Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

25.6.2017: Veltrusy

Neděle v 19:21 | paulito
Hledali jsme, kde se stavit cestou od přátel a zrak nám padl na zámek Veltrusy, zlákala nás výstava růží. Zámek je moc hezký, bohužel jsme procházku parkem po sobotní náročné noci moc nedali, výstava byla také taková spíš amatérská, ale... jako příjemné zastavení před cestou domů to vůbec nebylo marné :-)

24.6.2017: Shipyard Fest IV - Benátky nad Jizerou

Neděle v 19:01 | paulito
Již druhý ročník festivalu, na kterém jsme byli, korunoval náš příjemně strávený den. Akce v loděnice v Benátkách je příjemná, pořádá jí kapelu Return to Innocence a atmosféra je pohodová, taková domácí, stejně jako poklidně tekoucí Jizera v sousedství. Akci otevírala metalové kapely Joker Eleven, které by to spíše slušelo někde na zábavě, ale proč ne, pivo bylo výborné, počasí příjemné a aspoň byl prostor pro pokec s kamarády. Přes pár menších nedostatků, ke klobásáám došla hořčice, výčepní nebyla zrovna z nejpříjemnějších a nakonec jsme čekali na taxi půl hodiny, se akce vyvinula nad očekávání dobře. Další kapelou byl blackend thrash/death metal ze Žebráku v podání kapely Goatcult, ta hraje druhý rok a nebyl to špatný výkon. Po nich nastoupili boleslavští doom/death metalový (spíš bych řekl melodický death) Return to Innocence, měli velkou podporu domácích fanoušků, ale mě moc nezaujali. Pak už ale dvě pecky, první death/thrash z Havířova, Antigod, naprosto vynikající výkon kapely, která má za sebou dvě LP a po nich další pecka v podání melodického black metalu z Týna nad Vltavou, Desire for Sorrow, kapely, která vydala své druhé LP Visions tento rok. Takže... maximální spokojenost :-)

24.6.2017: ZOO Chleby

Neděle v 18:19 | paulito
Co se obsazení zvířátky týká, je ZOO Chleby spíše chudší... ale staví se tam nové, tak snad to bude lepší a tady je pár fotek ze dne, kdy i surikaty byli z horka úplně ko :-)

24.6.2017: Kutná Hora

Neděle v 18:02 | paulito
Naše návštěva Kutné Hory probíhala ve znamení zdejšího Stříbření, což je takový historický festival a šíleného vedra. Prvním cílem byla katedrála Nanebevzetí Panny Marie, musím říct, že možná díky značnému osvětlení a spoustě turistů, hodně z Japonska, scházela všem objektům zcela atmosféra, kterou jsme třeba poznali při návštěvě jižních Čech. Jinak samozřejmě katedrála zajímavá, bylo se možné podívat až pod střechu a hned nedaleko je kostnice... a opět, možná v osamění, za temného večera... by to atmosféru mělo, takhle to vyapdalo poměrně pouťově. Pak už jsme se přesunuli do opačné části města, mezi ještě více lidí, navštívili chrám sv. Barbory, pojedli v místní restauraci, nakoupili ručně malované tričko a kachlíčky a pak už prchnuli z města na trochu větší venkov :-)

18.6.2017: Lom Borek

18. června 2017 v 21:17 | paulito
Cestou na Vysočinu jsme se zastavili v lomu Borek, krásném kousku české přírody, kde jsme potkali místní potápěče, místní příšerku, místní reptiláky a pozitivně nabuzeni jsme jeli na návštěvu za miminkem. Ovšem cesta zpět do Prahy přes D1 byla veskrze tragická....

18.6.2017: Český Šternberk

18. června 2017 v 21:12 | paulito
Dalším cílem našich hradních výletů byl Český Šternberk, rodové sídlo rodiny Šternberků již od svého založení a jeden z mála hradů, které zůstaly celou dobu v rukou původních vlastníků. Cesta byla lehce komplikovaná, sjezd z dálnice D1 na Šternberk byl zrušen a tak jsme se k hradu dostali objížďkou. Zaparkovali jsme pod hradem, vyšplhali se na hrad... a hned absolvovali prohlídku. Průvodkyně byla dobrá, interiéry nádherné a věnované nzejména 30-leté válce, jen prohlížením tisků by člověk mohl strávit celý den. Po prohlídce jsme se vydali na nedalekou strážní věž, nazvanou Hladomorna a pak ještě zastavení v městečku pod hradem a hurá dále na Vysočinu.

11.6.2017: Auto Legendy Praha - a pár motorek...

16. června 2017 v 17:40 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - ostatní auta...

16. června 2017 v 17:37 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - Mercedes a spol...

15. června 2017 v 20:30 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - italská auta...

13. června 2017 v 19:43 | paulito

11.6.2017: Auto Legendy Praha - ameriky...

12. června 2017 v 21:12 | paulito

10.6.2017: ZOO Nürnberg

10. června 2017 v 19:02 | paulito
ZOO v Nürnbergu je příjemné, spíše rodinné, hodně zeleně a tapíra nebo harpyji jsem snad ještě neviděl.

4.6.2017: Metalfest day 3

6. června 2017 v 20:46 | paulito
Třetí a poslední den Metalfestu jsme také nedorazili nejdříve, odpočívali jsme po propařené noci v Parlamentu, kde byla vynikající atmosféra a zábava a tak jsme došli až na Avatar. Švédská nu-metalová kapela v kostýmcích, trochu evokující Marilyn Mansona, by mě asi při poslechu v autě vzala víc, takhle... no, nebylo to tak úplně zlé. Pak pro mě přišel konečně vrchol večera, legendární američtí thrasheři Exodus, kapela, která již vydala spoustu LP a tak jsem si je celkem i užil, i když pak už jejich hudba začala na konci také trochu nudit. Ale aspoň rozjeli pořádné kolečko pod pódiem :-) a pak pro mě osobně zklamání v podání finských folk metalových Korpiklaani, kdy jsme všichni zjistili, že tahle hudba nám ale vůbec nic neříká.. a asi po třech skladbách šli domů. Víkend super, jen ten Metalfest snad ani být nemusel :-)

3.6.2017: Křivoklát - muzeum motocyklů

4. června 2017 v 13:42 | paulito
Pár obrázku z křivoklátského muzea (nejen) ČZ a Jawa.

3.6.2017: Křivoklát

4. června 2017 v 13:36 | paulito
Sobotní mezimetalový výlet jsme naplánovali na Křivoklát, aby naši přátelé ze severu také poznali trochu středočeských dějin a vyjeli na asi 60 km vzdálený hrad. Probíhal tam zrovna dětský den, takže lidí bylo víc než dost a my si objednali prohlídku gotických paláců, která je zajímavá, na hradě je určitě na co se dívat. Mě samozřejmě nejvíc zaujala knihovna, měli tam třeba Dějiny Říma nebo Dona Quijota. Výlet se vydařil, ještě jsme navštívili muzeum motocyklů Jawa a ČZ a pak jeli zpět do Plzně.

2.6.2017: Metalfest Plzeň, den 1

3. června 2017 v 8:20 | paulito
Přiznám se, že návštěva Metalfestu je už spíše společenská povinnost, protože z kapel toho dne mě nebaví ani jedna, fronty na pivo šílené... tak aspoň bramborák měli výborný :-D Začala spíše rocková než metalová kapela Gotthard, vůbec tenhle den neměl s metalem zase tak moc společného, viděli jsme jí poprvé a já už si říkal, kdy že skončí :-) Pak přece jen trochu přidali na rychlosti a intenzitě acdc style Airbourne, jsou docela živí, běhali po celém amfiteátru, měli tam i malého hosta, tak to bylo aspoň zábavné. Po nich jsme se najedli a absolvovali zpovzdálí švédskou heavy/power metalovou legendu Hammerfall, jejichž poslední LP Built To Last vyšlo poslední rok. A pak už domů, sprcha a postel, fakt jsme nezáviděl těm, kteří tam v tom horku byli celý den.

27.5.2017: Svatba Pavly a Luďka na hradu Zvířetice a koncert Mallephyr

28. května 2017 v 18:58 | paulito
Předem chci poděkovat Pavle a Luďkovi za pozvání na svatbu, která byla opravdu úžasná. Po lehce komplikovaném ubytování v penzionu v Bakově (který opravdu nedoporučuji) jsme přejeli na zříceninu hradu Zvířetice, kde se konal obřad. Byl jednoduchý, krátký, vydařil se a značně netradiční. Pak jsme se po částech přesunuli do klubu Farářova sluj v Mladé Boleslavi, kde začala pařba. Byla stylová a zahrála na ní plzeňská black/death metalová kapela Mallephyr a po nich se pařilo opět dál. Atmosféra pohodvá, přátelská. Ráno probuzení, opět lehce komplikované odhlášení a již jen následovala cesta domů.

21.5.2017: Ještěd

21. května 2017 v 19:02 | paulito
Jezdíme kolem něj už pěkných pár let a nikdy jsme se nezastavili... až dnes, cestou z Frýdlantu, jsme díky momentálnímu nápadu odbočili tím směrem a rizhodně jsme nelitovali... nádherná příroda a výhled byly dostatečnou odměnou...

20.5.2017: Valdštejnské slavnosti Frýdlant

21. května 2017 v 18:57 | paulito
Další ročník populárních Valdštejnek v přítomnosti dobrých přátel, dobrého moku a výborné zábavy. Na náměstí bylo pořádně narváno, ale byla zde spousta účinkujících v dobových kostýmech (prý až 600) a místní pivo je jedno z nejlepších, co znám. A tak jsme si užívali, viděli odchod vévodových vojsk na bitvu, ohňostroj, prostě pohodička :-)

13.5.2017: Naučná stezka Plakánek

14. května 2017 v 18:22 | paulito
Pod hradem Kost vede údolí Plakánek, kterým vede naučná stezka stejného jména a je to moc hezký kousek přírody. Název nese od toho, že se tu dřív byly milíře a údolí bylo plné kouře, takže každý, kdo procházel, měl oči plné slz.

13.5.2017: Hrad Kost

14. května 2017 v 18:17 | paulito
Hrad Kost v Českém ráji je poměrně snadno přístupný, parkoviště je hned pod hradem, v místní hospodě vynikajícně vaří. Zvoilili jsme tu nejdelší možnou trasu, průvodkyně nám podala obsáhlý výklad. Jrad sám o sobě je určitě zajímavý svou architekturou, ale jeho inventorář je poměrně chudý. Ale... stojí určitě za návštěvu.

8.5.2017: Stuttgart - ZOO Wilhelma

10. května 2017 v 23:07 | paulito
Několik obrázků z návštěvy stuttgartské ZOO, ale zvířat a květin je tam mnohem více, tak na 3-4 hodiny poctivého procházení, já stihnul tak 60%.

7.5.2017: Radeč

7. května 2017 v 22:27 | paulito
Další cesta nás zavedla do Lhoty pod Radčem a odtud jsme již soupali do kopce k zříceninám bývalého hrádku Radeč, ze kterého tam již krom příkopu nebylo nic (byl přece jen dřevěný) a spíš zde bylo jen pár skal a krásný výhled do kraje.

7.5.2017: Přírodní památka Niva u Volduch

7. května 2017 v 22:22 | paulito
Naše první zastavení nedělního výletu nás zavedlo do malého, ale roztomilého koutku české přírody, kde v bažině pod rybníkem rostla řada květin a rostlin.

6.5.2017: Plzeň Alfa - XIII. století a Carpatia Castle

7. května 2017 v 14:40 | paulito
Tak tentokrát jsme vyrazili na něco úplně jiného, gothický rock a metal podání kapel XIII. století a Carpatia Castle. Lidí bylo plno, je pravda, že po XIII. přes polovinu lidí odešlo, chápu Carpatia Castle se se svým stylem ne každému líbí, ale já mám holky rád, Verča je hodně dobrá zpěvačka a svícnice jsou krásné, takže příjemný večer u dobré hudby s fajn lidma a dobrým pivkem.