Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

22.1.2017: Praha a Čelákovice - výprava za upíry

24. ledna 2017 v 20:19 | paulito
Nechali jsme se tak trochu nalákat portálem Kudyznudy a vyrazili na dvě výstavy o upírech, konajících se v Praze a Čelákovicích. První se konala na Chvalském zámku v Praze, kde jsme už na nějaké té akci byli, interiéry zámku jsou velmi hezké, výstava byla určená spíše dětem, ale interaktivní příšerky přinejmenším pobavily. V nedalekých Čelákovicích jsme se trefili do polední pauzy místního muzea a tak jsme napřed vyrazili po městě a došli do místní hospody na náměstí, kde výborně a za hodně lidové ceny uvařili výbnorný oběd. Pak jsme se prošli k Labi a nakonec navštívili msítní muzeum, které musím jen chválit. Sama výstava o upírech byla tvořena z řady panelů s informacemi, ze kterých vyplynulo, že zde žádní upíři nejspíš nebyli, ale přesto jsem se tam dočetl řadu zajímavostí. Zbytek muzea byl také moc zajímavý, mapoval vývoj na Čelákovicku, kde sídlila řada starověkých kultur, poté Keltové, Germáni, až nakonec Slované. Super. Počasí bylo také hezké, takže celý výlet, až na upíry, vynikající. :-)

21.1.2017: Pod lampou Plzeň - Distant Space 1 - Arch of Hell, Nahum, Darkfall

24. ledna 2017 v 20:08 | paulito
Další akce v plzeňské klubu Pod lampou se nesla tentokrát ve znamená death metalu, návštěvnost nebyla tak vysoká jako minule, ale přesto zde bylo lidí celkem dost a nálada dobrá. Akci zahájilo vystoupení melodické death metalové kapely z Brna, Arch of Hell, která vydala minulý rok druhé LP Freakshow. Musím říct, že mi jejich vystoupení přišlo poměrně chaotické a tahle hudba nebyla nic pro mě. Ne tak další vystupující, ostravská death/thrashová kapela Nahum, která má na svém kontě také dvě LP a jejichž muzika byla pořádná jízda. Poslední kapela, kterou jsme slyšeli, byla rakouská melodická death/thrashová kapela Darkfall, také hodně dobrý výkon, kapela má na kontě jedno LP staršího data. Celkově byla akce v pohodovém duchu s dobrou muzikou.. už se těšíme na další.

14.1.2017: Divadlo Pod lampou: Decadent Winter XI

15. ledna 2017 v 21:59 | paulito
Zahájení naší metalové sezóny nás zavedlo do naší staré známé a oblíbené "Lampy", kde se odehrával již 11. ročník minifestivalu Decadent Winter. V Lampě bylo slušně narváno, také aby ne, při sestavě, která nastoupila a kde jednu rakouskou kapelu doplnily tři plzeňské. Řada přátel a musím říct, jsem rád, po zkušenostech, které SOL udělal v Praze, že bydlím v Plzni a chodím na metal převážně v Plzni. Koncert zahájila plzeňská thrashová kapela 1000bombs, která vydala minulý rok splitko Infected with Friendship. Slyšeli jsme jí již posedmé a opět vynikající výkon, tvrdá a sypající thrash s pár hity jako Peace is Dead a 1000bombs. Piva výborné, pokec a pařba také, další na řadu přišla atmosférická black metalová kapela SOL. Po vleklých problémech s technikou, které celý koncert pozdržely, konečně v maskách nastoupili a předvedli zdaleka nejlepší výkon, co jsmke je slyšel, jen tak dál. Třetí kapelou byli Harakiri for the Sky, black metal z rakouské Vídně a Salzburgu, kteří také mají na kontě z minulého roku nové LP III: Trauma. Strhující výkon, který končil po půlnoci a já musím přiznat, že jsem po dvou dnech na tahu bojoval s únavou a Trollech jsem už bohužel nedal. Ale nevadí, Trollech někdy příště, akce se maximálně vydařila a už se těšíme na další.

8.1.2017: Švihovsko

8. ledna 2017 v 22:09 | paulito
První výlet roku 2017 nás zavedl na hrad Švihov a jeho okolí, kde jsme čas před očekávaným koncertem trávili průzkumem okolí. Zaparkovali jsme u nádraží a vydali se podél Úhlavy přes zasněžená pole k zřícenině hradu Kokšín. Vylezli jsme na kopec, kde se nacházela a poté ještě seběhli k pramenu Staré Úhlavy, bohužel byl zamrzlý a zasněžený. Další cesta nás zavedla do Ježov, kde jsme kolem kaple sv. Jana Nepomuckého došli k bývalému zámku, ze kterého je nyní obytný dům. Dalším cílem cesty byly Dolany, kostel sv. Petra a Pavla a bývalá tvrz, která má opravdu zajímavou podobu... pak již jsme poobědvali v Červeném Poříčí a vyrazili an Švihov, kde jsme se seznámili s místní faunou a poslechli hodinový houslový koncert Komorního orchestru Jižního předměstí, který zahrál skladby od Händela, Bacha a Corelliho.

30.12.2016: Okolí Žihle

30. prosince 2016 v 16:55 | paulito
Poslední turistika v roce 2016 byla za velkými kameny do okolí Žihle. Začínala hned za městečkem a vedla asi 6 km, většinou po žluté značce, kolem balvanů Dědek, Bába a nakonec Viklan. Hezká procházka krásným tichým lesem nás nabila pozitivně do závěru roku... nee, mám chuť na pivo, ale jdeme až zítra :-D

26.12.2016: Skryje, Týřov

28. prosince 2016 v 20:53 | paulito
Náš povánoční výlet nás zavedl do Skryjí, kde jsme se pustili po stopách panna Barranda stezkou nazvanou Po stopách trilobita. zastavili jsme ve Skryjích u kostela a vydali se po značené naučné stezce, dali jablko koníkům po cestě a pak došli do temného údolí, které připomínalo atmosféru z filmu Blair Witch. V polovině stezky jsme se ocitli u Berounky a u mostu, který přes ní vedl a podél řeky jsme přešli úzkou stezkou až pod hrad. Podél potoka plném raků (bohužel asi schovaných pod kameny :-) ) jsme došli k cestě na hrad Týřov a vydali se do kopce na hrad, který opravdu stál za prohlídku, nehledě na krásnou vyhlídku na Berounku. Pak už jsme šli stejnou cestou podél řeky zpět, napojili se na pokračování stezky a snažili se najít v suťovém sesuvu nějaký ten pravěký otisk... a já našel, sice to nebyl trilobit, ale jen nějací červi, ale našel jsem. A to nemluvím o tom, že jsme si cestou do Skryjí užili s autem i brodění přes říčku :-)

11.12.2016: Nečtiny

11. prosince 2016 v 17:37 | paulito
Náš nedělní deštivý víkend nás zavedl do nedalekých Nečtin, kde jsme naší procházku začali, kupodivu, v Nečtinech, kde musí žít nějaký nadějný sochař, protože ves je plná soch. Šli jsme do lesa k odbočce na vrch Špičák, odkud byl krásný výhled do okolí a u něj měly být trosky hradu Nečtinský Špičák, ale našli jsme jen pár kamenů. Pak jsme se oklikou vrátili kolem židovského hřbitova a kostela sv. Jakuba Většího se hřbitovem zpět do Nečtin. Pak jsme přejeli do vsi Hrad Nečtiny, kde jsme vyšplhali na kopec se zříceninou Hradu a pak kolem rybníka došli k zámku. A pak už jen zmoknutí, ale spokojení zpět do Plzně.

4.12.2016: Galerie města Plzně - Massakr. 1: H.P. Lovecraft

4. prosince 2016 v 14:20 | paulito
Výstava několika českých umělců na motivy spisovatele H.P. Lovecrafta... krásné, temné, prostě zážitek. Mimochodem jsem od Lovecrafta přečetl vše, co u nás vyšlo, nebo aspoň skoro vše.

27.11.2016: Naučná stezka Kožlany

27. listopadu 2016 v 15:49 | paulito
Poslední listopadovou neděli jsme se vydali do rodiště našeho prezidenta Edvarda Beneše, Kožlan. Je třeba říct, že tahle stezka nepatřila k nejzajímavějším, v muzeu jsme nebyli a ani židovský hřbitov a zříceninu hradu jsme nenašli, ale zase, po dvoudenním tahu, byla procházka, i když částečně na dešti, moc fajn :-)

20.11.2016: Naučná stezka Medník

22. listopadu 2016 v 19:21 | paulito
Nedělní procházka kolem Sázavy začala v petrově, odkud jsme z parkoviště zamířili směrem k nádraží a pak už přes most kolem Sázavy mezi chatovou zástavbu, která tvořila několik trampských osud již od 20. let minulého století. Od řeky jsme zamířili do kopce, k vrcholku Medníku, kde se nachází jediné naležistě rostliny zvané kandík psí zub, ale ta kvete bohužel jen zjara. Pak už jsme šli jen lesem zpět k řece a do hospůdky, kde jsme poobědvali jídlo se zabijačky. Báječná neděle :-)

19.11.2016: Šternberský palác Praha

21. listopadu 2016 v 21:52 | paulito
Výlet do Prahy s cílem navštívit Šternberský palác a výstavou obrazů a další speciální Cranachovy tvorby jsem si vážně užil, vyšplhal jsem se od Václaváku kolem orloje a střídání stráží až na hrad, prošel si Svatovítskou katedrálu, dal si kávičku ve Starbucks a pak už následoval Šternberský palác s výstavou obrazů, bylo tam pár pěkných kousků, Dürer, Tintoretto, Rubens, Rembrant a samozřejmě Cranach. Pak už jen opět v dešti (pršelo celý den) cesta zpět přes Karlův most, oběd v Kozlovně a cesta zpět do Plzně. Prima zážitek.

17.11.2016: Klášter Teplá

17. listopadu 2016 v 18:34 | paulito
Po čtyřech letech jsme opět navštívili klášter v Teplé, tentokrát byla cílem prohlídka "Život v barokním klášteře". Prošli jsme se kolem kláštera a pak už nás čekala hodinová prohlídka obytných částí, v barokní době už si premonstráti nežili tak špatně, navíc vnitřní výzdoba budov byla opravdu zajímavá, stejně jako průvodcův výklad.

5.11.2016: Železný Újezd, Strašná skála, Srby

6. listopadu 2016 v 18:48 | paulito
Náš výlet na Nepomucko začal v Železném Újezdu, kde jsme zaparkovali nedaleko rozhledny, užili si nádherný výhled z polí na okolní krajinu a pak zjistili, že rozhledna je zamčená a přístupná jen v sezoně. Ok, zříceninu, nebo spíš zbytky skal a příkop kolem bývalého hradu Strašná Skála jsme našli celkem bez problémů jen podle mapy, ale další dva zámky.. jedne byl předělaný na hospodu a druhý v opravě, takže nic. A tak jsme vzali zavděk aspoň aneolitickým naležistěm v Srbech, kam jsme se dostali dírou v plotu, ale stálo to za to :-)

30.10.2016: Prague Dog Expo

1. listopadu 2016 v 20:16 | paulito
Pár foteček z výstavy pejsků....

29.10.2016: Vyšehrad

1. listopadu 2016 v 20:11 | paulito
Výlet na svaté místo starých Slovanů začal výlukou metra a dopravou autobusem, ale v pohodě, bez problémů. Na samém Vyšehradě je mnoho zajímavého, toulka mezi hrobkami českých velikánů je opravdu úžasná, prošli jsme i baziliku a nakonec jsme se zastavili v místní restauraci a podívat se z hradeb na Vltavu. Pak jsme se vrátili po Nuselském mostě na Václavák, dali si kafe ve Starbucks a pak už jen zamířili metrem k autu a dál na sever.

28.10.2016: Nová Chmelnice: Mallephyr, Krisiun, Dark Funeral

30. října 2016 v 18:18 | paulito
Výjezd do Prahy na Novou Chmelnici začal v nedaleké hospůdce u dvou piv (u mě tím alkohol i skončil) a pokračoval naší starou známou plzeňskou kapelou Mallephyr, která hrála na tomto turné jako první. Představila zde své první LP Assailing The Holy a jejich death/black metal lidé přivítali s ohlasem. Ze začátku je trošku zřejmě přejela atmosféra, ale zhruba od poloviny už to byl opět vynikající výkon a poslední skladba už byla vynikající. Několik slov k pořadatelům... otevřít jen jeden bar při takové návštěvě znamenalo obrovskou frontu u baru. Naštěstí se dalo koupit nealko u nedalekého vietnamce. Pokud je u vstupu napsáno nekouřit, mělo by to znamenat nekouřit, ne aby to v místnosti u baru vyapdalo jako v plynové komoře. Ok, naštěstí na kvalitu hudby to nemělo vliv. Jako druhá kapela nastoupila brazilští death metalisté Krisiun. Kapela vydala minulý rok svoje poslední LP a musím se přiznat, že to není urovna můj šálek kávy a po třech skladbách jsem šel vykecávat ven a vrátil se až před poslední kapelou, kterou byli švédští black metalisté Dark Funeral. Poslední LP vydali tento rok, Where Shadows Forever Reign, jejich vystoupení bylo... no prostě pecka. Jejich black mi vyloženě seděl, dali do toho vše, vynikající zážitek...

28.10.2016: Pár obrázků z Boleveckých rybníků

28. října 2016 v 16:11 | paulito
Několik obrázků ze sváteční procházky kolem Boleveckého rybníku... nádherný podzim.

22.10.2016: Božkov - Phantom of Pilsen Day 2

23. října 2016 v 15:43 | paulito
Druhý den (vlastně už třetí) festu mi ukázal mé limity, byl jsem tak utahaný, že jsem nakonec, ke své vlastní škodě, poslední dvě kapely vzdal a prospal v autě.. co se dá dělat. Přijeli jsme na kapelu Malokarpatan, bratislavskou black metalovou kapelou, která má za sebou jedno LP a nijak nás nezaujala. Pak už nastoupila naše oblíbená plzeňská pagan metalová Panychida, která vydala tenhle rok svoje čtvrté LP Haereticalia - The Night Battles a opět vynikající výkon. Další akpelu Krater jsem vynechal a přišel zase až na další, švédskou black metalovou kapelu IXXI, která má za sebou čtyři LP a byla to pořádná jízda! Další kapelu, Sacred Steel jsem opět vynechal, přišel až na Mosaic, německou black metalovou kapelu, která má zatím za sebou jedno EP a už při téhle kapele jsem odpadal a tak jsem nakonec ty poslední nedal..

21.10.2016: Božkov - Phantom of Pilsen Day 1

23. října 2016 v 12:54 | paulito
Na první den akce na Božkově jsme dorazili kolem půl šesté a to už byl sál slušně zaplněn. Napřed pár slov všeobecně, pořadatelé mají můj obdiv, jak se se vším dokázali vypořádat, ať už s rozkopanou silnicí a chodníkem před hospodou, tak s proraženým vodovodním potrubím a potopou na záchodech. Také pivo bylo vynikající, byla tam dva pivní speciály, Chariot a Blaster a kolem stánku s nimi bylo stále plno. Spousta merche, personál PoP v červených tričkách byl také v pohodě, akce se prostě vydařila. První kapelou pátečního dne byl pro nás italský black metalový Kult, který má za sebou dvě LP a na rozjezd... optimální. Následovala další italská black metalová kapela, také má za sebou dvě LP, Fides Inversa, obě pro mě byly, stejně jako většina kapel, nové a i proto rád chodím na PoP. Po nich následovala německá doom/gothic metalová kapela Albez Duc s kytaristkou Julií, tam se bylo určitě i na co dívat a berlínští metalisté mají za sebou tři LP, poslední Wings Of Tzinacan z tohoto roku. Změnu stylu přinesla holandská death metalová čtveřice Pentacle (i když mě to teda připadalo spíš jako thrash), má za sebou dvě LP staršího data a řadu dalších počinů. A pak už přišel pro mě vrchol večera, norské avantgarde/progressive metalové Vulture Industries už jsme slyšel před dvěma lety, moc mě nezaujaly, tak buď změna oblíbeného stylu nebo prostě mi ten den sedli, prostě pecka. Kapela má za sebou tři LP a velmi charizmatického zpěváka Bjornara Nilsena. Poslední kapelou byli také norští, industrial rockoví Mortiis, kapela má za sebou už osm LP, poslední Great Deceiver z tohoto roku a... mě vůbec nevzali. Jestli to bylo tím, že byli po Vulture, nebo už jsme byl prostě moc utahaný.. těžko říct. Dali jsme ještě pár drinků a hurá domů.

20.10.2016: Pod Lampou - Warm-up party Phantoms of Pilsen

23. října 2016 v 12:02 | paulito
Warm up party pro letošní festival Phantoms of Pilsen probíhala trochu netradičně v Lampě, ale mám pocit, že to bylo nejlepší řešení vzhledem k tomu, kolik lidí se tam sešlo, Lampa byla zaplněná optimálně. Měl jsem trochu strach z kvality kapel pro warm up, ale nakonec jsme si odnesli vynikající hudební zážitek. Přišli jsme na naše staré známé plzeňské Sorath, jejichž death/blacková sypačka atmosféru skvěle rozjela, nakonec dorazilo i dost přátel, takže o povídání nouze nebyla. Po Sorath nastoupila italská black metalová kapela Sedna, která vydala tento rok své druhé LP Eterno a byl to velmi atmosférický zážitek, jejich pomalý a depresivní black zalézal pod kůži. Pro nás poslední kapelou toho večera byla death/doomová německá kapela Doomed, která už za sebou pár LP má, nejnovější Anna z tohoto roku a opět byl jejich doom vynikající a domů jsme odjížděli natěšení na další pokračování festivalu, bohužel ráno do práce.

15.10.2016: Naučná stezka Svatojánské proudy

16. října 2016 v 16:41 | paulito
Naučná stezky údolím řeky Vltavy pod Slapskou přehradou začíná v Třebenicích nedaleko přehradní hráze a pokračuje malebným údolím plným skal a chatek kolem osady Ztracenka. Kousek za Ztracenkou jsem jí opustil a vracel se přes oboru a byl za to odměněn pohledem na stádo muflonů, kteří zde pobíhali. Že už jsem toho tento rok viděl hodně, česká příroda mě dokáže vždy ještě překvapit. Na závěr jsem se ještě prošel po hrázi přehrady a pak, utahaný jak kotě, jel domů.

9.10.2016: Kokořínsko

10. října 2016 v 22:09 | paulito
Nedělní výlet nás zavedl trošku dál od Plzně, až na hrad Kokořín, ke kterému jsme přijížděli mezi nádhernými skalami, dali si výborný oběd v hospodě u Grobiána a pak už stoupala po cestě k hradu, který vypadá opravdu dobře. Vylezli jsme na hradní věž a podívali se do okolních lesů, navštívili Máchovu skálu, vyhlídku, ze které nebylo nic vidět a poté se vrátili na parkoviště. Nedaleko hradu nás zelená zančka zavedla do lesů, až k opuštěné jeskyni a ve chvíli, kdy už jsme chtěli jet domů, jsme náhodou ještě objevili přírodní útvar Pokličky a vůbec díky krásnému pohledu na tyto skály nelitovali dalších stovek schodů :-)

8.10.2016: Naučná stezka Brčálník

10. října 2016 v 22:02 | paulito
4,5 km naučná stezka z místa Brčálník nedaleko Hojsovy Stráže začíná nedaleko malé farmičky, plné různých zvířátek, vede kousek po dětské stezce a pak odbočuje do lesů k řece Úhlavě a vede mokřinami v okruhu zpět k místu začátku. Počasí bylo příjemné, příroda nádherná, prostě fajnová sobotní procházka.

2.10.2016: Naturpark Oberpfälzer Wald

2. října 2016 v 19:54 | paulito
Naši cestu po trase za hranicemi jsme začali v městečku Stadlern, kde jsme prošli křížovou cestu (kalvárii) hned za městečkem a odtud se vydali kolem skal k ruinám hradu Reichenstein, ze kterého se dochovala dodnes jen věž. Od hradu jsme pokračovali k rozhledně a po zdolání jejích 142 schodů jsme zjistili, že díky mlze je vidět tak na dva metry :-) a tak jsme zase slezli zpět. U rozhledny jsme potkali českou rodinku s dětmi a psi a pak už spěchali z kopce dolů k další zajímavostí, jíž byly zříceniny osady Bügellohe, kterou zde v letech 1946-48 postavili a obývali po odsunutí sudetští Němci. Pak už jen cesta z kopců zpět do Stadlernu, poslední kilometr nás zastihl déšť, ale jen tak decentní. Výlet prima, za námi nějakých 7-8 kilometrů a už se můžeme těšit na další víkend.

1.10.2016: Rožmitál pod Třemšínem

1. října 2016 v 22:30 | paulito
Rožmitál pod Třemšínem je menší městečko, vzdálené asi 40 km od Plzně a tam jsme se vydali na náš další výlet. Zaparkovali jsme na náměstí u kostela sv. Jana Nepomuckého a vydali se nejdříve do Podbrdského muzea, které je opravdu zajímavé a hodně zaměřené na děti, které se tam určitě nenudí. Prošli jsme expozice věnované životu v Brdech, skladateli Janu Jakubovi Rybovi a místním šlechtickým rodům, podívali se na sbírku aerovek, vylezli na rozhlednu a pak se vydali kolem zámku (bohužel poměrně zdevastovaného) k Podzámeckému rybníku, který jsme obešli alejí Johanky z Rožmitálu a kolem cvokařského muzea (věnovaného výrobě cvočků do bot :-) ) se vydali zpět na náměstí. Nakonec jsme si udělali radost v nedaleké vesničce, kde jsme se stavili v grilu a ochutnali řadu místních dobrot :-)