Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

30.10.2016: Prague Dog Expo

1. listopadu 2016 v 20:16 | paulito
Pár foteček z výstavy pejsků....

29.10.2016: Vyšehrad

1. listopadu 2016 v 20:11 | paulito
Výlet na svaté místo starých Slovanů začal výlukou metra a dopravou autobusem, ale v pohodě, bez problémů. Na samém Vyšehradě je mnoho zajímavého, toulka mezi hrobkami českých velikánů je opravdu úžasná, prošli jsme i baziliku a nakonec jsme se zastavili v místní restauraci a podívat se z hradeb na Vltavu. Pak jsme se vrátili po Nuselském mostě na Václavák, dali si kafe ve Starbucks a pak už jen zamířili metrem k autu a dál na sever.

28.10.2016: Nová Chmelnice: Mallephyr, Krisiun, Dark Funeral

30. října 2016 v 18:18 | paulito
Výjezd do Prahy na Novou Chmelnici začal v nedaleké hospůdce u dvou piv (u mě tím alkohol i skončil) a pokračoval naší starou známou plzeňskou kapelou Mallephyr, která hrála na tomto turné jako první. Představila zde své první LP Assailing The Holy a jejich death/black metal lidé přivítali s ohlasem. Ze začátku je trošku zřejmě přejela atmosféra, ale zhruba od poloviny už to byl opět vynikající výkon a poslední skladba už byla vynikající. Několik slov k pořadatelům... otevřít jen jeden bar při takové návštěvě znamenalo obrovskou frontu u baru. Naštěstí se dalo koupit nealko u nedalekého vietnamce. Pokud je u vstupu napsáno nekouřit, mělo by to znamenat nekouřit, ne aby to v místnosti u baru vyapdalo jako v plynové komoře. Ok, naštěstí na kvalitu hudby to nemělo vliv. Jako druhá kapela nastoupila brazilští death metalisté Krisiun. Kapela vydala minulý rok svoje poslední LP a musím se přiznat, že to není urovna můj šálek kávy a po třech skladbách jsem šel vykecávat ven a vrátil se až před poslední kapelou, kterou byli švédští black metalisté Dark Funeral. Poslední LP vydali tento rok, Where Shadows Forever Reign, jejich vystoupení bylo... no prostě pecka. Jejich black mi vyloženě seděl, dali do toho vše, vynikající zážitek...

28.10.2016: Pár obrázků z Boleveckých rybníků

28. října 2016 v 16:11 | paulito
Několik obrázků ze sváteční procházky kolem Boleveckého rybníku... nádherný podzim.

22.10.2016: Božkov - Phantom of Pilsen Day 2

23. října 2016 v 15:43 | paulito
Druhý den (vlastně už třetí) festu mi ukázal mé limity, byl jsem tak utahaný, že jsem nakonec, ke své vlastní škodě, poslední dvě kapely vzdal a prospal v autě.. co se dá dělat. Přijeli jsme na kapelu Malokarpatan, bratislavskou black metalovou kapelou, která má za sebou jedno LP a nijak nás nezaujala. Pak už nastoupila naše oblíbená plzeňská pagan metalová Panychida, která vydala tenhle rok svoje čtvrté LP Haereticalia - The Night Battles a opět vynikající výkon. Další akpelu Krater jsem vynechal a přišel zase až na další, švédskou black metalovou kapelu IXXI, která má za sebou čtyři LP a byla to pořádná jízda! Další kapelu, Sacred Steel jsem opět vynechal, přišel až na Mosaic, německou black metalovou kapelu, která má zatím za sebou jedno EP a už při téhle kapele jsem odpadal a tak jsem nakonec ty poslední nedal..

21.10.2016: Božkov - Phantom of Pilsen Day 1

23. října 2016 v 12:54 | paulito
Na první den akce na Božkově jsme dorazili kolem půl šesté a to už byl sál slušně zaplněn. Napřed pár slov všeobecně, pořadatelé mají můj obdiv, jak se se vším dokázali vypořádat, ať už s rozkopanou silnicí a chodníkem před hospodou, tak s proraženým vodovodním potrubím a potopou na záchodech. Také pivo bylo vynikající, byla tam dva pivní speciály, Chariot a Blaster a kolem stánku s nimi bylo stále plno. Spousta merche, personál PoP v červených tričkách byl také v pohodě, akce se prostě vydařila. První kapelou pátečního dne byl pro nás italský black metalový Kult, který má za sebou dvě LP a na rozjezd... optimální. Následovala další italská black metalová kapela, také má za sebou dvě LP, Fides Inversa, obě pro mě byly, stejně jako většina kapel, nové a i proto rád chodím na PoP. Po nich následovala německá doom/gothic metalová kapela Albez Duc s kytaristkou Julií, tam se bylo určitě i na co dívat a berlínští metalisté mají za sebou tři LP, poslední Wings Of Tzinacan z tohoto roku. Změnu stylu přinesla holandská death metalová čtveřice Pentacle (i když mě to teda připadalo spíš jako thrash), má za sebou dvě LP staršího data a řadu dalších počinů. A pak už přišel pro mě vrchol večera, norské avantgarde/progressive metalové Vulture Industries už jsme slyšel před dvěma lety, moc mě nezaujaly, tak buď změna oblíbeného stylu nebo prostě mi ten den sedli, prostě pecka. Kapela má za sebou tři LP a velmi charizmatického zpěváka Bjornara Nilsena. Poslední kapelou byli také norští, industrial rockoví Mortiis, kapela má za sebou už osm LP, poslední Great Deceiver z tohoto roku a... mě vůbec nevzali. Jestli to bylo tím, že byli po Vulture, nebo už jsme byl prostě moc utahaný.. těžko říct. Dali jsme ještě pár drinků a hurá domů.

20.10.2016: Pod Lampou - Warm-up party Phantoms of Pilsen

23. října 2016 v 12:02 | paulito
Warm up party pro letošní festival Phantoms of Pilsen probíhala trochu netradičně v Lampě, ale mám pocit, že to bylo nejlepší řešení vzhledem k tomu, kolik lidí se tam sešlo, Lampa byla zaplněná optimálně. Měl jsem trochu strach z kvality kapel pro warm up, ale nakonec jsme si odnesli vynikající hudební zážitek. Přišli jsme na naše staré známé plzeňské Sorath, jejichž death/blacková sypačka atmosféru skvěle rozjela, nakonec dorazilo i dost přátel, takže o povídání nouze nebyla. Po Sorath nastoupila italská black metalová kapela Sedna, která vydala tento rok své druhé LP Eterno a byl to velmi atmosférický zážitek, jejich pomalý a depresivní black zalézal pod kůži. Pro nás poslední kapelou toho večera byla death/doomová německá kapela Doomed, která už za sebou pár LP má, nejnovější Anna z tohoto roku a opět byl jejich doom vynikající a domů jsme odjížděli natěšení na další pokračování festivalu, bohužel ráno do práce.

15.10.2016: Naučná stezka Svatojánské proudy

16. října 2016 v 16:41 | paulito
Naučná stezky údolím řeky Vltavy pod Slapskou přehradou začíná v Třebenicích nedaleko přehradní hráze a pokračuje malebným údolím plným skal a chatek kolem osady Ztracenka. Kousek za Ztracenkou jsem jí opustil a vracel se přes oboru a byl za to odměněn pohledem na stádo muflonů, kteří zde pobíhali. Že už jsem toho tento rok viděl hodně, česká příroda mě dokáže vždy ještě překvapit. Na závěr jsem se ještě prošel po hrázi přehrady a pak, utahaný jak kotě, jel domů.

9.10.2016: Kokořínsko

10. října 2016 v 22:09 | paulito
Nedělní výlet nás zavedl trošku dál od Plzně, až na hrad Kokořín, ke kterému jsme přijížděli mezi nádhernými skalami, dali si výborný oběd v hospodě u Grobiána a pak už stoupala po cestě k hradu, který vypadá opravdu dobře. Vylezli jsme na hradní věž a podívali se do okolních lesů, navštívili Máchovu skálu, vyhlídku, ze které nebylo nic vidět a poté se vrátili na parkoviště. Nedaleko hradu nás zelená zančka zavedla do lesů, až k opuštěné jeskyni a ve chvíli, kdy už jsme chtěli jet domů, jsme náhodou ještě objevili přírodní útvar Pokličky a vůbec díky krásnému pohledu na tyto skály nelitovali dalších stovek schodů :-)

8.10.2016: Naučná stezka Brčálník

10. října 2016 v 22:02 | paulito
4,5 km naučná stezka z místa Brčálník nedaleko Hojsovy Stráže začíná nedaleko malé farmičky, plné různých zvířátek, vede kousek po dětské stezce a pak odbočuje do lesů k řece Úhlavě a vede mokřinami v okruhu zpět k místu začátku. Počasí bylo příjemné, příroda nádherná, prostě fajnová sobotní procházka.

2.10.2016: Naturpark Oberpfälzer Wald

2. října 2016 v 19:54 | paulito
Naši cestu po trase za hranicemi jsme začali v městečku Stadlern, kde jsme prošli křížovou cestu (kalvárii) hned za městečkem a odtud se vydali kolem skal k ruinám hradu Reichenstein, ze kterého se dochovala dodnes jen věž. Od hradu jsme pokračovali k rozhledně a po zdolání jejích 142 schodů jsme zjistili, že díky mlze je vidět tak na dva metry :-) a tak jsme zase slezli zpět. U rozhledny jsme potkali českou rodinku s dětmi a psi a pak už spěchali z kopce dolů k další zajímavostí, jíž byly zříceniny osady Bügellohe, kterou zde v letech 1946-48 postavili a obývali po odsunutí sudetští Němci. Pak už jen cesta z kopců zpět do Stadlernu, poslední kilometr nás zastihl déšť, ale jen tak decentní. Výlet prima, za námi nějakých 7-8 kilometrů a už se můžeme těšit na další víkend.

1.10.2016: Rožmitál pod Třemšínem

1. října 2016 v 22:30 | paulito
Rožmitál pod Třemšínem je menší městečko, vzdálené asi 40 km od Plzně a tam jsme se vydali na náš další výlet. Zaparkovali jsme na náměstí u kostela sv. Jana Nepomuckého a vydali se nejdříve do Podbrdského muzea, které je opravdu zajímavé a hodně zaměřené na děti, které se tam určitě nenudí. Prošli jsme expozice věnované životu v Brdech, skladateli Janu Jakubovi Rybovi a místním šlechtickým rodům, podívali se na sbírku aerovek, vylezli na rozhlednu a pak se vydali kolem zámku (bohužel poměrně zdevastovaného) k Podzámeckému rybníku, který jsme obešli alejí Johanky z Rožmitálu a kolem cvokařského muzea (věnovaného výrobě cvočků do bot :-) ) se vydali zpět na náměstí. Nakonec jsme si udělali radost v nedaleké vesničce, kde jsme se stavili v grilu a ochutnali řadu místních dobrot :-)

30.9.2016: Pod Lampou Plzeň - Kaosquad, Brutally Deceased, Venomous Breath, Escarnium

1. října 2016 v 21:49 | paulito
Další, tentokrát death metalová akce Pod lampou přivedla kromě dvou českých kapel také dvě brazilské a musím říct, že to bylo velmi příjemné překvapení. Výborné pivo, spoustu přátel a pak už začala hrát první kapela. Lidí přišlo asi 50, sál byl zaplněn tak akorát. Jako první nastoupila blatenská grindcore Kaosquad, která má za sebou aztím jen jeden split, ale předvedla slušný výkon, který rozjel atmosféru v klubu a za chvíli už nastoupila česká death metalová stálice Brutally Deceased, která vydala tento rok třetí LP Satanic Corpse a byla jen škoda, že hrála bez baskytary, ale díky vynikajícímu výkonu zbytku kapely se tuto ztrátu podařilo azcelit. A pak už přišly brazilské chvíle... jako první přišla na řadu Venomous Breath, death metal z Campina Grande, která má na svém kontě dva roky staré LP a předvedla velice dobrý výkon, který ještě vygradoval s poslední kapelou večera, Escarnium ze Salvadoru, která tento rok vydala své druhé LP Interitus a byla to pecka... jedna z nejlepších akcí tohoto roku.

25.9.2016: Pyšná - Lesná - Haniččin vodopád

26. září 2016 v 21:02 | paulito
Výlet do Krušných hor nás zavedl do nejdříve do Pyšné, kde jsme s tůrou začali, pak jsme stoupali 2,5 km do kopce do turistického centra Lesná. Odtud nás vedla cesta zase z kopce k Haniččinu vodopádu a pak zase zpět do Pyšné. cesta byla pohodová, vedla 9 km krásným počasím a vysokohorským vzduchem. Prostě stálo to za to...

24.9.2016: Průhonice

26. září 2016 v 20:49 | paulito
Příjemná a skoro letní procházka průhonickým parkem. Většina květin již byla odkvetlá, ale přesto se bylo na co dívat...

23.9.2016: Pod Lampou - Blues for the Redsun, Et Moriemur, My Lament

26. září 2016 v 20:18 | paulito
Doom metalový večírek Pod lampou začala zlínská sludge/doom metalová kapelka Blues for the Redsune, která už má za sebou split, demo a single, hrající od roku 2008. Všechny tři kapely hrály v mlze nebo temnotě, takže to byla taková klasická poslechovka, při které jsme konzumoval plzeň a k tomu pár kubánských rumů. Jako druhá nastoupila pražská death/doom metalová Et Moriemur, která má za sebou již dvě LP, poslední Ex Nihilo in Nihilum z roku 2014. Jako poslední přišla na řadu belgická doom/death metalová My Lament, která má za sebou také jedno LP již staršího data. Večer se vydařil, účast slušná, přátel spousta, prostě pohoda :-)

18.9.2016: Blatná

19. září 2016 v 21:18 | paulito
Nedělní výlet jsme si naplánovali na zámek Blatná a kromě krásného zámeckého parku jsme zde viděli i spoustu daňků a také spoustu výstav fotografií, které byly úplně super, některé vyloženě umělecké. Doporučuji všem s dětmi, pro ně by byla zvířátka určitě fajn.

Panzerkampfwagen VI Tiger, sPzAbt 502, východní fronta, 1944

11. září 2016 v 19:30 | paulito

schwere Panzer Abteilung 502 (511)

Abteilung byl ustaven 25.5.1942. Prvních bojů se zúčastnil v okolí Leningradu v srpnu 1942, kdy byly čtyři tanky Tiger I z 1. Kompanie uspěchaně nasazeny do akce. V tomto sektoru zůstal Abteilung do konce roku a bojoval proti ruským tankům. Později byl stažen do Kurlandska a bojoval v Rize a v obranných bojích ve východním Prusku v okolí Memelu a Königsbergu během zimy 1944-45. V roce 1945 byl zreformován jako sPzAbt 511 a byl přezbrojen na Tiger II a JgPz 38t Hetzer. Byl obklíčen Sověty a vzdal se 9.5.1945 ve východním Prusku a během své služby zničil asi 2.000 sovětských tanků.

9.9.2016: Pod lampou - Diabolical Fest V: Errantes, Mallephyr, Feeble Minded

11. září 2016 v 18:27 | paulito
Poslední akce Pod lampou byla zasvěcena black death metalu a i když jsem zpočátku zrovna moc neexceloval (rozlité pivo), tak se akce nakonec vydařila naprosto úžasně, jen je pravda, že poslední kapelu už jsem pro celkovou únavu nedal :-D akce začala podle plánu ve 20:00, kdy nastoupila první kapela, black/death metalová a úplně nová kapela Errantes z Prahy. Výkon byl dobrý, hned na začátku nás pěkně rozehřáli a pak nastoupil pro mě vrchol koncertu, domácí black/deathová parta Mallephyr, která předvedla vynikající výkon. Poslední kapelou, kterou jsme dal, byla rokycanská death metalová kapela Feeble Minded, která vydala minulý rok své třetí LP The Perfect Suicidal Act a předvedla další vynikající výkon. Prostě a jasně, celý večer byl i s přáteli super.

4.9.2016: Prague Car Festival

4. září 2016 v 17:14 | paulito
Pár obrázků krásných aut a krásných žen z dalšího ročníku výstavy tunningových i obyčejných aut Prague Car Festival...

3.9.2016: Lomy Velká Amerika a Politických vězňů

3. září 2016 v 17:36 | paulito
Pár fotek z procházky kolem lomů v blízkosti Karlštejna...

31.8.2016 Exit-Us - Demon Project, Dying Breed, Terrorage

1. září 2016 v 23:20 | paulito
To jsem tak v poslední den prázdnin vyrazil do pražského Exit-Us na trochu metalu, přijel tam po hodině a půl cesty (sem tam nějaká kolona) a už po příchodu do hospůdky nad klubem tam bylo podezřele málo lidí. To jsem ještě netušil, že tam budeme podle mého názoru asi tak dva platící, zbytek budou lidi z kapel. Ale to by nebyli Italové, aby si to i za takových podmínek neužili a tak určitě nuda nebyla (jen pivo tam mají teda hnusné). Jako první vystoupila ruská melodická death metalová kapela Demon Project a krom celkem nudné tvorby, playbacku na místě zpěvačky a sem tam špatného zvuku moc nepředvedla a tak jsem byl celkem rád, že už byl konec. Po nich nastoupila první italská parta z Palerma, Dying Breed, která má za sebou EP Condemned z roku 2014 a jejíž zpěvačka Francy předvedla vynikající výkon. Jako poslední nastoupila a super jízdu předvedla druhá brutal death metalová parta z Palerma, Terrorage, která hraje již od roku 2004 a kromě tří dem vydala EP Lobotomy (2012). A pak už jen cesta zpět do Plzně a kolem půlnoci už jsme byl v posteli.

26.8.2016: Farářova sluj - Writing The Future, Purnama, Disregard

28. srpna 2016 v 9:00 | paulito
První návštěva legendárního mladoboleslavského metalového klubu Farářova sluj... napřed jsme se občerstvili rychle nahoře v hospodě výbornou plzeňskou 12° a pak sešli dolů do klubu... ten je sice malýá, ale díky malbám svoji atmosféru rozhodně má, jen to pivo, to je prostě strašné, Krakonoš a Svijany rozhodně není nic, co by k metalu chutnalo. navíc pak u baru postávají různé pochybné existence.. zlatá Plzeň :-D První kapela byla švédská posthardcore Writing The Future, která mě ale vůbec neoslovila a byl jsem rád, že už je konec. Pa ovšem nastoupila skoro domácí turnovská death metalová Purnama, která spustila svižný a tvrdý death a nálada se rázem zvedla. Poslední kapelou byla švédská death metalová Disregard z Gothenburgu, hraje od roku 2009 a minulý rok vydala své první LP Isolation. A ta příjemný večer dalším dobrým výkonem uzavřela. A pak už jen cesta atxíkem domů a do postele :-)

27.8.2016: Muzeum Škoda Mladá Boleslav

28. srpna 2016 v 8:50 | paulito
Pár obrázků z muzea firma Škoda Auto v Mladé Boleslavi, muzeum je hezké, personál příjemný, ale asi bych čekal trochu více exponátů a jejich umístění není úplně šťastné...

20.8.2016: Františkovy Lázně + Muzeum autoveteránů

21. srpna 2016 v 19:01 | paulito
Pár obrázků ze sluncem zalitých Františkových Lázní a z jejich Muzea autoveteránů v Císařské kolonádě.