Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Ostatní

14.7.2018: Eternal Hate Fest Nýrsko

Neděle v 15:36 | paulito
Další ročník našeho oblíbeného EHF v areálu Pod sjezdovkou s výborným výběrem kapel se nám... mírně řečeno moc nepovedl. Přijeli jsme hodinu před začátkem, přivezli s sebou déšť a v pohodě zaparkovali a už při příchodu jsme zjistili, že je tu poněkud více lidí, než obvykle. Zato jako obvykle se kapelám nepodařilo dodržet harmonogram a tak hned ta první nabrala třičtvrtě hodiny zpoždění. Ok, dáme zatím pivko s kamarády a pokecáme, ale ouha, fronty na pivo se protáhly na půl hodiny, pivo nebylo samozřejmě při takové výtoči dost vychlazené, prostě nikdo nebyl připraven na tolik lidí, hlavně od sousedů. Některé kapely už jsme slyšeli, i víckrát (Sekhmet, Inferno, Nokturnal Mortum), ale bylo tam pár nových, hlavně na začátku a tak už jsme se těšili na první, Napalm Attack. Všechny kapelky, až na Dark Fury, předvedly vynikající výkon. Napalm Attack je česká black/thrash z Hajnic a minulý rok vydala první LP Apocalyptic Holocaust a již na první kapele bylo fans dost, i když bych to viděl tak, že vždy bylo kolem 50 lidí ve frontách na pivo :-) Další kapelou byla německá black metalová Nornir, která má za sebou první EP Urn z minulého roku, nebyla špatná. Apocryphal je black metal z Itálie, první LP When There Is No Light vydali tento rok a také nehráli úplně špatně. Průšvih přišel s polskou Dark Fury, jednou z polských blackových kapel, která vydala řadu LP, ale úplně opilý zpěvák, potácející se po jevišti... Na druhou stranu se nedivím, nechtělo se nám čekat půl festu ve frontách a tak jsme přešli na tvrdší alkohol a to se projevilo, zbytek jsme strávili mezi odpočinkem v autě a výletech pod podium pro jídlo, pití a pokec s kamarády, na focení už ani nebyla nálada. Akce pokračovala další italskou blackovou kapelou Kurgaal, která své poslední LP Satanization vydala tento rok, pak naši staří známí Sekhmet, Nokturnal Mortum z Ukrajiny (poslední LP 2017 Істина) a jako poslední další kapela, kterou jsme slyšeli již několikrát (a několikrát ne :-)) Inferno. Ok, příští rok asi dvě možnosti, jít popít s kámoši v pátek na předfestovou party a v sobotu nepít, nebo rovnou v sobotu nepít, samozřejmě za předpokladu, že se nám bude chtít tlačit se soudruhy z Německa. Uvidíme, chceme zkusit i jiné akce.

5.7. a 6.7.2018 Gothoom Fest

Sobota v 11:07 | paulito
Protože jsme zjistili, že v době dovolené je úplně náhodou v 20 km vzdáleném Revišťanském Podzámčí metalový festival Gothoom, řekli jsme si, že ho zkusíme a uvidíme. Zažili jsme dva úplně rozdílné dny, ale ještě, než se pustím k jednotlivým kapelám, něco obecně. Prostředí bylo kouzelné, pod troskami hradu, příjemné. Jídlo celkem ucházející, výběr sice nijak veliký, ale třeba veganská zelňačka byla vynikající. Lidé příjemní, pivo.. no, Radegast, pár se jich dalo, pak už moc ne. Ve čtvrtek jsme přijeli z výletu na Root, samozřejmě kapela vedená Big Bossem je klasika a i tady, sice viditelně stárnoucí a unavený frontman předvedl vynikající výkon. Další nastoupila švýcarská black metalová kapela Schammasch, která má za sebou tři LP a musím říct, že v klubu mi sedli víc. Ale pak už přišly na řadu dvě pecku, první byla islandská Svartidaudi, která má za sebou sice jen jedno LP, ale řadu EP a jejich výkon byl vynikající. I když, vše přebilo vystoupení Darkened Nocturn Slaughtercult, black metalové kapely z německého Dormagenu, která sice vydala poslední LP v roce 2013, ale šlapalo jim to a zpěvačka Onielar je pořádně démonická. Takže, super. V pátek jsme přijeli dříve, těšili se na dávku death metalu, ale ouha.. slejvák a kapely nehrály, nějakou dobu jsme seděli ve stanu u piva a když už jsme si říkali, že pojedeme domů, nastoupila konečně kapela Just Before Dawn. Mezinárodní death metalová kapela má na kontě čerstvé LP Tides Of Blood a podařilo se jí lidí celkem rozjet, stejně jako následující německé Maat, zpívající na starověké egyptské motivy a má za sebou dvě LP. Pak už nastoupila americká thrash metalová parta Exodus, zase změna programu, po koncertu téhle legendy ze San Francisca jsme odjeli domů. V každém případě, kapely vystupovali kvalitní, atmosféra dobrá, asi tu nejsme naposledy :-D

8.7.2018: Banská Bystrica, Muzeum SNP

Sobota v 10:36 | paulito
Posledním místem, které jsme navštívili a pro mě samozřejmě takřka povinnost, bylo muzeum SNP v Banské Bystrici. Je nplné opravdu zajímavých exponátů, nehledě na to, že jsem si tam pořídil výbornou knihu o nasazení Einsatzgruppe H na Slovensku.

5.7.2018: Čachtice, Beckov

Sobota v 9:41 | paulito
Asi nejvražednějším dnem byl čtvrtek, kdy jsme ve spalujícím vedru prošli hrady Čachtice a Beckov. Po kilometru stoupání pod žhavými paprsky slunce nás v ruinách hradu Čachtice ani nenapadlo, že tu kdysi žila vraždící hraběnka Alžběta a jediné, co jsme hledali, byl stín a něco k pití :-) jinak zříceniny Čachtic jsou celkem běžné, nic extra zajímavého, to Beckov vypadá impozantněji a navíc je v podhradí roztomilý židovský hřbitůvek. Tím jsme splnili náš cíl ohledně prolézání ruin a mohli jsme se věnovat jiné kultuře. :-)

Čachtický hrad:
Jeden z nejznámějších slovenských hradů stál již v 13. století, kdy byl spravován královským kastelánem. Po roce 1392 hrad často střídal majitele, mezi něž patřila známá Čachtická paní - Alžběta Báthory, která byla roku 1611 odsouzena na doživotí za vraždu děvčat z okolí. O této ženě bylo napsáno mnoho knih a příběh byl i zfilmován Jurajem Jakubiskem. Počátkem 18. století hrad utrpěl při bojích mezi Rákocziho povstalci a královskými vojsky. Přestože byl roku 1715 opraven, tak po požáru, který byl krátce poté, zpustl. Hrad si oblíbili filmaři a mimo Jakubiskovo film jej můžeme vidět i v Tajemství hradu v Karpatech. V roce 2014 byl hrad otevřen pro návštěvníky.

Beckov:
Ve 12. století byl na hradním vrchu osídleném již v dřívějších dobách postaven dřevěný hrad. Největší rozmach hradu nastal na přelomu 14. a 15. století. Beckov byl poté zpevňován, aby sloužil na obranu proti Turkům, kteří ho roku 1599 nedobyli. Hrad byl zásoben vodou ze studny na dolním nádvořím. Proto se požár, který vypukl roku 1727 a po kterém z Beckova zbyly pouze ruiny, rychle rozšířil. Pověst vypráví o sluhovi, který stoupnul na nohu psovi hradního pána. Pán ho dal za to shodit do propasti a sluha ho za to proklel. Do roka a do dne spícího pána kousnula do očí zmije a slepý pán v bolestech spadnul do propasti za sluhou. V současnosti je po částečné rekonstrukci přístupný veřejnosti.

4.7.2018: Skalnaté pleso, skanzen Pribylina

Sobota v 9:29 | paulito
Další slovenská cesta na východ nás zavedla do Tatranského plesa, cestou jsme se kochali pohořím Tater a pak zaparkovali auto na velkém parkovišti a vyrazili na lanovku na Skalnaté pleso. Na Lomnický štít to bohužel nebylo možné, tam jsou jízdenky na lanovku vyprodány týden dopředu a tak jsme aspoň obešli Skalnaté pleso a jeli zpátky. Přiznám se, že to bylo trošku zklamání, ale byli jsme tam. Cestou zpátky jsme se stavili u řeky Poprad, kde byl báječný relax a ještě jsme stihnuli nádherný skanzen Pribylina, kde je muzeum života na Liptově a spousta nádherných staveb, hned bych nějaký takový domek bral na víkendové relaxi. Nákup sýrů, k tomu ještě nějaká dobrůtka a můžeme jet zpět na apartmán :-)

3.7.2018: Banská Štiavnica

Pátek v 20:25 | paulito
Další den byl lehce odpočinkový, prošli jsem Banskou Štiavnici, prohlédli si na Novém zámku výstavu, věnovanou bojům s Turky, prošli si město, zastavili se v místní kavárně na luxusním zákusku a kávičce, a pak se kolem Starého zámku vrátili k autu. Večer.. večer bylo klasické české opékání buřtů :-))

Nový zámok:
Když se v 16. století na Slovensko valili Turci, tak král Banské Štiavnici, významnému hornickému centru, odmítl vojenskou pomoc a město proto potřebovalo rychlou obranu. Nakonec opevnili kostel a přestavěli ho na hrad. Turci se městu vyhnuli, ale potřeba postavit kvalitnější opevnění, než jaké poskytoval starý hrad, trvá. Italský inženýr Ferrabosco vypracoval plán, podle kterého byla vybudována nová pevnost k čistě vojenským účelům na kopci západně od města. A zámek tam v nezměněné podobě stojí dodnes.

Starý zámok:
Starý zámok patří k nejstarším památkám v Banské Štiavnici. Hrad vznikl počátkem 16. století jako renesanční pevnost proti Turkům opevněním románsko-gotického kostela. Základ areálu tak tvoří gotická bazilika a kaple sv. Michala s kostnicí. Dnes stavba slouží Slovenskému banskému múzeu.

2.7.2018: Bojnice

Pátek v 20:11 | paulito
Pondělní výlet nás zavedl zpět na západ, do Bojnice, kde je celé městečko podřízeno turistickému ruchu. Pravda, zámek je nádherný, parkování proběhlo bez problémů na parkovišti u náměstí, obešli jsme zámek a pak už se vydali na zámeckou prohlídku, díky tomu, že to bylo již za peníze, tak se nás sešlo jen asi 10 a prohlídka, vedoucí od zámeckého podzemí, přes jednotlivá patra zámku, přístupná z věže, až po hrobku. Průvodkyně byla vynikající, prostě super. Následoval vynikající oběd v místním koutku pro turisty a pak návštěva zoo, nejstaršího na Slovensku a musím říct, že jsem tam pár zvířátek, která jsem nikde jinde neviděl, objevil. Odpoledne jsme věnovali, a úspěšně, hledání dávno ztracených příbuzných a pak už jen padnout do postele a umřít. :-)

Bojnický zámok:
První písemné zmínky o dřevěném hradu, který byl postaven poblíž staršího hradiště, jsou z roku 1113. V 13. století byl přestavěn v kamenný. V 15. století sem podle pověstí rád jezdíval Matyáš Korvín a rád sedával pod stromem, který se od té doby nazývá lípa kráľa Mateja. Hrad sílil a v 16. století úspěšně odolal tureckým útokům - podhradí však bylo zpustošeno. Stálé přestavby měnily hrad v málo vzhledný, ale dobře vybavený zámek. To ale přinášelo velké výdaje, které zatěžovaly poddané, což vedlo k několika rebeliím. Koncem 19. století byl zámek komplexně přestavěn do dnešního neogotického vzhledu. V meziválečné éře patřil Bojnický zámok spolu s blízkými lázněmi Tomáši Baťovi. Dnes na zámku sídlí pobočka Slovenského národního muzea. V rámci prohlídky se můžeme podívat i do jeskyně pod zámkem.

1.7.2018: Spišský hrad, Liptovská Mara

10. července 2018 v 21:34 | paulito
Náš první výlet nás zavedl na 200 km vzdálený Spišský hrad. Cesta na východ byla bez problémů a po mpár hodinách už jsme od dálnice zahlédli siluetu Spišského hradu, vévodící kraji. Vzhledem k tomu, že každá první neděla na Slovensku znamená volný vstup na památky, aut tam již stálo spoustu a tak jsme zastavili na silnici již kus pod hradem a vydali se na cestu vzhůru. Pravda je ta, že slečně u vstupu už jsme její slovenštinu příliš nerozuměl :-), ale hrad jsme prošli, v podhradí mají svá hnízda svišti a poté, co jsme se zastavili i u Spišské Kapituly, jsme podnikli marný pokus o oběd (narváno) v místní kolibě, jsme poobědvali (a výborně) v Popradu a přes Liptovský Mikuláš se zastavili ještě na břehu přehrady Liptovská Mara, počasí bylo již spíš nevlídné a tak jsme nakonec rádi dorazili do apartmánu.

Spišský hrad:
Jedna ze slovenských památek UNESCO vznikla v druhé polovině 12. století jako pohraniční pevnost a centrum oblasti Spiš. Jeho kamenná hradba chránila místní obyvatele již při tatarském vpádu roku 1241 a po odchodu nájezdníků začala výstavba samotného hradu. Okolní obce patřící k panství měly zvláštní povinnosti - v Dravcích byli sokolníci, v Smižanoch psovodi a Iliašovciach střelci medvědů. Spišský hrad byl rozšiřován a v druhé polovině 16. století byl horní hrad přeměněn na renesanční palác - na hradě tou dobou byla pekárna, prachárna, sýpka, kovárna a hospoda pro hradní posádku. V 18. století se hradní páni přestěhovali do zámečku v Hodkoviciach a zbyla zde jen vojenská posádka - hrad začal i přes opravné práce chátrat a zkázu dokončil požár v roce 1780. Zřícenina hradu je nejrozsáhlejší na Slovensku.

Spišská Kapitula:
Spišská Kapitula vznikla jako obec již ve 13. stol. na kopci kolem kostela sv. Martina. V r. 1776 se stala sídlem spišského biskupství, od r. 1948 je součástí Spišského Podhradí. Nejvzácnější památkou je románsko-gotická katedrála sv. Martina. Od roku 1993 je spolu se Spišským hradem a Levočou pod ochranou UNESCO.

30.6.2018: Cesta na Slovensko, Počúvadlianské jazero

10. července 2018 v 21:05 | paulito
Naše cesta na dovolenou na Slovensku začala v Plzni v 6 hodin ráno a přes pár zúžení jsme byli kolem půl 10 v Brně, kde jsme zašli v jednom místním obchodním centru s kamarádkou na kafčo a zákusek, mimochodem vynikající a pak už nastavili na navigaci Hodonín a odtud jsme plánovali jet přímo do Štiavnických Baní, kde bylo ubytování. Jenže ouha, navigace ukázala Hodonín, ale ten u Kunštátu a než jsme to zjistili, tak jsme si zajeli 80 km :-) nicméně nakonec jsme našli správný směr, poobědvali v jednom motorestu před Uherským Brodem (mimochodem to nestálo za moc) a kolem čtvrté odpolední dorazili pro klíče od apartmánu ve Štiavnické Bani. Apartmán byl luxusní, teda aspoň ten pokoj, kde jsme byli první polovinu dovolené, v té druhé byl slušný, ale už ne tak dobrý (museli jsme se přestěhovat) a po ubytování jsme zajeli ještě na nedaleké Počúvadlianské jazero, nádherný kousek přírody, které jsme poctivě obešli, na koupání to ovšem nebylo. A pak už jen do postele a spát.

24.6.2018: Zámek Loučeň

25. června 2018 v 20:24 | paulito
Tradiční návratový výlet z Boleslavi nás zavedl na zámek Loučeň nedaleko Nymburka, který nás přivítal deštěm. Těžko říct, jestli za to mohlo počasí, nebo únava po předchozím festu, mě zámek moc neoslovil a labyrinty jsou dobrou atrakcí pro děti, ale jinak celkem dost nuda.

Zámek Loučeň:
Po třicetileté válce v letech 1704-13 Karel Arnošt z Valdštejna přestavěl stávající zchátralou tvrz na barokní zámek. Autorem návrhu byl architekt F. M. Kaňka. Přilehlý park byl založen v roce 1831 Karlem Anselmem Thurn-Taxisem a jeho součástí byly vodotrysky a dva velké skleníky. Dnes se v něm nalézá jedinečný soubor 10 bludišť a labyrintů. V interiérech si prohlédnete expozici dokumentující život rodiny Thurn-Taxisů a život na zámku na přelomu 19. a 20. století.

23.6.2018: Benátky nad Jizerou - Shipyard Fest V

25. června 2018 v 20:13 | paulito
Pro nás se začíná stávat akce v Benátkách již pomalu tradicí a můžu říct, že tentokrát byla hudebně hodně dobrá, kapely mi celkem sedly, co bylo horší, byla všudypřítomná a vše prostupující zima, podporovaná ledovým, i když dobrým pivem a je občas zaháněná vším možným, od kávy, přes panáky až po klobásy :-)) díky tomu byla i návštěvnost poměrně slabá, ale nedivím se, i já se hodně nechal přemlouvat. Akci zahájila v 5 odpoledne neratovická black/death metalová kapela Necnon Mortuss, o které jsem slyšel poprvé, ač už má za sebou tři LP, poslední Válečné konflikty 20. století z tohoto roku a rozjezd to nebyl špatný, i když popravdě mi texty k tomuhle druhu hudby moc neseděly. Hodně příjmeně mě překvapila boleslavská death/trashová Rain Shadow, také pro mě do té doby neznámá, za sebou má dvě LP staršího data. Další kapelu už jsme znal podle jména a liberecká death/thrashová parta Pikodeath mi také sedla, ale to už začínala pomalu přicházet tma a s ní i zima :-) Místní pořádající Returny (Return To Innocence) jsme samozřejmě už znali, jejich doom/death byl také výborný a už by to chtělo ke třem starším kouskům zase nějakou novou desku. Třinecká doom/gothic metalová RET už mě tolik neoslovila, ne že by se slečna za mikrofonem (Pavla Bocková) nesnažila, ale jak říkám, na tenhle styl už byla poněkud zima :-)) kapela má za sebou už rovných šest LP, ale poslední dobou také nic. Předposlední byla thrash/groove metalová parta z Týnce nad Labem, Elysium, také dvě starší LP za sebou, ale musím říct, že už si je moc nevybavuji (proti zimě jsou nejlepší panáky) :-)) Jako poslední vystoupila pardubická deathová parta Dysangelium, ale i když byla muzika super, před podiem už se zahřívalo křepčením posledních pár zoufalců a nakonec jsme po těžším výstupu do kopce byli všichni rádi v autě, v teple.

17.6.2018: Bolešiny a Plánice

17. června 2018 v 21:35 | paulito
Nedělní výlet nás zavedl ke Klatovům, nejdříve do vsi Bolešiny, kde jsme prošli první část naučné stezky, vedoucí od kapličky Panny Marie směrem k vršku Na Vrších nad vsí a kolem něj zpět do vsi. Naučná stezka nás seznamuje s přírodou v okolí vsi, v kopci je i opuštěný lom s jeskyní. V nedaleké Plánici jsme zastavili na náměstí u radnice, za radnicí je Křižíkova busta, prošli se Plánicí ke kostelu svatého Blažeje a pak už se cestou zpátky stavěli na pozdním obědě v restauraci Angusfarm v Soběsukách, doporučuji.

16.6.2018: Hospůdka Buková - Hospoda na mýtině

17. června 2018 v 20:57 | paulito
Již 11. představení ochotnického spolku v Bukové, který ztvárňuje pravidelně s velkým úspěchem cimrmanovskou tvorbu, tentokrát i se zpěvem. V první polovině cimrmanovské přednášky, ve druhé pak příběh vychytralého hostinského a jeho hostů, vzduchoplavce a uprchlého vězně, které spojuje láska k hostinského dceři... a co se z toho všeho vyvine :-))

12.6.2018: Hokejová hala Plzeň: Megadeth a Judas Priest

17. června 2018 v 20:26 | paulito
Psát něco o historii a vůbec kapelách Megadeth a Judas Priest asi nemá smysl, obě jsou již pevně součástí metalové historie. Megadeth je na scéně od roku 1983 a vydal již 15 LP, poslední Dystopia v roce 2016, Judas Priest hraje od roku 1970 a LP má za sebou 19, poslední Firepower z tohoto roku a na tomto turné tohle LP propagovali. Přišli jsme před sedmou a hala se již zaplňovala, nevím, jestli bylo vyprodáno, ale bylo plno. Megadeth jsme prožili na ploše, ale mám pocit, že zvuk nebyl nic moc, navíc na ploše bylo fakt nacpáno, lidé pořád lezli sem tam a tak jsme vyklidili pozice, dali si jedno pivko a šli do rohu mezi sedadla. Za chvilku nastoupil Judas Priest, Rob Halford, podporován kytaristy, to rozjel jako zamlada a i když jsme většinu skladeb nějak moc neznal, zvuk a vystoupení super. Zahráli i pro mě kultovní Breaking The Law z LP British Steel, i když už to nebylo tak úplně ono, jako kdysi, rozhodně jsem si to užil.

10.6.2018: Auto Legendy Praha (4)

11. června 2018 v 20:47 | paulito

10.6.2018: Auto Legendy Praha (3)

11. června 2018 v 20:33 | paulito

10.6.2018: Auto Legendy Praha (2)

10. června 2018 v 19:08 | paulito

10.6.2018: Auto Legendy Praha (1)

10. června 2018 v 18:53 | paulito
Auto Legendy se přesunuly z areálu kliniky v Bohnicích na Výstaviště a příjemná procházka pod stromy se změnila v trpné ploužení po ploše bývalé Matějské pouti. Přesto se zde našla řada zajímavých aut, nicméně příští rok si asi dáme pauzu.

7.6.2018: Parlament - Naurrakar, Djevelkult

9. června 2018 v 11:25 | paulito
Po deprimujících hudebních zážitcích z Metalfestu opět do zlatého parlamentního standardu :-)) společné turné českých Naurrakar a norských Djevelkult slibovalo zajíámavou hudbu atak jsem, i když to bylo přes týden, vyrazil, autem, takže bez (skoro) alkoholu. Podporu měla dělat death metalová kapela Legion z Lysé nad Labem, ta nedorazila, neva, přes týden jsou dvě kapely akorát :-) a za vstupně 120 CZK je to za půl zdarma. Lidí se moc nesešlo, aspoň ale bylo dýchatelno a blackem spřízněná parta ze Žebráku dorazila, takže krom dobré hudby i dobrá zábava :-) První začal pražský Naurrakar, i když zvučili tak dlouho, až to začaínalo být otravné, zas takové hvězdy fakt nejsou. Na kapele jsem byl naposled v roce 2015, ještě když za ně zpíval Vojta, poslední LP Apogeum vydali minulý rok, za mě.. nebylo to úplně špatné, ale zas tak moc mi jejich styl nesedí. Ovšem norští Djevelkult byla úplně jiná kapitola, párkrát řízli do strun a šli na to a pak už se z jejich blacku sypala omítka a mně hučelo v uších ještě ráno :-)) Kapela z Opplandu hraje od roku 2010 a má za sebou dvě LP, Når avgrunnen åpnes je úplně nové a tour slouží k jeho propagaci. Super akcička, budu se těšit na další :-)

2.6.2018: Metalfest Plzeň 2018

9. června 2018 v 11:01 | paulito
Než začnu cokoliv kritizovat, chtěl bych říct, že obdivuji lidi, kteří dokáží poslouchat jakýkoliv metal v jakýchkoliv podmínkách, což já už asi neumím. Kde jsou ty časy, kdy jsme na Metalfestu tři dny mokli, pili 12 zředěnou deštěm na 10 :-)) a doráželi to panáky, abychom mohli slyšet King Diamond. Jenže dnes není na co čekat, kapely poslední dva tři roky stejné, jen líbivý power a melodický metal. Ano, táhne to davy a z hlediska marketingu to byl správný tah, ale.. death, thrash a nemluvím o blacku žádný, sem tam nějaká třetiřadá kapela odpoledne, aby se neřeklo a když už má být něco slušného, tak na poslední chvíli přijdou podivné přesuny, viz Kataklysm, Death Angel. Nechal jsem se ukecat a koupil si nakonec lístek aspoň na sobotu, pak ovšem přišel podraz v podobě zrušení Death Angel a tak jsem dorazil až na Crematory. Industrial gothic metal...? No, jejich poslední LP Oblivion jsem chvíli předtím poslechnul v autě a moc mě nenadchla, na živo to byla pro mě katastrofa, utahané, nudné. Trochu jsme ožil při folk metalových Equilibrium, ti to aspoň trochu rozjeli, navíc jsem u stánku s 12 potkal kámoše se zásobou kvalitního karibského rumíku a tak jsme se zpátka na lavičku protlačil až skoro na pauzu. Jenže pak přišla Lacuna Coil, nálepka alternative rock a poslední, mizerně hodnocené LP naposled v roce 2016, hovoří za vše a já se asi po třech skladbách sebral a šel domů neměl už jsem sílu ani chuť čekat na Accept, kteří určitě předvedli standardně výborný výkon, ale už jsem je slyšel, takže... příští rok ani tu sobotu, raději pojedu někam na výlet :-)

2.6.2018: Výstava bonsají na zámku Merklín

9. června 2018 v 10:46 | paulito
Pravidelná výstava bonsají a tentokrát i upravených kamenů (nepamatuji si japonský název) na zámku v Merklíně byla opět plná nádherných kousků v příjemném prostředí, počasí spalující, ale lidí tak akorát a navíc jsme vše zakončili dobrým obědem v Chudenicích. Jedna malá bonsajka si našla cestu i ke mně domů, tak pokud roku dožije, doplní ji nějaká větší -))

27.5.2018: Toulání v okolí Rabí

27. května 2018 v 21:52 | paulito
Pod nedělním sluníčkem jsme vyrazili směrem na Nepomuk a Horažďovice a nedaleko hradu Rabí byl první cíl naší cesty, zámek Žihobce s příjemným parkem, kde je krátká naučná stezka, věnující se přírodě v parku, muzeum v zámku bylo bohužel zavřené a tak jsme si ještě prohlédli kostel Proměnění Páně a kolem polí, plných máků a chrp pokračovali do Strašína, kde je kromě zamčené Strašínské jeskyně nádherný barokní kostel Narození Panny Marie. Další cesta vedla přes Pohorsko, kde mají hezkou kapličku, dojeli k loveckému záměčku Záluží, ze kterého je dnes hotel a na jehož zahardě jsme viděli několik víl :-) Cestou zpět nás čekal ještě další zámek, tentokrát v Žichovicích a pak už zastávka v Rabí na zmrzlinu a cesta domů.

Zámek Žihobce: Raně barokní zámek vznikl přestavbou renesanční tvrze v roce 1688. Je to obdélná jednopatrová budova se zvýšeným přízemím a mírně vystupujícími rizality po stranách. Uvnitř zámku se dochovala řada původních valených kleneb. V současné době v zámku sídlí žihobecké muzeum Lamberská stezka, které přibližuje historii obce Žihobce spjatou s rodem Lamberků. Lamberkové zámek vlastnili až do roku 1945. Součástí expozice je rekonstrukce zámeckého interiéru 19. stol. a expozice věnovaná přírodě Pošumaví a historii okolních obcí.

Kostel Proměnění Páně: Novorománský kostel z let 1872-76. Nachází se na místě původní gotické kostelní stavby zasvěcené sv. Martinovi. Z původního kostela byla přenesena chórová přepážka a boční oltář sv. Jana Nepomuckého z období kolem roku 1700, ostatní zařízení je soudobé se stavbou.

Kostel Narození Panny Marie: Nedaleko Strašína můžete po zelené turistické značce navštívit kostel Narození Panny Marie. Tento původně románský kostel ze 13. století byl v roce 1443 goticky přestavěn, v 18. století následovala přestavba v barokním stylu. Od roku 1443, kdy Půta Švihovský z Rýzmberku daroval zdejšímu kostelu dřevěnou sošku P. Marie, se tento kostel stal významným poutním místem.

Zámeček Záluží: Lovecký zámeček si nechal postavit kolem roku 1860 kníže Gustav von Lamberg. Později po roce 1948 sloužil jako hájovna. Jde o patrovou budovu s cimbuřím a dvěmi nárožními polygonálními věžemi. V současné době zámeček funguje jako ubytovací zařízení.

Zámek Žichovice: Zámek s hranolovou věží vznikl přestavbou původní tvrze ve stylu tzv. zaalpské renesance kolem roku 1603. V objektu zůstal zachován tzv. Bílý sál s bohatou štukovou výzdobou. Později již nedošlo k výraznějším stavebním úpravám. V současnosti je zámek využíván pro potřeby obce.

26.5.20185: Naučná stezka Capartické louky

27. května 2018 v 20:25 | paulito
Procházka loukami v okolí podšumavské vesničky s několika zajímavými cedulemi, věnující se msítní historii, životu a přírodě s výhledem na Čerchov.

19.5.2018: Praha-Dubeč - Sraz vozů Bentley, Rolls-Royce a Lotus (2)

21. května 2018 v 17:51 | paulito
A ostatní auta na srazu...

19.5.2018: Praha-Dubeč - Sraz vozů Bentley, Rolls-Royce a Lotus (1)

21. května 2018 v 17:44 | paulito
Krásné počasí, nádherná destinace a k tomu spousta luxusních aut, co více si přát.....:-) V první části Bentley, Rolls-Royce a Lotus.