Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

16.4.2017: Telč

17. dubna 2017 v 20:36 | paulito
Neděle.... ráno a vstávat a z Vysočiny jsme nabrali směr jih, na Telč. Zaparkovali jsme nedaleko centra, poblíž halvního náměstí Zachariáše z Hradce a za kruté zimy a větru se vydali k místnímu zámku. prošli jsme nádvoří, navštívili kostel sv. Jakuba Většího a pak si dali čaj a polévku v bistro na náměstí. Skrz Dolní bránu jsme zamířili k bohužel vypuštěnému Štěpnickému rybníku, prošli městem k expozici železniční dopravy (zavřené) a pak zpátky k autu. Zajeli jsme na druhý konec města do velmi zajímavého technického muzea (doporučuji všem) a kolem kostela sv. Jana Nepomuckého putovali dále na Dačice. Jinak Telč je samozřejmě moc hezké město, jen to počasí bylo spíše zimní.

15.4.2017: Lázně Bohdaneč

17. dubna 2017 v 19:38 | paulito
Náš velikonoční výlet začal návštěvou kamarádky na její léčbě v Lázních Bohdaneč. Cesta z Plzně byla pohodová, počasí příjemné a Bohdaneč je prostě kouzelná a hnedka bych s ní na měsíc měnil. Prošli jsme se parkem nedaleko pavilonů, v místní cukrárně si dali vynikající zákusky a pak už jsme pokračovali směrem na Vysočinu.

12.4.2017: Fatal Praha - Psychonaut 4, Nocturnal Depression

13. dubna 2017 v 22:31 | paulito
Podruhé ve Fatalu a podruhé výborná akce, tentokrát DBSM pařba za účasti kapel Psychonaut 4 a Nocturnal Depression. Napřed jsme si dali nahoře ve Fatalu výbornou plzen, vynechali první nezajímavou kapelu a dorazilichvilku před začátkem vystoupení Psychonautů. Tahle gruzínská parta má za sebou tři LP, poslední Neurasthenia z posledního roku a jejich výkon byl... naprosto úžasný. Po nich nastoupili francouzští Nocturnal Depression, další vynikající vystoupení party kolem Lorda Lokhraeda. Kapela má za sebou také již slušný počet LP, poslední Detahcade z tohoto roku a my odjížděli z Fatalu ve výborné náladě a rozhodně jsme tohoto výletu do Prahy nelitovali.

9.4.2017: Mníšek pod Brdy

9. dubna 2017 v 19:15 | paulito
Cestou přes Ikeu a po trošce bloudění po Praze (které mělo v podstatě nesmyslný důvod) jsme dojeli do Mníšku pod Brdy, na parkoviště pod zámkem. Hned jsme zašli do nedaleké cukrárny a dali si zmrzlinu, vynikající a prošli branou do nádherného zámku. Bohužel byla další prohlídka asi za 50 minut a tak jsme kolem Zámeckého rybníka vyšplhali na konec, na kterém je církevní areál Skalka, moc hezké místo a byla zde také řada dalších turistů a cyklistů. Po chvilce odpočinku jsem se vydali zpět do městečka, kde jsme si objednali oběd v hospodě u Káji Maříka, mimochodem kultovní postavy zdejších dějin :-), výborný, obsluha moc milá a pak už jen cesta autem zpět do Plzně.

1.4.2017: ZOO Plasy + kostel u kláštera

5. dubna 2017 v 21:54 | paulito
V krásném počasí, dokonce i po tahu, se musí na víkend a tak jsme se rozhodli navštívit ZOO v nedalekých Plasích. Je malé, milé, hrozně kýčovité... ale procházka tady byla příjemná, je možné si tu zahrát minigolf, prostě pohoda. Zvířátka jsou evidentně dobře živená a v dobrém rozmaru (makak se mi hned pokusil šlohnout mobil), takže spokojenost a hned jsme dvě zvířátka (sovici sněžnou a surikatu) adoptovali :-) pak jsme šli ještě za trochou vzdělání a navštívili prohlídku kostelu cisterciáků u kláštera, kde se nám dostalo zasvěceného výkladu od průvodce. A pak už jen výborný pozdní oběd v restauraci u Rudolfa II. a domů z dalšího báječného výletu.

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - ještě pár aut nakonec....

21. března 2017 v 21:32 | paulito

19.3.2017: Praha Chmelnice: Earth Rot, Incite, Melechesh, Gorgoroth

21. března 2017 v 21:26 | paulito
Taaak... po delší době zase hurá na metal do Prahy, na Chmelnici, kde hrály čtyři kapely, každá trochu jiný styl a o to to bylo zajímavější. Chmelnice zpočátku poloprázdná, ale po nástupu hlavních kapel večera se úplně zaplnila. Začínala australská death/blacková Earth Rot, která má za sebou dvě LP, z toho úplně nové Renascentia z tohoto roku. Poslouchat se dala, ale popravdě mě moc nezaujala... nebo jsem prostě jen nebyl aklimatizován. Ovšem to se změnilo s nástupem amerických thrash/groove metalistů Incite, kapela byla plná energie, úžasná jízda, má za sebou již čtyři LP, poslední Oppression z minulého roku, takovou zajímavostí je, že v ní hraje Richie Cavalera, další člen slavné metalové rodiny. Jako třetí přišla na řadu izraelská death folk metalová Melechesh, která představila mezopotámskou mytologii a musím říct, že naživo je tahle kapela hodně zajímavá a strhující a i když poslech její hudby mě z LP moc nevzal, rád na ně opět vyrazím. Jako poslední přišla na řadu norská black metalová klasika Gorgoroth, slyšel jsem je opět po dvou letech a opět výborný zážitek, ale.. pořád jsou hodně dobří. Kapela vedená kytaristou Infernem byla tím nejlepším zakončením výborného nedělního večera a tak si můžeme od metalu dva týdny odpočinout, pak už na náš čeká v Parlamentu další Panzer.

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - sportovní vozy

21. března 2017 v 21:02 | paulito

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - něco z historie

20. března 2017 v 22:00 | paulito

18.3.2017 Deadly Storm na Božkově 11

20. března 2017 v 20:32 | paulito
Tradiční, již 11. roční metalové akce, kterou pořádá Asphyx, se konala v hospodě Pod kopcem na plzenském Božkově, taktéž tradičním dějišti různých podobných akcí. Posilněn 12° (mimochodem výbornou) a jamesonem s Terezkou jsem se vydal poslechnout na sál první kapelu (žádnou z kapel toho večera jsem ještě neslyšel, ty co ano jsme pak již na konci vynechal), místní melodickou death metalovou kapelu Innersphere, která má za sebou z minulého roku první EP a musím přiznat, hodně příjemně mě svým zvukem překvapili a zase na ně rád vyrazím. Následovala berounská thrash metalová parta Murder Inc, tam má zase sebou již dvě EP a poslechnul jsme si zase pohodový thrash, řezali do toho slušně. Musím podotknout, že žádná kapela toho večera nebyla špatná, Asphyx vybral dobře, pivo výborné a u každé jsem se bavil. Následoval první zahraniční host, polská death metalová parta z Varšavy Incinerator, první EP Rotten Flesh Macabre je úplně čerstvé a bylo vidět, že tenhle ročník bude stylově hodně různorodý. Následovaly dvě pražské brutal death metalové partičky, ty se mi za celý večer líbily nejvíc, Congenital Anomalies vydala druhé LP Miscondention tenhle rok, ale poněkud jí scházel bubeník, automaty nejsou úplně to ono, Poppy Seed Grinder, jejíž třetí LP Bleeding Civilization vyšlo minulý rok, už nescházelo vůbec nic. Poslední akpelou, kterou jsem ještě dal, byla italská death metalová Lectern, nevím jestli únava, alkohol, nebo obojí, tak úplně mi nesedli a tak jsme nakonec vyrazil k domovu, další akce byla přede mnou. Italská parta má za sebou dvě LP, druhé Precept Of Delator z minulého roku. Bylo celkem slušně plno, navzdory různým konkurenčním akcím po Plzni, nálada výborná, i pár známých, takže super a zase za rok.

Oberjäger Eugen Zehnder

19. března 2017 v 14:18 | paulito

Eugen Zehnder se narodil 2.3.1917 v Oberurbachu, 15.4. až 15.10.1938 absolvoval Reichsarbeitdienst a vstoupil 14.11.1938 do Infanterie-Regiment 13. Při mobilizaci se nacházel 26.8.1939 v 1. Kompanie pluku a byl nasazen při zajištění Westwallu. Od se 10.5.1940 zúčastnil tažení na Západě. 25.10.1940 byl jeho pluk přejmenován na Gebirgsjäger-Regiment 13, kde Zehnder dále patřil k 1. Kompanie. 22.6.1941 začalo tažení na východní frontě. Po přesunu 4. Gebirgs-Division na Kavkaz obdržela divize úkol udržet Tuapse. Drželi své postavení proti silným útokům nepřítele dva týdny. I. Bataillon podpořila rota Turkmenů. 17.1.1943 udržel jako kulometčík s podporou Turkmenů své postavení. Za to obdržel 7.3.1943 jako Oberjäger v 1. Kompanie, Gebirgsjäger-Regiment 13 Ritterkreuz. Po dovolené se 28.5.1943 vrátil k rotě zpátky a v červenci 1943 byl zraněn a 4.7.1943 byl přeložen k Gebirgsjäger-Ersatz-Bataillon II./98. 7.7. až 15.7.1943 byl ve Feldlazarett (mot.) 676 a 15.7. až 17.8.1943 v Heeres-Genesungs-Heim Gaspra-Koreis na Krymu, 18.8.1943 se vrátil ke své 1. Kompanie. 30.10.1943 byl těžce zraněn a ztratil oko. Přes Kriegs-Lazarett 4./533 (R) přišel k Ersatz-Truppe a 30.11.1943 do Genesenden-Kompanie, Gebirgsjäger-Ersatz-Bataillons II./98. Po zdravotní dovolené byl převelen 22.2.1944 z 1. Genesenden-Kompanie II, Gebirgsjäger-Ersatz-Bataillon II./98 k Marsch-Kompanie. 1.3.1945 byl v 1. Marsch-Kompanie 99 a v květnu 1945 padl do spojeneckého zajetí. V listopadu 1945 byl propuštěn. Eugen Zehnder zemřel 18.4.1991 v Urbachu.

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - něco z Británie

15. března 2017 v 20:59 | paulito

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - americká klasika

13. března 2017 v 22:32 | paulito

11.3.2017: Naučná stezka Drbákov-Albertovy skály

13. března 2017 v 22:14 | paulito
Další z nádherných cest kolem Vltavy, tentokrát na Sedlčansku, přes vrch Drbákov a podél řeky a Albertovy skály opět zpět. Kraj tisíce tisů, divokých skal a nádherných vyhlídek.

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - italská krása

11. března 2017 v 19:59 | paulito

5.3.2017: Naučná stezka Krušná hora-Hudlický vrch

5. března 2017 v 18:43 | paulito
Naučná stezka na Křivoklátsku v okolí obce Hudlice. Od zastávky Na Vartě jsme vystoupali na Krušnou horu a tam dále na zdejší rozhlednu a pak jsme se pustili přes Hudlický vrch kolem hory zpět na původní místo. Počasí jarní, všude spoustu sýkorek, narazili jsme i na dvě ropušky ve studánce a i na bývalou šachtu Gabriela, kde se přestalo těžit v roce 1967.

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - Mercedes, Porsche a spol.

5. března 2017 v 18:34 | paulito

2.3.2017: Smetanovské dny 2017

5. března 2017 v 17:20 | paulito
Zahajovací koncert Smetanovských dnů v tomto roce se konal v Měštanské besedě od 19:00 a zahajovala Filharmonie Hradec Králové a Anna Haase. Po lehkém chaosu na začátku, kdy jsme dorazili na poslední chvilku, jsme usedli a začal báječný hudební zážitek, Anna Haase je opravdu úžasná. Na programu byly árie z Felix Mendelssohn-Bartholdyho Sen noci svatojánské, předehra k Shakespearově hře, op. 21 Hector Berlioz: Letní noci, op. 7 ("les nuits d'été") a Ludwig van Beethoven: Symfonie č. 7 A dur, op. 92. Filharmonii dirigoval Andreas Sebastian Weiser.

25.2.2017: Parlament - Infection Act Tour

27. února 2017 v 19:48 | paulito
Tentokrát si náš starý známý black/death metalový Mallephyr pozval do Parlamentu dvě black metalové kapely, české Inferno a ukrajinský Kzohh. Obě tyto kapely už jsme také slyšeli a tak nás čekal další prima večírek plný dobré hudby a alkoholu :-) Mallephyr předvedl opět svůj standardní výkon, to znamená 100%+ a rozjeli tak super koncert. Je pravda, že Inferno mi úplně nesedlo, představili své nové LP Gnosis Kardias. Vše ale plně vynahradil Kzohh, kapela vydala minulý rok své třetí LP Trilogy: Burn Out the Remains a musím říct, že tentokrát to bylo to nejlepší naposled a charkovsko-užhorodská parta zanechala vynikající dojem.

18.2.2017: Parlament - Panzer Storm V

20. února 2017 v 20:48 | paulito
Další z akcí v plzenském Parlamentu, tentokrát v black metalovém duchu s thrashovým začátkem. Klub se brzy naplnil, atmosféra byla vynikající a jako první nastoupili naši staří známí z Plzně, thrash metal Laid to Waste, na které jsme byli potřetí a opět začali a rozjeli koncert svým svižným thrash metalem. Musím se přiznat, že tenhle koncert spíše sloužil jako zvuková kulisa k vynikajícímu pokecu s řadou přátel, které jsem rád viděl. Další na řadě byla česká black metalová parta Mornavas, mladí kluci, co předvedli také hodně slušný výkon. A pak už přišla hlavní hvězda večera, Avslut ze švédského Stocholmu, kapela, co hraje od minulého roku, ale má na kontě již EP a dva singly a její členové hráli předtím v dalších kapelách. Výkon také výborný, prostě večer se vydařil a už se těšíme na další akci :-)

5.2.2017: Naučná stezka Po stopách Františka Malocha

5. února 2017 v 20:43 | paulito
Naše nedělní procházka nás zavedla na stezku Po stopách Františka Malocha, což byl významný český botanik a tentokrát jsme začali na konci stezky, v obci Druztová. Tuhle stezku jsme šli opačným směrem již v roce 2013.. a také v zimě :-) Z Druztové nás první cesta zavedla kolem kostela sv. Máří Magdalény na zříceninu hradu Věžka, který byl svého času poměrně rozlehlý, nyní z něj zbylo jen pár zdí na kopci. Odtud nás stezka zavedla do lesů kolem Berounky, kolem Malochovy skalky, kde je pamětní deska, zpět k silnici do Druztové. Počasí bylo nádherné, cesta příjemná, dali jsme krásných 10 km a s dobrým pocitem se vrátili domů.

4.2.2017: Pod lampou - Svlékni tmu tour 2017

5. února 2017 v 20:26 | paulito
Tentokrát jsme vyrazili do Lampy na trochu klidnější hudbu, žádný black nebo death a užili jsme si pohodičku u baru a poslechu. První nastoupil brněnský Heiden se svým post rockem, má za sebou již sedm LP, poslední dva roky staré. Byla to taková pohodová a melancholická hudba, jen zpěvu nebylo skoro rozumět. Další přišla na řadu kapela Dying Passion, alternativní rock ze Šumperku, tady mi zaujal nejvíc hlasový projev zpěvačky Zuzany Lípové. Kapela má za sebou již také povícero LP, poslední, Black Threads, z minulého roku. A to nejlepší naposled, brněnský doom/death Somnus Aeternus, tuhle kapelu jsme slyšeli již minulý rok, byl to opravdu služný nářez, mají za sebou dvě LP, druhé Exulansis z minulého roku. A pak už následovala cesta na půlnoční tramvaj a díky Lampě za další hezký večer.

28.1.2017: Münster

2. února 2017 v 20:31 | paulito
Münster... nádherné město se středověkým centrem ve Vestfálsku, nedaleko holandských hranic... cesta z Plzně tam je dlouhá něco přes 600 km, bezproblémová a jako první jsme navštívíli místní Allwetterzoo, kde jsme skoukli ta zvířátka, co byla zrovna venku. Pak jsme auto zaparkovlai nedaleko našeho ubytování a vydali se do města. Přes Marienplatz s kostelem St. Ludgeri jsme došli na Pisaccoplatz, kde jsme navštívili Picassovo muzeum, kde kromě Picassa probíhala výstava Matisse a kde bylo slušně plno, až jsme to museli v kavárně La California v muzeu zajíst výborným zákuskem a kávičkou. Pak jsme se vydali dál, kolem staré radnice na Domplatz, kde jsme navštívili místní chrám St. Paulus-Dom a kolem podloubí, plném luxusních obchůdků, došli kolem Überwasserkirche ke Kurfiřtskému zámku. Bohužel, na jeho pořádnou obchůzku už nezbývala energie ani čas, tak třeba někdy příště. Cestou zpět jsme se zastavili v rockové hospůdce Whisky Dungeon, kde jsme si krom výborného piva dali i 10-letou jednosladovou whisky a pak už se vydali do automatického apartmánu, kde jsme byli ubytováni a musím říct, že to ubytování bylo opravdu velmi útulné. Ráno snídaně v nedaleké pekárně a pak přes Munster cesta zpět....

29.1.2017: Panzermuseum Munster

2. února 2017 v 20:18 | paulito
Tankové muzeum v Munsteru je povinností pro každého příznivce bojové techniky. Je jí tam řada, počínaje A7V z první světové války, přes řadu strojů Wehrmacht, pár sovětských a spojeneckých a také řadu vybavení NVA a Bundeswehru. A to vše jen za 8 EUR....!

28.1.2017: Allwetterzoo Münster

30. ledna 2017 v 19:59 | paulito
Pár obrázků ze ZOO v Münsteru, zvířat venku moc nebylo, ale i tak to byla příjemná procházka :-)