti určitě super, bylo o ně postaráno i mimo placené plochy, pro mě zajímavé, člověk si tam lecos o žralocích přečetl a dozvěděl. Druhým cílem naší cesty bylo bývalé papežské město Avignon, kde jsme prošli centrum, dali si na náměstí Republique oběd, došli ke katedrále Notre-Dame a přes park u katedrály a řeky došli ke slavnému avignonskému mostu. Další cesta už nás vedla k italské hranici a protože jsme opět jeli po vedlejších silnicích, zavedly nás tyto cesty do kouzelného kaňonu řeky La Meouge, do levandulových polí a pak kolem jezera Lac de Serre-Poncon do městečka Briancon, kde jsme obklopeni horskými vrcholy, nocovali.

8.8.2016: Pyreneje, Lourdy a Carcassone

20. srpna 2016 v 19:49 | paulito
Asi nejnáročnější den naší dovolené, kdy jsme naběhali kromě jezdění 14 km pěšky a viděli spoustu zajímavého z francouzské historie. Ráno jsme vyrazili z Pamplony a kolem jezera Yesa vjeli do Pyrenejí a již jsme byli na francouzské straně (po kontrole na hranicích). Navigace nás zatáhla po silničkách (v zimě uzavřených) podél Pyrenejí a tak jsme mohli projet nádhernými údolími, kde jsme potkávali spoustu cyklistů a turistů, sezona. A za chvíli už jsme přijížděli do Lourd, slavného poutního místa jižní Francie, jejichž prameny prý mají ozdravnou schopnost. To nevím, po lahvi jsme vypili, tak tu snad budeme do 100 let, ale poutníků tam bylo velké množství. Ale napřed jsme výtahem vyjeli na hrad v Lurdech, kde byla dobře zorganizovaná prohlídková trasa anavíc zde byl nádherný výhled na město a okolí. A pak už jsme se vydali přes řeku do svatých míst, kde stojí nádherné bazilika, církev prostě umí. A na církvi zase umí vydělávat turistický průmysl :-) Pěkně uťapkaní jsme vyrazili dál, už jsme nevěřili, že ještě dáme Carcassone, ale vzhledem k tomu, že naše cesta do Narbonne přes něj stejně vedla, tak jsme se hecli a nakonec celý nádherný hrad obešli, stálo to opravdu za to. A pak už do postele a spát....

6.8.2016: San Sebastian

17. srpna 2016 v 20:42 | paulito
V sobotu jsme se vydali do 60 km vzdáleného San Sebastianu k moři. Nádherné město! Pozdravili jsme se s Donem Quijotem, obešli dokola pahorek se zámkem kolem moře a v rybí restauraci v přístavišti si dali nějaké ty rybí specialitky. A pak už jsme se svalili na pláž a k útěku nás přinutil až blížící se příliv :-)

5.8.2016: Pamplona

17. srpna 2016 v 20:17 | paulito
Druhý den v Pamploně se naši hostitelé rozhodli, že nám ukáží město a bylo opravdu na co koukat. Záplava uliček, barů, historických budov a parků nás provázela celým městem, na dohled se tyčily Pyreneje, život je tam opravdu nádherný. Dali jsme si pivo, oběd, byl jsem i na poště, prostě luxusní dne plný pohody...

4.8.2016: La Rochelle a Pamplona

14. srpna 2016 v 19:57 | paulito
Když jsme se ve čtvrtek ráno probudili, v La Rochelle lilo jako z konve a tak jsme museli naše plány modifikovat. Nakonjec jsme vyjeli k mořskému akváriu v La Rochelle a byli tam jako jedni z prvních ještě před otevřením, což se ukázalo jako velmi prozíravé, když jsme odcházeli v půl 11, bylo tam už fronty dlouhé stovky metrů (stejný nápad asi dostali všichni turisté díky počasí). Jinak akvárium samozřejmě krásné, zvlášť pro Středoevropana exotické, moc se nám líbilo. Pak už jsme vyrazili směrem na jih, na Bordeaux a do Španělska, déšť nás pronásledoval až k úpatí Pyrenejí. Ty jsme přejížděli jedním z průsmyků a v jedné baskické vesničce se zrovna konal nějaký svátek a tak jsme potkali ze španělské strany kolonu aut, dlouhou snad 500 aut :-) Sjeli jsme z hor a bez problémů dorazili do Pamplony (Iruňy baskicky), kde si nás na parkovišti vyzvedl kamarád, u něhož jsme pak celou dobu ve Španělsku nocovali a ještě nás rychle provedli okolím jejich bytu, středověkým centrem Pamplony.

3.8.2016: Chambord, Chaumont, Amboise, Ile de Ré, La Rochelle

14. srpna 2016 v 13:56 | paulito
Třetí den cest jsme naplánovali kolem řeky Loire a jejích nádherných zámků. Prvním zámkem, kam jsme jeli, byl Chambord a byli jsme překvapeni jeho velikostí a výstavností, celý jsme ho obešli, vlastně celý ne, část se opravovala a tak se nedal celý obejít, aspoň jsme nakoupili nějaké suvenýry. Dále naše cesta vedla na zámek Chaumont, který jsme trochu minuli, respektive jsme zastavili přímo před vchodem, aniž by jsme to věděli a pak šli o kus dál podél řeky a hledali vstup :-D takže na zámku jsme nakonec nebyli, ale viděli jsme přístaviště a krásné květiny. Další cesta nás zavedla do městečka Amboise, kde kromě zahrady s výstavou o da Vincim, na kterou jsme nešli, byl u řeky další krásný zámek a opět spousta a spousta květin. Jenže horko nás od dalších naplánovaných návštěv zámků odradilo a zamířili jsme po dálnici směrem na La Rochelle. Protože byl ještě čas, přejeli jsme most na Ile de Ré a prošli se pevností Saint-Martin-de-Ré a poprvé okusili Atlantický oceán. Sice jen na chvilku, ale přesto. Ostrov byl krásný, ale narazili jsme zde na jeden z problémků, kdy se nedalo na parkovišti zaplatit díky rozbitému automatu hotovostí, ale ten u výjezdu mi nevzal ani jednu kartu. Naštěstí karet máme dost, vzalo to manželky. Večer jsme se ubytovali v hotýlku v centru La Rochelle a vyrazili do přístaviště za turistickým životem, dali si tři pivka (celkem za 600 CZK :-D), nakoupili nějaké další suvenýry a pak si už vlezli do peřin.

2.8.2016: Orléans a Blois

13. srpna 2016 v 13:13 | paulito
Druhý den jsme zamířili do střední Francie směrem k řece Loire, do starobylého města Orléans. Zaparkování tentokrát proběhlo bez problémů a vydali jsme se do středu města, ke katedrále Svatého kříže, která je nádherná, prošli jsme i vnitřek a před katedrálou si dali vynikající zmrzlinu. Od katedrály jsme zamířili městem k jezdecké soše Panny orléanské, Johannky z Arku. Počasí se měnilo každou chvilku, foukal vítr, ale nezapršelo. Prošli jsme se podél řeky Loire a pak již jeli dál, do města Blois, kde jsme byli ubytovaní. Protože byl ještě čas, celé městečko jsme prošli a našli zde nádherný zámek, což byla taková malá pozvánka na další den.

1.8.2016: Baden-Baden

12. srpna 2016 v 23:09 | paulito
Naše dovolená, kterou jsem pracovně nazval "Tour de Europe" začala v pondělí ráno odjezdem přes Rozvadov směr Německo a přejezdem skoro celého Německa až do Baden-Badenu, který již není tak daleko od francouzských hranic. Cesta proběhla bez problémů, i Nürnberg jsme minuli bez zdržení, první kolona nás čekala až kousek před cílem. První problémek nastal, když parkoviště, na kterém jsme chtěli zaparkovat, bylo za zákazem vjezdu, ale nakonec jsme zaparkovali v nedalekých lázních. Pak už jsme se vydali do města, proslulého návštěvami nejbohatší klientely ve 20. letech. Město bylo příjemné, koupili jsme zde nějaké ovoce, prošli se po hlavní třídě ke Kurzhausu a Muzeu a pak alejemi podél řeky Oos a kolem protestantského kostela zpět do centra, kde jsme poobědvali v italské restauraci, jídlo bylo přiměřeně drahé a výborné. Pak jsme sedli do auta a vyjeli po Alter Schlossweg ke zřícenině Alter Schloss, starého zámku, který je přístupný a po schodech jsme vyšplahali až na nejvyšší věž a kochali se výhledem do okolí Baden-Baden, zajímavým prvkem byla ve větru hrající harfa v okně zámku. Pak už následoval přejezd do francouzského Mettingu, kde jsme se ubytovali v kouzelném penzionku Chez Joséphine, který vedla stará dáma, se kterou jsme si popovídali (německy) u láhve vínka a pak už jsme padli do panenkovských peřin v pokojíku jak z předminulého století.

16.7.2016: Eternal Hate Fest 14

17. července 2016 v 19:53 | paulito
Již 14. a pro nás třetí ročník jednodenního festivalu v Nýrsku se nesl na rozdíl od toho minulého přijatelným počasím a také kvalitního piva bylo dost a účast lidí (přijelo hodně Němců a Rakušanů) byla také slušná. Přijeli jsme půl hodinky před začátkem, cesta byla poměrně náročná, velký provoz. První nastoupila plzeňská black metalová Armillaria, naši staří známí z bývalého Parlamentu a s podporou plzeňských fanoušků odehráli hodně dobrý set. Po nich následovala další česká kapela, black metal v podání kapely Poprava, která má na svém kontě EP Vždy proti všem z minulého roku a také nezněla špatně. Českou trojici uzavírali Kraake z Ústí nad Labem, jimž vyšlo tento rok první black metalové LP Fram. Z dalších, již zahraničních kapel mě zaujala až ta poslední, takže v rychlosti, první nastoupila mexická black/death metalová Agaroth, která minulý rok vydala první EP Distortion Of Illusions, po nich estnská pagan/black metalová Söjaruun, jejichž jediné LP vyšlo již před několika lety, další estonská pagan/black metalová kapely Urt, která ma za sebou již pět LP a po nich Permafrost, německý black metal, jejichž čtvrté LP Spiritual Isolation vyšlo minulý rok. Pod podium jsme se nahrnul až s úderem deváté, kdy přišel na řadu nám dobře známý Sekhmet, který opět předvedl svoji dobrou show a pak už následovala hlavní hvězda večera, francouzský black metal Ad Hominem, jejichž nejnovější LP Antitheist vyšlo minulý rok. Tyhle poslední dvě kapely jsem si užil naplno, ale pak už jsem odpadnul, vinu měl i alkohol a poslední polskou Arkonu prospal v autě, ale je pravda, že jsem je už dvakrát slyšel a navíc hrají v Čechách poměrně často. Pak už jen ranní probuzení v autě, polévka a pak domů do sprchy a do postele :-D

9.7.2016: Orlík a Zvíkov

10. července 2016 v 9:31 | paulito
V sobotu jsme se rozhodli vyjet na dva krásné hrady na březích přehrady Orlík, Orlík a Zvíkov, které jsou od Plzně vzdálené nějakých 80 km, teda 80 km od našeho domova, jinak po přejezdu Plzní to bylo už jen 60 km. Cesta utekla bez problémů a za hodinu a něco jsme již stáli na parkovišti nad Orlíkem. Sběhlo jsme dolů k zámku, zjistili si odjezdové časy parníků, prohlídku jsme bohužel nestíhali a tak jsme zašli do místní zámecké restaurace na dobrý oběd. Výběr nebyl příliš velký, ale obsluha příjemná a jídlo výborné. Pak už jsme zamířili k přístavu, kde jsme se nalodili na výletní loď spolu se spoustu dalších výletníků (překvapil nás počet mamin s kočárky, takže bylo při cestě o zábavu postaráno) a vypluli po Orlíku směrem k hradu Zvíkov. Cesta trvala 3/4 hodiny, loď plula poměrně svižně a cestou sjme, kromě krásné přírody na břežích, míjeli také řadu dalších plavidel všech velikostí. Na prohlídku Zvíkova jsme měli hodinu a tak jsme nemeškali a posilněni kávičkou se pustili do prolézání hradu, které určitě stálo za to. Za chvíli už jsme spěchali zase do přístavu a absolvovali další cestu zpět, tentokrát jsme se nechali příjemně uspávat vanoucím vánkem a pohupováním lodi. Obešli jsme zámek a vydali se k něco přes 1 km vzdálené Schwarzenberské hrobce, která poměrně věrně kopíruje podobnou hrobku v Třeboni. Nějak jsme ten den nebyli ve formě a tak jsme vzali po návratu zavděk občerstvením nedaleko parkoviště, kd ejsem si dal divočáckou klobásu a pozdravili jsme sumce, vegetícího v bazénku :-) cestou domů jsem opět zjistili, že řada řidičů nestojí za nic, koupili u silnice levné třešně a drahé borůvky a dorazili spokojeni domů.

1.7. a 2.7.2016: Hell Fast Attack X

4. července 2016 v 14:51 | paulito
Již desátý (a pro nás druhý) Hell Fast Attack se opět konal v kempu Obora, kam jsme tentokrát trefili již bez navigace a po trochu dlouhé a rozpálené cestě z Plzně dorazili před druhou hodinou. Jelikož jsme již zkušení táborníci, postavení stanu bylo otázkou chvilky a brzy jsme již ochutnávali první pivo, já si zvolil HFA speciál, jemuž jsem byl věrný celé dva dny :-) Plzeň měla v Oboře poměrně početné zastoupení, tak jsem si chvílemi mpřipadal jako na koncertu u nás, navíc začínala skupina z Plzně, Stíny plamenů. Výkon jednotlivých kapel hodnotit nebudu, jednak se mi líbilo skoro všechno, navíc byl styl poměrně podobný, prostě to byl výborný black metalový dvoudenní večírek :-) Stíny mají za sebou již sedmou LP, Šum v pološerech a byl to rozhodně vynikající začátek. Následovala druhá česká kapela, Silva Nigra, která má za sebou také sedm LP a poslední Světlonoš je z tohoto roku. Tím tento den česká účast končila a na scénu přišla ruská black metalová parta Vspolokh, která má za sebou zatím jedno LP. Další byla polská Blaze of Perdition, která má za sebou tři LP, poslední Near Death Revelations z minulého roku. Následovala první z ukrajinských kapel, Kroda, která má za sebou šest LP, poslední Навій схрон z minulého roku. Předposlední kapelou večera byl finský Baptism, jejichž šesté LP V: The Devil's Fire vyšlo tento rok. Závěr večera obstarala další finská pecka, Horna, která má na svém kontě již devět LP, poslední Hengen tulet z minulého roku a nepočítaně EP, splitů a kompilací. Takže také svým způsobem legenda. Pak už jen do stanu a hezky se vyspat :-) Druhý den začal o dvě hodiny dříve a první byla poslední česká kapela zde, Pačess, které jsme slyšeli nedávno v Lampě. Příjemně překvapil polský Taran, první LP vydali minulý rok s názvem.. Taran. Po nich nastoupili zástupci našich jižních sousedů, Stormnatt z Rakouska, kapela má za sebou tři LP. Litevský black metal zastupovala kapela Luctus, poslední, zatím třetí LP Ryšys vyšlo minulý rok. Německá kapela Sarkrista má za sebou zatím jedno LP, po nich však přišla další ukrajinská legenda, Khors, jejíž zatím šesté LP І ніч схиляється до наших лиць (Night Falls onto the Fronts of Ours) vyšlo minulý rok. Pak už kromě deště, kvůli kterému bylo vystoupení Khors zpožděno, přišla poslední trojice kapel, jako první Infestus, kapela z Německa, která má za sebou již čtyři LP a po nich Funeral Winds, Holanďané se třemi LP staršího data. Poslední kapelou byli ukrajinští Kzohh, kteří za sebou mají dvě LP, minulý rok to bylo Rye. Fleas. Chrismon. A po nich už následovala cesta do lehce podmáčeného stanu a usínání za stálého deště, který vydržel poměrně dlouho. Ale.. spalo se dobře. Na závěr pár slov k samotnému festivalu. Byla to pohoda. Byl to black, black a zase black.. po dvou dnech možná trochu jednotvárné, na druhou stranu, člověk nebyl otráven něčím, co se mu nelíbilo. Pivo ušlo, HFA speciál se dal pít, ale zase, neopil jsme se, trochu větší výběr by neškodil. Jídlo se dalo přežít, ale zase, trošku větší výběr by neškodil. Pořadatelé se poučili a údržba toalet byla vzorná, do konce festivalu byly (aspoň ty pánské) zcela použitelné. Lidi taky v pohodě, až na jednu strkanici žádný konflikt, kupodivu ani moc zcela opilých. Jediné, co mě na tomhle festíku celkem neskutečně sere je, že diváci nemají kontakt s kapelami. Zábrany 10 metrů od podia jsou více než na BA a před podiem navíc pobíhá a ruší spousta fotografů, asi i proto jsem 90% (možná 99%) času odposlouchal z přístřešku s lavičkami, kde jsme seděli u piva a nemám pocit, že bych o něco přišel. Prostě, taková pohodovka, dát si pivko, poslechnout dobrý black a jít spát. Příští rok přijedeme zase.

2.7.2016: Veveří

4. července 2016 v 14:09 | paulito
Protože nejen metalem živ je člověk, vydali jsme se v sobotu po ránu na hrad Veveří, který je od kempu Obora vzdálen 1.5 km po zeleně značené stezce. je to jeden z mála hradů, které nejsou na vysokém kopci, takže cesta i výstup k němu byl příjemný. Nešli jsme na prohlídku, prošli jsme jen přístupné části a pak si sedli do místní hradní hospůdky, kde jsme si dali dobré pivko grilovaný bůček, mňamina. :-)

26.6.2016: Vimperk

28. června 2016 v 20:50 | paulito
Posledním místem, které jsme navštívili cestou domů, bylo městečko Vimperk. V nedělním dopoledni poněkud liduprázdné a tak jsme se prošli po náměstí, zamířili na zámecký vrch, kde jsme prozkoumali zámecké nádvoří a předsunuté opevnění, prošli malým arboretem a pak už byl čas jet autem zpět do naší Plzně.

26.6.2016: Soumarské rašeliniště

28. června 2016 v 20:44 | paulito
Brzy po svítání už jsme byli na nohou a jeli opět k Vltavě, kde je nedaleko Soumarského mostu naučná stezka Soumarské rašeliniště. Je to nádherné místo, jen těch komárů.. a tak se naše prohlídka změnila v úprk před bodavým hmyzem, kombinovaný se snahou vyhnout s enástrahám bažiny, která vypadala po celonočním dešti občas nebezpečně :-) Ale rozhodně to stálo za to.

25.6.2016: Kvilda - pramen Vltavy - Bučina

28. června 2016 v 20:35 | paulito
Poslední víkend jsme odhodlali vyjet na Šumavu za nějakou turistikou a tak jsem objednal penzion ve Volarech a v sobotu ráno jsme zamířili směrem Šumava. Výchozím místem sobotního dobrodružství se stala Kvilda, kde jsme zaparkovali a vydali se směrem k prameni Vltavy. Počasí bylo krásné, příroda nádherná, až na řadu uschlých stromů na vrcholcích Šumavy a za hodinku a něco už jsme stáli u chladivého pramenu naší nejdelší české řeky. Dalším místem našeho pochodu se stala Bučina a zde umístěný hotel, kde jsme si prohlédli malé muzeum, věnované ostraze hranic za ČSSR a pak už nás čekala jen cesta zpět na Kvildu, kupodivu se nám všechny bouřky vyhnuly, Tíka našla i nějaké houby a odpoledne jsme zamířili do Volar. Penzion slušný, restaurace s večeří na náměstí výtečná, jen Volary jsou totálně nudné městečko.

18.6.2016: Čerchov

19. června 2016 v 15:31 | paulito
Víkend a návštěvu u rodičů v Peci pod Čerchovem jsme si zpestřili výšlapem na nedaleký vrch Čerchov, 5 km do kopce a 5 km zpět s krásnou vyhlídkou ze zdejší rozhledny a samozřejmě nezbytná magnetka :-)

11.6.2016: Shipyard Fest Benátky

19. června 2016 v 15:06 | paulito
Ještě jedna akcička z minulého víkendu, kdy jsme za metalem vyrazili do Benátek nad Jizerou a užili si tam prima akci v místním klubu Loděnice. Akci zahájila plzeňská kapela Strange Society, jejíž metal nevyvolal větší ohlas u diváků, ani u mě. Další přišla na podium Art of God, která již byla lepší a její zpěvačka se snažila, ale první opravdu dobrý metal předvedli až skoro domácí mladoboleslavští doom/death metalisté Return to Innocence, kteří vydali již čtyři LP, poslední ale před třemi lety. Nicméně prostor pod podiem se zaplnil, řada fanoušků a hlavně zdejších fanynek se již dostávala značně pod vliv alkoholu, Plzeň tu měli vynikající :-) Následovala death metalová pardubická kapela Dysangelium, která již vydala dvě LP, začalo se stmívat a akce gradovala s vystoupením slovenských doom/death metalistů Doomas, kteří mají za sebou také dvě LP, poslední LaMuerte z minulého roku. Festival, na kterém se u řeky začalo již celkem dost ochlazovat, uzavřela brněnská doom/death/gothic metalová sestava Somnus Aeternus, která ma na kontě úplně nové druhé LP Exulansis. Pak už jsme se jen vyšplhali do kopce za taxíkem a jeli zpět do Boleslavi do peřin.

10.6.2016: Divadlo Pod Lampou: Avenger, Pačess, Panychida

13. června 2016 v 19:47 | paulito
Tak na tuhle akci jsem se těšil více než na celý Metalfest a rozhodně jsme nebyl zklamán, byla to pecka. Lampa byla zaplněna tak akorát a jako první nastoupila volyňská black/death metalová kapela Avenger, která už má za sebou pár LP a večírek rozjela výborně. Po nich nastoupila black metalová kapela Pačess z Lulče, která už má za sebou také dvě LP a jednu skladbu s nimi odzpíval i Lord Morbivod (škoda, že jen tu jednu). A pak už Panychida, která tu křtila novou desku Haeretical a jejich vystoupení bylo snad to nejlepší, které jsem kdy zažil (a že už jich pár bylo). Atmosféra naprosto vynikající a čerpala uz ní i kapela, prostě pecka. Panychida dohrála a my zamířili do postele, protože nás čekala dopolední svatba a další akce, takže jsme už nestihli Doomas, ale... jen na chvilku :-)

12.6.2016: Auto Legendy Praha

12. června 2016 v 21:37 | paulito
Několik fotek ze stovek krásných aut, která se v parku léčebny v Bohnicích sešla. Počasí bylo optimální, takže se můžeme těšit na další ročník.

11.6.2016: Jedna krásná svatba

12. června 2016 v 21:07 | paulito
Pár obrázků z krásné sobotní svatby Evy a Romana, která se odehrála ve vikingském duchu.

3.6. - 5.6.2016: Metalfest Plzeň

8. června 2016 v 21:31 | paulito
Přiznám se bez mučení, že jsem už předem na složení Metalfestu 2016 pěkně nadával a nebýt to za rohem a nepřijet známí, tak ani nejdu. Tenhle rok byl zaměřen hodně na ne zrovna tvrdou muziku a bylo to i poprvé, kdy mě zcela opustilo takové to natěšené čekání na .... už je to tu. I tak jsem vyrazil v pátek na Heaven Shall Burn, kteří mě moc neoslovili a jejich metalcore.. no prostě mi tenhle styl hudby nic neříká. Vydržel jsme ještě dvě, tři skladby skupiny Almanac a odešel jsme domů, hlavně díky únavě z předchozí služební cesty a myslím, že tím, že jsem nezůstal na Nightwish (fotky dělal dcera mé manželky), jsem zas o tolik nepřišel. Druhý den jsme si zpříjemnili výletem do Koněpruských jeskyní, na Metalfestu jsme se objevil na jednu pivo a chvilku skupiny Delain a pak už směr Alcatraz, výborné pivo 13° a kapely jako Death Angel, Slayer a vše, co jsme chtěli slyšet. V neděli jsme se rozhodl, že poslední den to teda dám a hned první Arkona byla super, nebyl jsem na ní zdaleka poprvé co jsem slyšel jejich ruský pagan metal, myslím si, že jí víc sedí kluby, ale přesto lítala Maša po podiu jako čertík a my si to užívali. Další na řadě byla finská power metalová kapela Amorphis, pár písniček šlo, ale pak už mi to připadalo příliš dlouhé. Ale pak už přišel krásný závěr festu, nejdříve Epica se stále lepší Simone Simons, která má vynikající hlas a vůbec je na vrcholu formy a nakonec přišel Udo Dirkschneider, aby odzpíval set plný starších písniček Accept, ne že bych si všechny pamatoval, ale vyrůstal jsem na tom a tak jsem si to užil. Obecně k festivalu.. amfiteátr je po opravě pořád krásný, ale... prostě moooc lidí, nikde žádná voda na umytí, třetí už toitoi smrděly jak vepřín a i kuře, co jsem si dal, bylo nedopečené a půlku jsme vyhodil a kvalita Plzně byla stánek od stánku. Takže teď už hurá na menší a hudebně mi více bližší akce :-D

4.6.2016: Koněpruské jeskyně

6. června 2016 v 20:49 | paulito
Pár obrázků z Koněpruských jeskyň, kam jsme si odskočili z Metalfestu, abych přátelům ukázal také něco více, než amfiteátr :-)

28.5.2016: Hrad Roupov

28. května 2016 v 22:29 | paulito
Na závěr našeho cestování jsme navštívili zříceninu hradu Roupov, kde nás kromě krásného počasí čekala spousta lučního kvítí... a sotva jsme dojeli domů, přišla průtrž mračen.

28.5.2016: Výstava bonsají v Merklíně

28. května 2016 v 22:18 | paulito
Na zámku v Merklíně nedaleko od Plzně probíhala výstava bonsají a jiných prvků japonské kultury, trochu to člověka svádělo si něco koupit, ale asi bychom se o ně neuměli starat a přece jen, ty ceny nebyly z nejnižších a já nakonec nějaký fanoušek japonské kultury a kaligrafie nejsem, přece jen jsem spíše na ty runy :-)