Život bez knih a zážitků je jen promarněný čas....

Ostatní

11.5.2019: Parlament - The Generations Army, WAN, Nekrokraft

12. května 2019 v 12:39 | paulito
Po delší době opět v domovském Parlamentu a tahle akce opět stála za to, všechny tři švédské kapely předvedly vynikající výkon, pivo teklo proudem, spousta přátel a k tomu jsme vyklepli v hokeji na MS Nory, co si přát od sobotního večera víc :-) Ale zpátky ke kapelám, jako první začali hrát kolem osmé The Generations Army, thrash metalová kapely z Ludvigsborgu a na to, jak jsou kluci mladí, tak předvedli naprosto strhující výkon. Mají za sebou LP z roku 2017, Still Screaming a odstartovali tak úžasným způsoben tuhle akci. Další na řadě byli black metalisti z Eskilstuny, WAN. Kapela má za sebou již tři LP a poslední EP, Gammal är äldst, vydali v roce 2018 a opět byla hudba hodně dobrá, to už jsme začal být lehce nedoslýchavý :-) Poslední kapelou večera byl black/thrash/death metal v podání Nekrokraft z Linköpingu, kapela má za sebou dvě LP, druhé z minulého roku s názvem Servants a opět předvedla výborný výkon, tenhle večer prostě bylo vše tak, jak má být :-)

8.5.2019: Krkavec, Nekmíř, PR Bažantnice

8. května 2019 v 20:19 | paulito
Sváteční výlet nás zavedl na první plánovaný kopeček, na rozhlednu Krkavec, kam jsme teda alibisticky dojeli autem, ale 98 schodů nahoru už jsme si vyšlápli po svých a byli jsme odměněni krásným výhledem, kromě jiné i naše domovské sídliště. Další cesta nás zavedla do nedalekého Nekmíře, kde jsme prošli kolem místního zámku, momentálně v rekonstrukci a pak do přírody, do PR Bažantnice, kde se mezi zelenajícími se stromy nacházejí dva rybníčky, prostě nádhera.

4.5.2019: Zámeček Tři Trubky, Skládaná skála

8. května 2019 v 20:01 | paulito
Tento výlet byl krásným příkladem toho, jak počasí dokáže zhatit všechny plány, protože původním plánem toho výletu byl výlez na dva kopečky nedaleko Strašic. První komplikací bylo, že jsme museli auto zaparkovat již 2,5 km před předpokládaným startem trasy a tak by jsme museli oproti plánu vyšlápnout dalších 5 km. Ale užili jsme si příjemnou vycházku podél říčky Klabavy, kolem vojenského zařízení Amerika k zámečku Tři Trubky. Bohužel pak začalo pršet, ještě jsme se hecli a pokračovali tajemným lesem v dešti ke Skládané skále, která opravdu stála za to, ale pak už to prostě nešlo a obrátili jsme se zpět k autu, ochladilo se a nakonec jsme byli rádi, že jsme zalezli do auta. Ale i tak to byl fajn výlet.

21.4.2019: Darkrise, Nordjevel, God Dethroned

8. května 2019 v 19:23 | paulito
Akce v brněnské Melodce, na kterou jsme si odskočili z Olomouce a která se nám moc nevydařila, z několika důvodů. Melodka byla přeplněná, nedalo se tam ani moc fungovat, navíc se ženě neudělalo moc dobře a tak jsme to po třech kapelách, před hlavními hvězdami, zabalili. Poučení, pokud jedeš na výlet, nemíchej do toho metal, nebo aspoň ne takhle nacpaný. Ale teď už ke kapelám, jako první vystoupila švýcarská death (fakt nee brutal death) metalová kapela Darkside, která už za sebou pár LP má, poslední Circle Of Failure z tohoto roku, ale nějak extra mě to nevzalo. Úplně jiný případ byl norský Nordjevel, black metalová kapela vydala letos druhé LP, Necrogenensis a jejich vystoupení se mi hodněěě líbilo (i když už jsem na nich jednou byl na Nové Chmelnici). Jako třetí přišla na řadu holandská blackened death metalová kapely Goid Dethroned, která těch LP má za sebou už celou řadu, ale jejich výkon mi přišel hodně slabý a i přispěl k tomu, že jsme to zabalili a vyrazili zpátky na apartmán. Nechci říkat, že to bylo špatné, určitě se to spoustě lidí líbilo, ale Melodka mi prostě jako klub nesedla, možná, kdyby bylo trochu méně lidí.

21.4.2019: Olomouc - katedrála sv. Václava a ZOO

5. května 2019 v 18:22 | paulito
Katedrálu sv. Václava, asi nejvýznamnější církevní památku Olomouce, jsme téměř minuli, ale nakonec, i když jsme si celý areál pěkně obešli, jsme jí navštívili. Probíhala zrovna mše, takže bohužel nebyl prostor na procházení interiéru, což byla škoda. A pak už jsme zamířili do ZOO, kde bylo jako všude, v těchto krásných dnech, natřískáno, ale byl jsem odměněn vynikající svíčkovou a pak už jsme procházeli mezi zvířátky. Na ZOO byla vidět řada škod, způsobených poslední větrnou bouří, ale bylo tu spousta zajímavých zvířátek, hlavně opiček a určitě to tu stálo za to :-)

20.4.2019: Hrad Bouzov, Olomouc

4. května 2019 v 19:21 | paulito
Cesta z Cerekve vedla na hrad Bouzov, na který jsem slyšel spoustu chvály a tak jsem byl na něj opravdu zvědavý. Cesta pophodová, pod hradem už stálo na parkovišti spoustu aut, počasí bylo krásné, Velikonoce, tak to bylo pochopitelné. Prohlídku jsme neabsolvovali, protože podobných hradů už jsme navštívili celou řadu, zato jsme celý hrad obešli a užili si i vyhlídku z jiných stran. Po návštěvě Bouzova jsme se vydali do Olomouce a po ubytování prošli centrum města s Horním a Dolním náměstím, sloupem Nejsvětější Trojice, Bezručovými sady a botanickou zahradou, kde jsme potkali veverku, která se ani moc nebála :-) Pak už jen večer v hospůdce s 13° pivem Litovel, které je opravdu výborné.

Hrad Bouzov:
Původní hrad byl založen na přelomu 13. a 14. století. V průběhu třicetileté války sloužil jako císařská pevnost a vězení pro švédské zajatce. V roce 1696 se majiteli stal řád německých rytířů, kteří hrad vlastnili až do roku 1939. Ti mu také pseudogotickou přestavbou vtiskli v letech 1895-1910 současnou podobu. Romantický vzhled hradu také okouzlil filmaře, kteří zde natáčeli např. pohádky O princezně Jasněnce a létajícím ševci nebo Princezna Fantaghiro. Pro návštěvu sídla si můžete zvolit některý z prohlídkových okruhů zaměřených na reprezentační a obytné prostory nebo stavební vývoj Bouzova. Děti jistě ocení prohlídku hradu s kostýmovaným průvodcem a formou her.

19.4.2019: Telč, Naučná stezka Lipky, hrad Roštejn, Horní Cerekev

1. května 2019 v 17:10 | paulito
První den velikonočního výletu nás zavedl z Plzně kolem přehrady Orlík do krásné a romantické Telče. Cesta byla celkem ucházející, jedna objížďka, jedna kolona, všichni Pražáci jeli do jižních Čech :-) V Telči už jsme byli, zastavili jsme se napřed před městem u kostela sv. Jana Nepomuckého, poté centrum městečka s náměstím, kostely a zámkem s parkem jsme prošli jen zběžně, protože bylo krásně, tak jsme dali první zmrzlinu a potkali lidi ze Slovenska, se kterými jsme byli minulý rok ubytovaní v penzionu, náhoda jak blázen :-) Z parku jsme se vydali alejí na naučnou stezku Lipky, která vede kolem přírodní rezervace Luh u Telče, kterou jsme obcházeli z obou stran a pozorovali počínající jaro. Z Telče jsme se ještě vydali na hard Roštejn, který je ale v rekonstrukci, tak jsme ho jen obešli, zastavili se u místní obory a pak už pokračovali do Horní Cerekve. Tam jsme se ubytovali v hotelu Rustikal (celkem luxusním a příjemném, jen ta obsluha nic moc) a po krátké procházce do města kolem místního zámku na náměstí a zpátky jsme si dali výbornou večeři a těšili se na další den.

Zámek Telč:
Původně stál v Telči gotický hrad, jeden z jeho paláců se dochoval dodnes. Během 16. století vznikaly nové zámecké budovy, kterým vtiskli osobitou renesanční podobu italští mistři, mezi jinými B. Maggi. Zámecké interiéry se pyšní krásnými dřevěnými kazetovými stropy, cennými sbírkami, dobovým zařízením a obrazovou galerií malíře Jana Zrzavého. Zámeckou zahradu zpestřuje arkádová kolonáda. Pro prohlídku zámku si můžete vybrat z několika tras. Trasa A vás provede renesančními sály zámku. Během prohlídky se seznámíte s nejrůznějšími technikami - sgrafita, štukatůru a grisaille. Velkou chloubou renesančních sálů zámku jsou kazetové stropy zdobené malbou, dřevořezbami i trofejemi. Vnitřní vybavení interiérů pochází z nejrůznějších období. Trasa B vám představí obytné místnosti posledních majitelů zámku. Dostanete se do salónků, jejichž vzhled a části výbavy patří především ke konci 19. století a začátku 20. století. V místnostech si prohlédnete nábytek, nádobí, orientální keramiku, evropský porcelán a mnoho dalších.

Naučná stezka Lipky:
Stezka dlouhá téměř 6 kilometrů spojuje Telč s kaplí sv. Karla Boromejského. Trasa má 10 zastavení, kde se dozvíte informace o přírodě a historii okolí.

Přírodní rezervace Luh u Telče:
Jedná se o unikátní ukázku podhorského luhu s velkým ornitologickým významem. Narazit zde můžeme například na mlynaříka dlouhoocasého, strakapouda malého, lejska bělokrkého či slavíka obecného. Roste zde bledule jarní, střemcha obecná, ostřice lesní a další druhy vzácných rostlin.

Hrad Roštejn:
Gotický hrad s dominantní sedmibokou věží, ukrytý v lesích, má svůj počátek v 1. polovině 14. století. Později se rozrostl o předhradí, které však bylo zničeno husity. Vlastní hrad se dobyvatelům ubránil. V období renesance, ve 2. polovině 16. století, byl přeměněn v lovecké sídlo a okolní les v oboru. Obytnou funkci hrad ztratil na počátku 19. století, obora byla zrušena o sto let později. Dřívější goticko-renesanční podobu zchátralému sídlu vrátila rekonstrukce ve 2. polovině 20. století. V současnosti si pro návštěvu hradu můžete vybrat ze dvou prohlídkových tras. Ty vás provedou gotickým a renesančním palácem, jejich interiéry a seznámí vás s celkovou historií objektu. Druhá trasa vede skrz malý ochoz s expozicí českých strašidel, hradní kaplí nebo výstavním a botanickým sálem. Pro veřejnost je také zpřístupněna hradní věž s cennými renesančními nástěnnými malbami a dobovým mobiliářem. Za hezkého počasí se můžete pokochat výhledem do okolní krajiny.

Zámek Horní Cerekev:
Začátkem 18. století byla původní vodní tvrz rodem Regalů přestavěna na zámek. Objekt však od roku 1842 sloužil pouze jako sídlo správy panství a od roku 1948 byl adaptován na byty. Je to nepravidelná trojkřídlá budova se zazděnými arkádami na nádvoří a bosovaným vstupním portálem s dochovanými otvory i kladkami pro padací most na východní straně.

14.4.2019: Kyjev Bingo - Holy Death Over Kyiv

1. května 2019 v 15:24 | paulito
Do Kyjeva jsme přijeli hlavně kvůli téhle akci, black metalovému koncertu v kyjevském klubu Bingo. Ze začátku to trochu drhlo, čekali jsme na vstup přes půl hodiny a nepřijela kapela Bölzer (její smůla), ale pak už šlo vše jako na drátkách abyla to pecka. Merch levnější skoro o poovinu, než u nás, klub veký, příjmený a náš VIP stolek skvěle umístěný, pivo slušné, dokonce byla možnost objednat si jídlo, kterou jsme využili, samé superlativy. Teď k samotným kapelám. Líbily se mi všechny a hlavně Svarga byla totální pecka. Jako první nastoupila black metalová kapela skladatele z Dnipra Severotha, který má za sebou dvě LP a jedno EP z minulého roku, Carpathian Fullmoon Ritual a jako začátek vynikající. Druhé bylo kyjevské black metalové duo pod názvem Do Skonu a také super, kapela má za sebou úplně nové LP Black Asceticism. Třetí kapelou byla rovněž domácí Kaosophia, která má za sebou dvě black metalová LP. Pak už přišla na řadu pro mě rozhodně největší pecka, kajevská melodická black metalová skupina Svarga, která má za sebou sice poslední LP z roku 2014, ale pro mě to bylo to nejlepší, co ten den hrálo. Jako poslední nastoupila (a jako jediná kapela, kterou už jsem slyšel), polská black metalová Mgla, ze které zdejší fanoušci šíleli, i když jejich poslední LP také vyšlo už v roce 2015, ale jako závěr to nebylo špatné, cestou z klubu jsme trefili i správné MHD, co si přát více, večer jsme si opravdu užili a zase někdy v Kyjevě :-) POlská Mgla měla hrát původně 1.5. i v Plzni, ale nakonec po podivných machimacím a výměnách klubů i kapel hraje v Praze.. z české metalové scény je mi někdy fakt na zvracení.

14.4.-15.4.2019: Kyjev - Zlatá brána a Babin Jar

30. dubna 2019 v 22:38 | paulito
Před koncertem jsme dali jen malý výlet do centra města, kde jsme poobědvali a podívali se na populární Zoloti vorota - Zlatou bránu a poslední den výletu jsme se zastavili na památníku Babin Jar, věnovaný místu, kde Němci v roce 1941 popravili přes 30.000 Židů, bohužel byla taková zima, že zamrazila všechno dojetí a tak jsme co nejrychleji zapadli do metra a jeli na letiště :-) Jinak Kyjev.. pro Čechy relativně levno, jídlo výborné, pivo ucházející, MHD levná, metro super, jen plné divných postaviček, ženy krásné, ale všichni tak nějak zamračení, že by to dělaly ty volby? Ale jinak se mi v Kyjevě moc líbilo s určitě se sem ještě někdy vrátím.

13.4.2019: Kyjev - Vojenské muzeum

22. dubna 2019 v 19:17 | paulito

13.4.2019: Kyjev - Kyjevsko-pečorská lávra, Majdan

22. dubna 2019 v 19:01 | paulito
Druhý den byl z hlediska nachozených kilometrů asi nejnáročnější, metrem jsme se přesunuli nedaleko Kyjevsko-pečorské lávry, kde nám ochotná paní poradila, kterou mhd použít dál a za chvíli jsme se už procházeli po nádvoří tohoto pravoslavného chrámového komplexu. Byla zase hrozná zima a když jsme koupili nějaké ty turistické blbinky, vyrazili jsme do sousedícího komplexu vojenského muzea, kterému vévodí socha Matky vlasti a kde je například budova, věnovaná účasti Ukrajinců v bojích v Afghánistánu, venkovní expozice s venkovní technikou a samozřejmě pod sochou hlavní budova, kde se mapuje účast Ukrajiny v bojích od Vlastenecké války, přes UPA, až k obhajobě nezávislosti po rozpadu Sovětského svazu. Pak už jen cesta na známé náměstí Majdan, kde si kámoš nechal udělat historickou a drahou fotku s orlem :-))

12.4.2019: Kyjev - Letecké muzeum O. Antonova

22. dubna 2019 v 15:32 | paulito
Náš výlet na Ukrajinu začal brzy ráno v pátek 12.4., kdy jsem nabral tři kamarády a vyrazili jsme na letiště do Wroclawi. Cesta do Polska, zaparkování a odlet z Wizzairem proběhly bez problémů a chvíli po poledni už jsme stáli na letišti Žulany v západní části Kyjeva. Protože Letecké muzeum Olega Antonova bylo nedaleko letiště, tak jsme si tam hned po příletu vyšlápli a přinuceni jednou přejít na druhou stranu silnice divokým hlídacím vlčákem, jsme tam opravdu brzy došli. Byla teda zima jako pes, která nás pronásledovala celou dobu v Kyjevě, ale prostor u letiště byl plný modelů z doby sovětského a ukrajinského letectva, prohlídka stála opravdu za to. Pak už jsme jen sedli na nejbližší bus a vyrazili do neznáma, ale díky moderním technologiím se člověk neztratí, takže jsme brzy dojeli k metru a za chvíli už byli na cestě k hotelu. Hotel byl příjemný, restaurace kvalitní, pivo pitelné, co si přát víc. Po lehkých problémech s vysvětlením, jak si vlastně přejeme platit, už jsme byli ubytovaní a seděli na pivu, já si dal Carlsberg.

31.3.2019: Naučná stezka U Emerita

1. dubna 2019 v 20:06 | paulito
Nedělní cestování nás zavedlo na břehy Berouny do obce Branov, odkud jsme se vydali po břehu řeky po naučné stezce U Emerita. V přírodním parku ve skalách nad řekou je řada dřevin, kterým je tato stezka věnována. Od řeky zpět jsme šli po silnici kolem říčky Klučná, podél zdejších vodopádů a tří pramenů s názvem Kneippova lázně. Pak už nás další cesta vedla přes les zpět k silnici a vsi Branovu. Příroda byla pořád ještě hodně holá, ale cesta byla zajímavá a dobrodružná a co lepšího podniknout v neděli, než výlet :-), dokud nejsou cesty plné turistů.

30.3.2019: Oppidum Závist

30. března 2019 v 20:39 | paulito
Nedaleko Dolních Břežan u Prahy je její část Lhota a kousek za Lhotou, na kopci Hradiště, jsou pozůstatky keltského hradiště (oppida) Závist, největšího u nás. Kolem hradiště vede naučná stezka, kde je na popisných deskách popsán život Keltů v jejich době. Na akropoli hradiště byly prováděny vykopávky, na jednu stranu škoda, že byly opět zasypány, na druhou je to pochopitelné, protože už by z nich nezbylo nic. Z hradiště vede cesta kolem Vltavy, na jejímž druhém břehu stojí Záběhlice, dolů, do Břežanského údolí, kde stojí mini zoo, pro děti asi super. A pak už jsme šlapali zpět, kolem Hálkova pomníku, zpět na parkoviště. Kelty jsme žádné nepotkali, nicméně procházka to byla příjemná.

23.3.2019: ZOO Jihlava

24. března 2019 v 19:30 | paulito
Sobotní nádherné počasí vylákalo do ZOO v Jihlavě nejen nás, ale i další stovky lidí a na takový nápor nebyla evidentně ZOO připravena, takže chaos u pokladen, zavřená občerstvení, vyprázděné automaty... ale jo, pár zajímavých zvířátek se také našlo a v každém případě to byl fajn výlet s rodinou :-)

23.3.2019: Sázava - Stvořidla

24. března 2019 v 19:23 | paulito
nní procházka kolem řeky vedla z Trpišovic asi kilometr do údolí a potom kousek podél řeky, kde je přírodní park Stvořidla. Příroda kouzelná, nikde ani človíčka a jen nás míjelo několik vodáků, zřejmě už začala sezóna :-) a pak zase zpátky do kopce, do Bilantovy Lhoty a kousek zpět k autu do Trpišovic a dále směrem na Vysočinu.

22.3.2019: Ledeč nad Sázavou

24. března 2019 v 19:03 | paulito
Páteční cestu na Vysočinu jsme měli trochu na etapy, prvním cílem bylo město Ledeč nad Sázavou, procházka kolem Sázavy a pak podél místního hradu (nebyl otevřený, není sezona a bylo už moc pozdě) při západu slunce byla příjemná a po ní jsme pokračovali do penzionu v Trpišovicích, který mimochodem doporučuji, dobré pivko, výborná domácí večeře a pohodlné ubytování.

17.3.2019: Západočeské muzeum - výstava Slované v západních Čechách a východním Bavorsku

21. března 2019 v 19:53 | paulito
Od 15.3.2019 byla v Západočeském muzeu zahájena nová výstava, mapující historii slovanského osídlení v západních Čechách a východním Bavorsku, kde bylo zejména kolem řeky Naab. Kromě řady zajímavých exponátů a popisu slovanských hradišť jsem zde našel také řadu tipů na další výlety, rozhodně doporučuji.

16.3.2019: Koncentrační tábor a hrad Flossenbürg

21. března 2019 v 19:42 | paulito
Druhým cílem našeho výletu do Německa bylo městečko Flossenbürg. Cesty kolem něj vedly krásnými lesy, tip na výlet do budoucna a za chvíli už jsme stáli na parkovišti u bývalého koncentračního tábora. Prošli jsem celý tábor, ze kterého zbyla velitelská budova, dvě bývalé ubikace vězňů, tři strážní věže a kaple postavená po válce, kde se vzpomíná na oběti jednotlivých národů. V jedné bývalé ubikaci byla výstava o historii tábora i s řadou příběhů jendotlivých vězňů, kteří přežili. Po prohlídce tábora jsme popojeli k nedaleké zřícenině hradu, počasí bylo opravdu nevlídné a vylezli na ní, byla opravdu zajímavá a poměrně velká. A pak už nás čekala jen cesta zpět ze zajímavého, i když náročného výletu.

16.3.2019: Hrad Liebenstein

19. března 2019 v 19:57 | paulito
Na začátku našeho sobotního boje s větrem, deštěm a zimou jsme se pustili na zříceninu hradu Liebenstein nad stejnomennou obcí. Hrad byl založen ve 12. století a nedávno byl opravován, což poněkud snižuje jeho historické kouzlo, ale jsou tam kolem hezké skály, výhled na obec, kde se těžil granit a přes mizerné počasí to byl zajímavý výstup. A pak už, nasyceni středověkou kulturou, jsme vyrazili do Tischenreuthu na nákup :-)

9.3.2019: Šeříkovka Plzeň - Deadly Storm 13

10. března 2019 v 19:30 | paulito
Již tradiční plzeňská akce v Šeříkovce přivedla tentokrát řadu grindových a deathových kapel a i když jsem první dvě a poslední dvě vynechal (přece je to bylo dlouhé, bez sezení a tudíž celkem náročné), tak jsem si poslechl spoustu výborné muziky a všech sedm kapel bylo pro mě prémierových. Takže se bylo na co těšit. V Šeříkovce jsem nebyl od minulého DS, tak jsem byl překvapen rekonstrukcí hospody, vypadalo to tam hodně dobře a určitě tam někdy zkusím zajít jen tak, na guláš. S pivem jsem neexperimentoval, jel jsem si klasicky plzeňskou 12, kamarádů na pokec bylo také dost a tak teď už ke kapelám. Přišel jsem do rozjetého setu karlovarských trash/death metalistů Horrible Creatures, nebylo to špatné, jen atmosféra na velkém sále nebyla úplně to pravé, na to tam asi nebylo dost lidí, na malé scéně v hospodě se určitě kapely cítily lépe. Kapela má za sebou jedno LP z roku 2017, Pitfall, tak snad přibydou další. Další kapelou byly Cranial Carnage z Uherského Ostrohu a jeli slušný brutal death/grindcore, kapela má za sebou také jedno LP, Abhorrence z roku 2017. Další moravskou kapelou byli Melancholy Pessimism z Vyškova, jejich technický death/grindcore také nebyl špatný, zpěvák Vlasta Mahdal sice občas předváděl dost zajímavé taneční kreace :-), ale jinak dobré. Kapela má za sebou šest LP, ale pak měla pauzu a od té doby nic. Další grindcore přijel z Brna pod názvem Kandar a opět slušný nářez, kapela má za sebou dvě LP, poslední Tromaville z minulého roku. Pak už byl čas na první zahraniční kapelu, death metalová Morbitory z Hamburku. Mají za sebou jedno EP Into The Morbitory z roku 2016 a byla to jedna z těch kapel, které se na podiu trochu utápěly. Po nich přišla poslední kapely na malé podium, death metalová Fatality z Hrušovan u Brna (byla to prostě taková malá moravská party v Plzni :-)) a ta se mi asi líbila ze všech nejvíc. Mají za sebou čtyři LP, ale poslední Bloody Hate z roku 2014. Pro mě poslední kapelou večera byla finská death/grindcore kapely z Lahti s názvem Inferia, hrají již od roku 1989, mají za sebou šest LP, ale poslední Fistament pět let staré. Moc mě nevzal zpěv jejich frontmana Jani Huttunena a pak už jsme jen pokecal venku a vyrazil na tramvaj :-)

3.3.2019: Nová Chmelnice - Idle Hand, Uada, Tribulation

10. března 2019 v 18:13 | paulito
Druhý koncert pražské tour se nesl ve znamení únavy, ale vyrazili jsme statečně a zjistili, že vstup byl posunut o půl hodiny, první zrada. Pak konečně nastoupila první kapela, Idle Hands, ale musím říct, že mi heavy metalisté z amerického Portlandu, kteří mají na kontě úplně nové LP Mana, moc neoslovili, prostě taková zábavová nuda :-) Ovšem druhá kapela z Portlandu, black metalová Uada, to už bylo jiné kafe, neskutečná energie a agrese, kdy se nakonec zpěvák popral s mikrofonem, to prostě bylo super. Byli jsme na nich podruhé a tohle jejich vystoupní bylo vynikající. Kapela vydala druhé LP Cult Of A Dying Sun minulý rok a pokud zase u nás budou hrát, rád na ně opět zajdu. Třetí kapelu, kterou jsme viděli (Gaahls Wyrd jsme nakonec pro únavu už nedali), byla švédská gothic metalováí Tribulation, která nepostrádala jistou zajímavost, ale po Uadě to byl takový slabší odvar. Kapela má na kontě řadu LP a EP, poslední z minulého roku Down Below a Nightbound. A pak už zase domů do Plzně a odpočinek po náročném víkendu :-) Hlasuji za volné pondělky :-))

3.3.2019: Národní muzeum Praha

8. března 2019 v 18:13 | paulito
V rámci našeho black metalového víkendu v Praze jsme si dopřáli i trochu té jiné kultury a navštívili obě budovy Národního muzea, teda ne hned po sobě, ale i tak to bylo značně náročné. Z hotelu jsme vyjeli před obědem tramvají, naštěstí mířila přímo k muzeu a po lehkém posilnění ve stánku v podchodu jsme vstoupili nejdříve do Nové budovy NM. Jsou zde tři výstavy, první o Keltech byla naprosto vynikající, byla zde vystavená i proslulá keltská hlava a mapovala osídlení touto kulturou na území Čech, moc zajímavé. Další přišla na řadu výstava o biotopech po celém světě, ta byla také zajímavá a nakonec, už značně uťapáni, jsme navštívili třetí výstavu, Archu, kde byla spousta různých vycpaných zvířátek ze všech koutů světa a i kostra dinosaura, pro děti určitě ráj. Pauza ve Starbucks na kávě a zákusku, návštěva Luxoru a nákup knih a pak už druhá budova, Stará budova NM. Nádherně rekonstruované interiéry s pantheonem českých velikánů, pro cizince asi ano, ale pro nás nepříliš zajímavá výstava o historii Československa a nakonec výstava 2x100, kde bylo 200 zajímavých exponátů ze sbírek muzea a i když to byla totální všehochuť, viděli jsme tam spoustu zajímavostí včetně tsantsy :-) Pak už jen totálně zničení přesun tramvají zpět k autu, kde jsme zaujali pozice bezdomovců a trošku se prospali.

2.3.2019: Nová Chmelnice - SOL, Tribute to Urgehal, Paara, Mork, Imperium Dekadenz

5. března 2019 v 21:10 | paulito
První část black metalového víkendu v Praze, na Nové Chmelnici, začala v sobotu v 17:00, chvilku po ubytování v hotelu Apollon. První kapelu Naurrakar jsme vynechali, ale nakonec už jsem jí párkrát slyšel, takže žádná velká škoda. Jako první jsme uslyšeli naši plzeňskou kapelu SOL a její atmosférický black metal. Kapela ještě nevydala žádné LP a je fakt, že její skladby měly dost proměnlivou kvalitu, od vynikající po nudu, problém asi byl v tom, že se nepodařilo navodit patřičnou atmosféru, ale někde jinde a někdy jindy to bude určitě lepší. Následovala děčínská black metalová parta Sekhmet, vlastně jejich projekt Tribute to Urgehal a jejich black, který se dá poslouchat kdykoliv, patřil k tomu nejlepšímu tento večer, set plný strhující energie. Po nich nastoupila finská black metalová parta Paara z Helsinek, která vydala minulý rok druhé LP Riiti, se zpěváckým duem Hellmouth a Hahtezan, ale bohužel mě tenhle styl moc nezaujal, trochu mi scházelo nasazení předchozí kapely. Vše mi vynahradila následující kapela, norská black metalová parta Mork, vedená Thomasem Eriksenem, který je na scéně od roku 2004 a tento rok vydal nové LP Det svarte juv a jejich jízda byla naprosto vynikající, určitě to byl vrchol večera. Následovala německá black metalová parta z Villingenu Impeium Dekadenz, která už má za sebou také pár LP, ale po Morku to už nebylo tak úplně ano. To už jsme se chystali na hotel, příjemně unavení a poslední italský Darkend už jsme vynechali. Večer nebyl špatný, ale také to nebyl úplný top.

23.2.2019: Muzeum Policie ČT Praha

24. února 2019 v 20:14 | paulito
Na Karlově, nad Folimankou, hned u kostela Panny Marie a sv. Karla Velikého, je muzeum Policie ČR. Přiznám se, že jsem do jeho návštěvy nevkládal velká očekávání, ale nakonec jsem byl příjemně překvapen. Muzeum je poměrně rozsáhlé, ve dvou poschodích a podává poměrně podrobný přehled o historii policie v Čechách, od doby mocnářství, přes první republiku, okupaci, až do dneška. Našlo se zde pár nových informací i pro mě, je tady přehled všech známých kriminálních činů v historii, od Otýlie Vranské až po sudy v přehradě a k tomu spousta uniform, mdelů, zbraní a technické výbavy, používané policií. Ano, bylo to náročné, ale moc zajímavé.