Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - italská krása

11. března 2017 v 19:59 | paulito

5.3.2017: Naučná stezka Krušná hora-Hudlický vrch

5. března 2017 v 18:43 | paulito
Naučná stezka na Křivoklátsku v okolí obce Hudlice. Od zastávky Na Vartě jsme vystoupali na Krušnou horu a tam dále na zdejší rozhlednu a pak jsme se pustili přes Hudlický vrch kolem hory zpět na původní místo. Počasí jarní, všude spoustu sýkorek, narazili jsme i na dvě ropušky ve studánce a i na bývalou šachtu Gabriela, kde se přestalo těžit v roce 1967.

4.3.2017 Retro classics Stuttgart - Mercedes, Porsche a spol.

5. března 2017 v 18:34 | paulito

2.3.2017: Smetanovské dny 2017

5. března 2017 v 17:20 | paulito
Zahajovací koncert Smetanovských dnů v tomto roce se konal v Měštanské besedě od 19:00 a zahajovala Filharmonie Hradec Králové a Anna Haase. Po lehkém chaosu na začátku, kdy jsme dorazili na poslední chvilku, jsme usedli a začal báječný hudební zážitek, Anna Haase je opravdu úžasná. Na programu byly árie z Felix Mendelssohn-Bartholdyho Sen noci svatojánské, předehra k Shakespearově hře, op. 21 Hector Berlioz: Letní noci, op. 7 ("les nuits d'été") a Ludwig van Beethoven: Symfonie č. 7 A dur, op. 92. Filharmonii dirigoval Andreas Sebastian Weiser.

25.2.2017: Parlament - Infection Act Tour

27. února 2017 v 19:48 | paulito
Tentokrát si náš starý známý black/death metalový Mallephyr pozval do Parlamentu dvě black metalové kapely, české Inferno a ukrajinský Kzohh. Obě tyto kapely už jsme také slyšeli a tak nás čekal další prima večírek plný dobré hudby a alkoholu :-) Mallephyr předvedl opět svůj standardní výkon, to znamená 100%+ a rozjeli tak super koncert. Je pravda, že Inferno mi úplně nesedlo, představili své nové LP Gnosis Kardias. Vše ale plně vynahradil Kzohh, kapela vydala minulý rok své třetí LP Trilogy: Burn Out the Remains a musím říct, že tentokrát to bylo to nejlepší naposled a charkovsko-užhorodská parta zanechala vynikající dojem.

18.2.2017: Parlament - Panzer Storm V

20. února 2017 v 20:48 | paulito
Další z akcí v plzenském Parlamentu, tentokrát v black metalovém duchu s thrashovým začátkem. Klub se brzy naplnil, atmosféra byla vynikající a jako první nastoupili naši staří známí z Plzně, thrash metal Laid to Waste, na které jsme byli potřetí a opět začali a rozjeli koncert svým svižným thrash metalem. Musím se přiznat, že tenhle koncert spíše sloužil jako zvuková kulisa k vynikajícímu pokecu s řadou přátel, které jsem rád viděl. Další na řadě byla česká black metalová parta Mornavas, mladí kluci, co předvedli také hodně slušný výkon. A pak už přišla hlavní hvězda večera, Avslut ze švédského Stocholmu, kapela, co hraje od minulého roku, ale má na kontě již EP a dva singly a její členové hráli předtím v dalších kapelách. Výkon také výborný, prostě večer se vydařil a už se těšíme na další akci :-)

5.2.2017: Naučná stezka Po stopách Františka Malocha

5. února 2017 v 20:43 | paulito
Naše nedělní procházka nás zavedla na stezku Po stopách Františka Malocha, což byl významný český botanik a tentokrát jsme začali na konci stezky, v obci Druztová. Tuhle stezku jsme šli opačným směrem již v roce 2013.. a také v zimě :-) Z Druztové nás první cesta zavedla kolem kostela sv. Máří Magdalény na zříceninu hradu Věžka, který byl svého času poměrně rozlehlý, nyní z něj zbylo jen pár zdí na kopci. Odtud nás stezka zavedla do lesů kolem Berounky, kolem Malochovy skalky, kde je pamětní deska, zpět k silnici do Druztové. Počasí bylo nádherné, cesta příjemná, dali jsme krásných 10 km a s dobrým pocitem se vrátili domů.

4.2.2017: Pod lampou - Svlékni tmu tour 2017

5. února 2017 v 20:26 | paulito
Tentokrát jsme vyrazili do Lampy na trochu klidnější hudbu, žádný black nebo death a užili jsme si pohodičku u baru a poslechu. První nastoupil brněnský Heiden se svým post rockem, má za sebou již sedm LP, poslední dva roky staré. Byla to taková pohodová a melancholická hudba, jen zpěvu nebylo skoro rozumět. Další přišla na řadu kapela Dying Passion, alternativní rock ze Šumperku, tady mi zaujal nejvíc hlasový projev zpěvačky Zuzany Lípové. Kapela má za sebou již také povícero LP, poslední, Black Threads, z minulého roku. A to nejlepší naposled, brněnský doom/death Somnus Aeternus, tuhle kapelu jsme slyšeli již minulý rok, byl to opravdu služný nářez, mají za sebou dvě LP, druhé Exulansis z minulého roku. A pak už následovala cesta na půlnoční tramvaj a díky Lampě za další hezký večer.

28.1.2017: Münster

2. února 2017 v 20:31 | paulito
Münster... nádherné město se středověkým centrem ve Vestfálsku, nedaleko holandských hranic... cesta z Plzně tam je dlouhá něco přes 600 km, bezproblémová a jako první jsme navštívíli místní Allwetterzoo, kde jsme skoukli ta zvířátka, co byla zrovna venku. Pak jsme auto zaparkovlai nedaleko našeho ubytování a vydali se do města. Přes Marienplatz s kostelem St. Ludgeri jsme došli na Pisaccoplatz, kde jsme navštívili Picassovo muzeum, kde kromě Picassa probíhala výstava Matisse a kde bylo slušně plno, až jsme to museli v kavárně La California v muzeu zajíst výborným zákuskem a kávičkou. Pak jsme se vydali dál, kolem staré radnice na Domplatz, kde jsme navštívili místní chrám St. Paulus-Dom a kolem podloubí, plném luxusních obchůdků, došli kolem Überwasserkirche ke Kurfiřtskému zámku. Bohužel, na jeho pořádnou obchůzku už nezbývala energie ani čas, tak třeba někdy příště. Cestou zpět jsme se zastavili v rockové hospůdce Whisky Dungeon, kde jsme si krom výborného piva dali i 10-letou jednosladovou whisky a pak už se vydali do automatického apartmánu, kde jsme byli ubytováni a musím říct, že to ubytování bylo opravdu velmi útulné. Ráno snídaně v nedaleké pekárně a pak přes Munster cesta zpět....

29.1.2017: Panzermuseum Munster

2. února 2017 v 20:18 | paulito
Tankové muzeum v Munsteru je povinností pro každého příznivce bojové techniky. Je jí tam řada, počínaje A7V z první světové války, přes řadu strojů Wehrmacht, pár sovětských a spojeneckých a také řadu vybavení NVA a Bundeswehru. A to vše jen za 8 EUR....!

28.1.2017: Allwetterzoo Münster

30. ledna 2017 v 19:59 | paulito
Pár obrázků ze ZOO v Münsteru, zvířat venku moc nebylo, ale i tak to byla příjemná procházka :-)

25.1.2016: Dům hudby Plzeň - Lucie Valčová - klavír

26. ledna 2017 v 17:46 | paulito
Vynikající koncert českobudějovické klavíristky Lucie Valčové, která v plzeňském Domu hudby odehrála skladby od Ludwiga van Beethovena, Johannese Brahmse a Bedřicha Smetany, který se nám líbil nejvíc.

22.1.2017: Praha a Čelákovice - výprava za upíry

24. ledna 2017 v 20:19 | paulito
Nechali jsme se tak trochu nalákat portálem Kudyznudy a vyrazili na dvě výstavy o upírech, konajících se v Praze a Čelákovicích. První se konala na Chvalském zámku v Praze, kde jsme už na nějaké té akci byli, interiéry zámku jsou velmi hezké, výstava byla určená spíše dětem, ale interaktivní příšerky přinejmenším pobavily. V nedalekých Čelákovicích jsme se trefili do polední pauzy místního muzea a tak jsme napřed vyrazili po městě a došli do místní hospody na náměstí, kde výborně a za hodně lidové ceny uvařili výbnorný oběd. Pak jsme se prošli k Labi a nakonec navštívili msítní muzeum, které musím jen chválit. Sama výstava o upírech byla tvořena z řady panelů s informacemi, ze kterých vyplynulo, že zde žádní upíři nejspíš nebyli, ale přesto jsem se tam dočetl řadu zajímavostí. Zbytek muzea byl také moc zajímavý, mapoval vývoj na Čelákovicku, kde sídlila řada starověkých kultur, poté Keltové, Germáni, až nakonec Slované. Super. Počasí bylo také hezké, takže celý výlet, až na upíry, vynikající. :-)

21.1.2017: Pod lampou Plzeň - Distant Space 1 - Arch of Hell, Nahum, Darkfall

24. ledna 2017 v 20:08 | paulito
Další akce v plzeňské klubu Pod lampou se nesla tentokrát ve znamená death metalu, návštěvnost nebyla tak vysoká jako minule, ale přesto zde bylo lidí celkem dost a nálada dobrá. Akci zahájilo vystoupení melodické death metalové kapely z Brna, Arch of Hell, která vydala minulý rok druhé LP Freakshow. Musím říct, že mi jejich vystoupení přišlo poměrně chaotické a tahle hudba nebyla nic pro mě. Ne tak další vystupující, ostravská death/thrashová kapela Nahum, která má na svém kontě také dvě LP a jejichž muzika byla pořádná jízda. Poslední kapela, kterou jsme slyšeli, byla rakouská melodická death/thrashová kapela Darkfall, také hodně dobrý výkon, kapela má na kontě jedno LP staršího data. Celkově byla akce v pohodovém duchu s dobrou muzikou.. už se těšíme na další.

14.1.2017: Divadlo Pod lampou: Decadent Winter XI

15. ledna 2017 v 21:59 | paulito
Zahájení naší metalové sezóny nás zavedlo do naší staré známé a oblíbené "Lampy", kde se odehrával již 11. ročník minifestivalu Decadent Winter. V Lampě bylo slušně narváno, také aby ne, při sestavě, která nastoupila a kde jednu rakouskou kapelu doplnily tři plzeňské. Řada přátel a musím říct, jsem rád, po zkušenostech, které SOL udělal v Praze, že bydlím v Plzni a chodím na metal převážně v Plzni. Koncert zahájila plzeňská thrashová kapela 1000bombs, která vydala minulý rok splitko Infected with Friendship. Slyšeli jsme jí již posedmé a opět vynikající výkon, tvrdá a sypající thrash s pár hity jako Peace is Dead a 1000bombs. Piva výborné, pokec a pařba také, další na řadu přišla atmosférická black metalová kapela SOL. Po vleklých problémech s technikou, které celý koncert pozdržely, konečně v maskách nastoupili a předvedli zdaleka nejlepší výkon, co jsmke je slyšel, jen tak dál. Třetí kapelou byli Harakiri for the Sky, black metal z rakouské Vídně a Salzburgu, kteří také mají na kontě z minulého roku nové LP III: Trauma. Strhující výkon, který končil po půlnoci a já musím přiznat, že jsem po dvou dnech na tahu bojoval s únavou a Trollech jsem už bohužel nedal. Ale nevadí, Trollech někdy příště, akce se maximálně vydařila a už se těšíme na další.

8.1.2017: Švihovsko

8. ledna 2017 v 22:09 | paulito
První výlet roku 2017 nás zavedl na hrad Švihov a jeho okolí, kde jsme čas před očekávaným koncertem trávili průzkumem okolí. Zaparkovali jsme u nádraží a vydali se podél Úhlavy přes zasněžená pole k zřícenině hradu Kokšín. Vylezli jsme na kopec, kde se nacházela a poté ještě seběhli k pramenu Staré Úhlavy, bohužel byl zamrzlý a zasněžený. Další cesta nás zavedla do Ježov, kde jsme kolem kaple sv. Jana Nepomuckého došli k bývalému zámku, ze kterého je nyní obytný dům. Dalším cílem cesty byly Dolany, kostel sv. Petra a Pavla a bývalá tvrz, která má opravdu zajímavou podobu... pak již jsme poobědvali v Červeném Poříčí a vyrazili an Švihov, kde jsme se seznámili s místní faunou a poslechli hodinový houslový koncert Komorního orchestru Jižního předměstí, který zahrál skladby od Händela, Bacha a Corelliho.

30.12.2016: Okolí Žihle

30. prosince 2016 v 16:55 | paulito
Poslední turistika v roce 2016 byla za velkými kameny do okolí Žihle. Začínala hned za městečkem a vedla asi 6 km, většinou po žluté značce, kolem balvanů Dědek, Bába a nakonec Viklan. Hezká procházka krásným tichým lesem nás nabila pozitivně do závěru roku... nee, mám chuť na pivo, ale jdeme až zítra :-D

26.12.2016: Skryje, Týřov

28. prosince 2016 v 20:53 | paulito
Náš povánoční výlet nás zavedl do Skryjí, kde jsme se pustili po stopách panna Barranda stezkou nazvanou Po stopách trilobita. zastavili jsme ve Skryjích u kostela a vydali se po značené naučné stezce, dali jablko koníkům po cestě a pak došli do temného údolí, které připomínalo atmosféru z filmu Blair Witch. V polovině stezky jsme se ocitli u Berounky a u mostu, který přes ní vedl a podél řeky jsme přešli úzkou stezkou až pod hrad. Podél potoka plném raků (bohužel asi schovaných pod kameny :-) ) jsme došli k cestě na hrad Týřov a vydali se do kopce na hrad, který opravdu stál za prohlídku, nehledě na krásnou vyhlídku na Berounku. Pak už jsme šli stejnou cestou podél řeky zpět, napojili se na pokračování stezky a snažili se najít v suťovém sesuvu nějaký ten pravěký otisk... a já našel, sice to nebyl trilobit, ale jen nějací červi, ale našel jsem. A to nemluvím o tom, že jsme si cestou do Skryjí užili s autem i brodění přes říčku :-)

11.12.2016: Nečtiny

11. prosince 2016 v 17:37 | paulito
Náš nedělní deštivý víkend nás zavedl do nedalekých Nečtin, kde jsme naší procházku začali, kupodivu, v Nečtinech, kde musí žít nějaký nadějný sochař, protože ves je plná soch. Šli jsme do lesa k odbočce na vrch Špičák, odkud byl krásný výhled do okolí a u něj měly být trosky hradu Nečtinský Špičák, ale našli jsme jen pár kamenů. Pak jsme se oklikou vrátili kolem židovského hřbitova a kostela sv. Jakuba Většího se hřbitovem zpět do Nečtin. Pak jsme přejeli do vsi Hrad Nečtiny, kde jsme vyšplhali na kopec se zříceninou Hradu a pak kolem rybníka došli k zámku. A pak už jen zmoknutí, ale spokojení zpět do Plzně.

4.12.2016: Galerie města Plzně - Massakr. 1: H.P. Lovecraft

4. prosince 2016 v 14:20 | paulito
Výstava několika českých umělců na motivy spisovatele H.P. Lovecrafta... krásné, temné, prostě zážitek. Mimochodem jsem od Lovecrafta přečetl vše, co u nás vyšlo, nebo aspoň skoro vše.

27.11.2016: Naučná stezka Kožlany

27. listopadu 2016 v 15:49 | paulito
Poslední listopadovou neděli jsme se vydali do rodiště našeho prezidenta Edvarda Beneše, Kožlan. Je třeba říct, že tahle stezka nepatřila k nejzajímavějším, v muzeu jsme nebyli a ani židovský hřbitov a zříceninu hradu jsme nenašli, ale zase, po dvoudenním tahu, byla procházka, i když částečně na dešti, moc fajn :-)

20.11.2016: Naučná stezka Medník

22. listopadu 2016 v 19:21 | paulito
Nedělní procházka kolem Sázavy začala v petrově, odkud jsme z parkoviště zamířili směrem k nádraží a pak už přes most kolem Sázavy mezi chatovou zástavbu, která tvořila několik trampských osud již od 20. let minulého století. Od řeky jsme zamířili do kopce, k vrcholku Medníku, kde se nachází jediné naležistě rostliny zvané kandík psí zub, ale ta kvete bohužel jen zjara. Pak už jsme šli jen lesem zpět k řece a do hospůdky, kde jsme poobědvali jídlo se zabijačky. Báječná neděle :-)

19.11.2016: Šternberský palác Praha

21. listopadu 2016 v 21:52 | paulito
Výlet do Prahy s cílem navštívit Šternberský palác a výstavou obrazů a další speciální Cranachovy tvorby jsem si vážně užil, vyšplhal jsem se od Václaváku kolem orloje a střídání stráží až na hrad, prošel si Svatovítskou katedrálu, dal si kávičku ve Starbucks a pak už následoval Šternberský palác s výstavou obrazů, bylo tam pár pěkných kousků, Dürer, Tintoretto, Rubens, Rembrant a samozřejmě Cranach. Pak už jen opět v dešti (pršelo celý den) cesta zpět přes Karlův most, oběd v Kozlovně a cesta zpět do Plzně. Prima zážitek.

17.11.2016: Klášter Teplá

17. listopadu 2016 v 18:34 | paulito
Po čtyřech letech jsme opět navštívili klášter v Teplé, tentokrát byla cílem prohlídka "Život v barokním klášteře". Prošli jsme se kolem kláštera a pak už nás čekala hodinová prohlídka obytných částí, v barokní době už si premonstráti nežili tak špatně, navíc vnitřní výzdoba budov byla opravdu zajímavá, stejně jako průvodcův výklad.

5.11.2016: Železný Újezd, Strašná skála, Srby

6. listopadu 2016 v 18:48 | paulito
Náš výlet na Nepomucko začal v Železném Újezdu, kde jsme zaparkovali nedaleko rozhledny, užili si nádherný výhled z polí na okolní krajinu a pak zjistili, že rozhledna je zamčená a přístupná jen v sezoně. Ok, zříceninu, nebo spíš zbytky skal a příkop kolem bývalého hradu Strašná Skála jsme našli celkem bez problémů jen podle mapy, ale další dva zámky.. jedne byl předělaný na hospodu a druhý v opravě, takže nic. A tak jsme vzali zavděk aspoň aneolitickým naležistěm v Srbech, kam jsme se dostali dírou v plotu, ale stálo to za to :-)