Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

15.8.2017: Island - Skálholt, Geysir, Gullfoss

25. srpna 2017 v 20:40 | paulito
15.8., vlastně už 14.8. začalo naše dobrodružství, cesta na Island. Proč Island? Máme rádi severskou přírodu a také návštěva tohoto ostrova několika přáteli a jejich vyprávění hrálo svoji roli. A tak jsem koupil průvodce, mapu, nastudoval podklady na netu, objednal letenky (naštěstí začaly ČSA provozovat přímou linku Praha - Keflavík), bydlení přes booking a jelo se. Začátek cesty proběhl zcela bez problémů, auto jsme zaparkovali v parkovacím domu u letiště, nastoupili do letadla a už se frčelo, let trvá 3,5 hodiny (letadlo bylo zcela plné, tam i zpět), v noci nuda, ale dá se to vydržet. Trochu jsem nevychytal pronájem auta, objednal jsme si ho až na 6 hodinu ranní (v Keflavíku jsme přistávali po půlnoci) s tím, že si odpočineme na letišti, ale letiště v Keflavíku není dvakrát příjemné, a tak jsme do šesti, protože půjčovna aut nebyla schopná termín uspíšit, trochu trpěli. Dostali jsme Suzuki Swift 4x4, ze začátku jsme se trochu báli, že je malé, nicméně to bylo naprosto optimální auto pro cestování po ostrově ve dvou. Další lehký problémek, naše navigace měla všechny státy Evropy, jen ne Island a samozřejmě jsem na to přišel až ve chvíli nastavení, ale nakonec, od čeho jsou mobily. A tak jsme vyrazili nejdříve po jihozápadním pobřeží od Keflavíku na jih, přes Hafni, Grindavík a Hveragerdi a už na začátek nás okouzlila kombinace sopečného pobřeží a oceánu. Prostě nádhera od první minuty a ta nás provázela po celou cestu, Island má nejkrásnější přírodu ze všech zemí, které jsem zatím navštívil. První zastávkou byl Brú Milli Heimsálfa, ponuré místo, kde se setkává americká a euroasijská kontinentální deska. Kousek od něk je naprotosto okouzlující kousek pobřeží, nazvaný Brimketill, kde byla naše druhá zastávka. Poté nás poprvé a naposled potkalo deštivé počasí a také nás dostihla únava z letu a prospali jsme se na chvilku v autě. Z Hveragerdi jsme se vydali po klasickém Zlatém okruhu, naší další zastávkou byl kostel ve Skálholtu, kde jsme poslechli varhanní hudbu a pak už vyjeli ke dvěma z nejznámějších přírodních památek. První je Geysir, vlastně jeho stále funkční dvojče Strokkur, kde jsme vystáli dvě povinné erupce gejzíru a potkali první z řady Čechů, kteří na Islandu pracují a druhým byl naprosto strhující vodopád Gullfos. A mezi nimi další nádhera, řeka Tungufljót. Turistů relativně více, ale ne příliš. Vodopády vůbec nabízecí silné zážitky a nádhernou podívanou. Pak, unaveni a plni dojmů, jsme přejeli na naše první ubytování do Reykjavíku, který byl naší základnou v první polovině cesty.

Ubytování:
Vzhledem k relativně vysokým cenám ubytování (a vlastně všeho) na Islandu jsem zvolil ubytování, kde byla společná kuchyňka a koupelna (vždy pro maximálně tři pokoje), se snídaní a měl jsem z toho celkem obavy, protože v Čechách je tohle synonymum pro nějakou ubytovnu pro různé pochybné existence, ale Island je úplně jiná liga. Bydlení čisté, pokoje ne příliš velké, ale upravené a s moderním vybavením, koupelny a kuchyně to samé, vynikající a bohatá snídaně. Takže mohu jen doporučit, my jsme vždy spali více nocí na jednom místě, což nebylo obvyklé a jako sousedy jsme měli Japonce, Němce, Francouze a vždy to bylo v pohodě.

13.8.2017: Naučná stezka Churáňov

13. srpna 2017 v 18:14 | paulito
Výlet na Šumavu, kde v okolí obce Chráňov vede asi 7 km naučná stezka, kde je možné kromě krásných lesů a přírody vidět také Klostermannovu skálu a staré šumavské chalupy. Poměrně náročný závěr do kopce byl odměněn chutným oběděm v místním bufetu :-)

12.8.2017: ZOO Praha

12. srpna 2017 v 20:22 | paulito
Po třech letech výlet do pražské ZOO za zdejšími zvířátky, tentokrát se Zdendou a Lenkou, cesta díky německým řidičům (banda debilů) lehce komplikovanější, fronta u kasy ubíhala celkem rychle a pak už jsme byli v ZOO. Přes houfy lidí to bylo pohodové a příjemné, počasí výletové a krmení šelem opravdu moc zajímavé. Po cestě zpátky jsme se masem nakrmili i my, co si přát víc :-)

6.8.2017: Karlštejn

6. srpna 2017 v 19:33 | paulito
Po krátkém zastavení u lomu Amerika jsme dojeli s lehkým problémkem v podobě městského strážníka na parkoviště pod hradem a do kopce nás kvůli lehké dysfunkci našich zad dovezl koňský povoz, což jsme opravdu nakonec velmi ocenili. Hrad plný turistů, ale během půl hodiny nám začínala prohlídka osobních komnat Karla IV. Musím přiznat, že na rozdíl od zámků bylo vybavení poměrně chudé a příště si objednáme dopředu prohlídku kaple. Po seběhnutí z hradu na parkoviště a koupení pár cetek jsme se zastavili v Třebání na pozdní oběd a pak už jen cesta domů po dalším báječném dni.

5.8.2017: Točník a Žebrák

6. srpna 2017 v 19:13 | paulito
V sobotním vedru jsme vyrazili s přáteli na výlet na dva od sebe kousek vzdálené hrady, Točník a Žebrák. Pohodová procházka, zajímavá prohlídka Točníku, na Žebráku je spíše jen věž a prostě celkově báječný den.... takových víc.

2.8.2017: Akva Tera Plzeň

2. srpna 2017 v 18:00 | paulito
Pár obrázků z království mé kamarádky Terezky....

30.7.2017: Pár fotek od Přehýšovského rybníka

30. července 2017 v 20:46 | paulito

23.7.2017: Kolín

23. července 2017 v 18:32 | paulito
Rychlý nedělní výlet do Kolína, kde jsem manželku posadil na vlak, ale předtím jsme navštívili katedrálu sv. Bartoloměje a přilehlá muzea, kde se nám dostalo báječného výkladu od slečny průvodkyně. Kolíne, Kolíne... přijedeme zase a tentokrát už na celý den :-)

22.7.2017: Depo2015 Plzeň - Skvosty s vůní benzínu

22. července 2017 v 20:34 | paulito

Eternal Hate Fest 15

16. července 2017 v 17:43 | paulito
Další ročník EHF je za námi a byl vynikající... respektive tam nebyl žádný problém, občas sprchlo, piva bylo dost a bylo výbotné, kapely taky, problémy žádné. Přijeli jsme na místo někdy po 13 hodině a po dvou pivech začala německá black metalová kapela Drudensang, která má na kontě zatím několik dem a jeden split a hraje od roku 2013. Úroveň všech kapel byla tak nějak stejná, vyčníval asi jen Sekhmet, jak se svojí show, tak výkonem, ale zase na druhou stranu nebyla zase žádná špatná. Jako druhá nastoupila mexická death metalová Armada, kapela, která hraje v českých zemích poměrně často a zatím nahrála jedno LP Rebellion My Religion v roce 2014. Třetí byli na řadě další němečtí black metalisté, tentokrát Schrat, kapela má za sebou dvě LP a působí od roku 2003, je z bavorského Augsburgu. Další kapela, další německý black metal, tentokrát naše známá Askeregn se zpěvačkou Katherine Petrov. Musím podotknout, že jídlo také celkem ušlo a jediným problémem a jen na začátku, byly fronty na pivo. Blaze of Perdition, na které už jsme také byli, nastoupila jako další, black metaloví Poláci z Lublinu již za sebou několik LP mají, poslední Conscious Darkness z tohoto roku. Pak již byli na řadě Sekhmet v čele s Vojtou alias Agaresem a vynikající show. Přišla pomalu tma a s ní poslední tři kapely, Urn přijela z finského Tampere. Hrají již od roku 1994 a poslední LP, The Burning, vydali tento rok. Hlavní hvězdou večera byli pagan/viking metaloví Graveland z Polska, kapela působí na scéně uz od roku 1991 a vydala 15 LP, poslední z nich, 1050 Years of Pagan Cult, minulý rok. Poslední kapelu akce, Tribute to Urgehal, jsem po pravdě už moc nevnímal, zabrán do konverzace s přáteli. A najednou byl konec a šli jsme spát do auta.. a už se můžeme jen těšit na další ročník.

9.7.2017: Divoká Šárka

9. července 2017 v 17:26 | paulito
Nádherný kousek přírody v Praze...

8.7.2017: Rýzmberk, Nový Herštejn, rozhledna Koráb

8. července 2017 v 19:05 | paulito
Po dobrém obědě na Peci pod Čerchovem u rodičů jsme vyrazili přes Domažlice směr Kdyně, s cílem objet nějaké ty zříceniny v okolí. Bylo celkem teplo, ale ne nesnesitelně a tak jsme začali na Rýzmberku, od parkoviště je tam necelý kilometr do kopce, ale po pravdě řečeno, až na stanující partu s dětmi a nádherný výhled z místní věže moc zajímavý není. To nedaleký Nový Herštejn.. měl atmosféru, ponurou, ptáček nepípnul a kdyby se zde vynořil zpoza stromu nějaký démon, ani by mě to nepřekvapilo. Na to, že je to jedna z největších gotických zřícenin v Čechách.. se o ní nikdo nestará. A protože rozhledne Koráb je co by kamenemn dohodil a zbytek vyjel autem, zajeli jsme i tam, dali si v restauraci utopence a vylezli na rozhlednu, výhled ale Rýzmberk nepřekonal.

6.7.2017: Tankové muzeum Lešany

6. července 2017 v 18:43 | paulito
Všichni jdou k vodě a tak jsem vyrazil do muzea... a nelitoval jsem, mají tady řadu moc zajímavých exponátů.

2.7.2017: Obersalzberg, Königsee a Chiemsee

5. července 2017 v 11:20 | paulito
Nedělní výlet do Německa se nevydařil i vydařil. Cesta do Berchtesgadenu proběhla bez problémů, nastoupili jsme na autobus a za chvilku jsme už byli na Orlím hnízdu, jen bohužel počasí bylo poměrně nepřátelské a všude byla mlha, výhled minimální. Po návratu na parkoviště jsme zajeli ke Königsee, ale tam byla zase průtrž mračen... když už to vypadalo na zkažený výlet, dojeli jsme po Alpenstrasse mezi kopci k Chiemsee a tam bylo nádherné počasí a vše jsme si vynahradili. A tak nakonec výlet dopadl dobře, k plné spokojenosti a můžeme ho někdy za příznivějších podmínek zopakovat :-)

25.6.2017: Veltrusy

25. června 2017 v 19:21 | paulito
Hledali jsme, kde se stavit cestou od přátel a zrak nám padl na zámek Veltrusy, zlákala nás výstava růží. Zámek je moc hezký, bohužel jsme procházku parkem po sobotní náročné noci moc nedali, výstava byla také taková spíš amatérská, ale... jako příjemné zastavení před cestou domů to vůbec nebylo marné :-)

24.6.2017: Shipyard Fest IV - Benátky nad Jizerou

25. června 2017 v 19:01 | paulito
Již druhý ročník festivalu, na kterém jsme byli, korunoval náš příjemně strávený den. Akce v loděnice v Benátkách je příjemná, pořádá jí kapelu Return to Innocence a atmosféra je pohodová, taková domácí, stejně jako poklidně tekoucí Jizera v sousedství. Akci otevírala metalové kapely Joker Eleven, které by to spíše slušelo někde na zábavě, ale proč ne, pivo bylo výborné, počasí příjemné a aspoň byl prostor pro pokec s kamarády. Přes pár menších nedostatků, ke klobásáám došla hořčice, výčepní nebyla zrovna z nejpříjemnějších a nakonec jsme čekali na taxi půl hodiny, se akce vyvinula nad očekávání dobře. Další kapelou byl blackend thrash/death metal ze Žebráku v podání kapely Goatcult, ta hraje druhý rok a nebyl to špatný výkon. Po nich nastoupili boleslavští doom/death metalový (spíš bych řekl melodický death) Return to Innocence, měli velkou podporu domácích fanoušků, ale mě moc nezaujali. Pak už ale dvě pecky, první death/thrash z Havířova, Antigod, naprosto vynikající výkon kapely, která má za sebou dvě LP a po nich další pecka v podání melodického black metalu z Týna nad Vltavou, Desire for Sorrow, kapely, která vydala své druhé LP Visions tento rok. Takže... maximální spokojenost :-)

24.6.2017: ZOO Chleby

25. června 2017 v 18:19 | paulito
Co se obsazení zvířátky týká, je ZOO Chleby spíše chudší... ale staví se tam nové, tak snad to bude lepší a tady je pár fotek ze dne, kdy i surikaty byli z horka úplně ko :-)

24.6.2017: Kutná Hora

25. června 2017 v 18:02 | paulito
Naše návštěva Kutné Hory probíhala ve znamení zdejšího Stříbření, což je takový historický festival a šíleného vedra. Prvním cílem byla katedrála Nanebevzetí Panny Marie, musím říct, že možná díky značnému osvětlení a spoustě turistů, hodně z Japonska, scházela všem objektům zcela atmosféra, kterou jsme třeba poznali při návštěvě jižních Čech. Jinak samozřejmě katedrála zajímavá, bylo se možné podívat až pod střechu a hned nedaleko je kostnice... a opět, možná v osamění, za temného večera... by to atmosféru mělo, takhle to vyapdalo poměrně pouťově. Pak už jsme se přesunuli do opačné části města, mezi ještě více lidí, navštívili chrám sv. Barbory, pojedli v místní restauraci, nakoupili ručně malované tričko a kachlíčky a pak už prchnuli z města na trochu větší venkov :-)

18.6.2017: Lom Borek

18. června 2017 v 21:17 | paulito
Cestou na Vysočinu jsme se zastavili v lomu Borek, krásném kousku české přírody, kde jsme potkali místní potápěče, místní příšerku, místní reptiláky a pozitivně nabuzeni jsme jeli na návštěvu za miminkem. Ovšem cesta zpět do Prahy přes D1 byla veskrze tragická....

18.6.2017: Český Šternberk

18. června 2017 v 21:12 | paulito
Dalším cílem našich hradních výletů byl Český Šternberk, rodové sídlo rodiny Šternberků již od svého založení a jeden z mála hradů, které zůstaly celou dobu v rukou původních vlastníků. Cesta byla lehce komplikovaná, sjezd z dálnice D1 na Šternberk byl zrušen a tak jsme se k hradu dostali objížďkou. Zaparkovali jsme pod hradem, vyšplhali se na hrad... a hned absolvovali prohlídku. Průvodkyně byla dobrá, interiéry nádherné a věnované nzejména 30-leté válce, jen prohlížením tisků by člověk mohl strávit celý den. Po prohlídce jsme se vydali na nedalekou strážní věž, nazvanou Hladomorna a pak ještě zastavení v městečku pod hradem a hurá dále na Vysočinu.

11.6.2017: Auto Legendy Praha - a pár motorek...

16. června 2017 v 17:40 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - ostatní auta...

16. června 2017 v 17:37 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - Mercedes a spol...

15. června 2017 v 20:30 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - italská auta...

13. června 2017 v 19:43 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - ameriky...