Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

2.7.2018: Bojnice

Pátek v 20:11 | paulito |  Ostatní
Pondělní výlet nás zavedl zpět na západ, do Bojnice, kde je celé městečko podřízeno turistickému ruchu. Pravda, zámek je nádherný, parkování proběhlo bez problémů na parkovišti u náměstí, obešli jsme zámek a pak už se vydali na zámeckou prohlídku, díky tomu, že to bylo již za peníze, tak se nás sešlo jen asi 10 a prohlídka, vedoucí od zámeckého podzemí, přes jednotlivá patra zámku, přístupná z věže, až po hrobku. Průvodkyně byla vynikající, prostě super. Následoval vynikající oběd v místním koutku pro turisty a pak návštěva zoo, nejstaršího na Slovensku a musím říct, že jsem tam pár zvířátek, která jsem nikde jinde neviděl, objevil. Odpoledne jsme věnovali, a úspěšně, hledání dávno ztracených příbuzných a pak už jen padnout do postele a umřít. :-)

Bojnický zámok:
První písemné zmínky o dřevěném hradu, který byl postaven poblíž staršího hradiště, jsou z roku 1113. V 13. století byl přestavěn v kamenný. V 15. století sem podle pověstí rád jezdíval Matyáš Korvín a rád sedával pod stromem, který se od té doby nazývá lípa kráľa Mateja. Hrad sílil a v 16. století úspěšně odolal tureckým útokům - podhradí však bylo zpustošeno. Stálé přestavby měnily hrad v málo vzhledný, ale dobře vybavený zámek. To ale přinášelo velké výdaje, které zatěžovaly poddané, což vedlo k několika rebeliím. Koncem 19. století byl zámek komplexně přestavěn do dnešního neogotického vzhledu. V meziválečné éře patřil Bojnický zámok spolu s blízkými lázněmi Tomáši Baťovi. Dnes na zámku sídlí pobočka Slovenského národního muzea. V rámci prohlídky se můžeme podívat i do jeskyně pod zámkem.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.