Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Listopad 2012

Anthony E. Zuiker: Level 26 Proroctví temnoty

30. listopadu 2012 v 6:54 | paulito |  Knihy
Steve Dark opět bojuje s temnotou, která tentokrát hrozí, že pohltí i jeho samého. Musí se vyrovnat s brutální smrtí své manželky, přál by si vzorně vychovávat svou dceru, ale nedokáže být nezúčastněným divákem ve světě, kde zlo neustále ohrožuje i jeho nejbližší. Pokouší se předvídat kroky vraha, který své zrůdné činy inscenuje podle tarotových karet a na kterého jsou i Mimořádi krátcí. Je však donucen pátrat i ve vlastní minulosti, v dlouho potlačovaných vzpomínkách. A k tomu všemu jeho bývalý nadřízený Riggins mezitím zjistil, že Darka a Skřípala (netvora z první části série) něco spojuje… Druhý díl digirománové série thrillerů Level 26 doplněný o hrané videosekvence na www.level26.com.
Solidní thriller, i když psaný takovým CSI úsporným stylem...


The Bay

29. listopadu 2012 v 21:53 | paulito |  Filmy
90%
2012
Horor / Sci-Fi / Thriller
Režie: Barry Levinson
Hrají: Kristen Connolly, Christopher Denham, Frank Deal, Brandon ODell, Jody Thompson

Obyvatelé poklidného amerického městečka u zátoky Chesapeake jsou zvyklí na zdejší vodu, která je samozřejmě důležitá pro chod společnosti. Dva biologičtí výzkumníci z Francie právě v této vodě objeví vysokou úroveň toxicity, a snaží se varovat starostu. Ten ovšem odmítá cokoliv prozradit lidu, jelikož chce zabránit vytvoření paniky a strachu. V důsledku tohoto kroku ale vzniká smrtící epidemie, při které zmutovaný druh parazita začíná napadat stále více a více lidí, u kterých přebírá kontrolu nad jejich myslí.
Na csfd hodně podhodnocené (49%), ale musím říct, že mě to vzalo.. není to horor, ani sci-fi, je to daleko víc katastrofický film, přičemž katastrofou jsou zmutovaní stejnonožci, brrr...



Meshuggah: Nothing

29. listopadu 2012 v 19:50 | paulito |  Hudba
80%
2002

Švédská technical post thrashová skupina, založená v roce 1987 v Umee. Hraje ve složení Tomas Haake (bicí), Fredrik Thordendal (kytara), Jens Kidman (zpěv), Marten Hagström (kytara, zpěv) a Dick Lövgren (baskytara).






Ford Jeep v K.N.I.L.

28. listopadu 2012 v 15:17 | paulito |  Historie

Holandští vládní představitelé v USA se velmi zajímali o poslední vojenský vývoj a byli mezi prvními cizinci, kteří dostali Jeepy. Do srpna 1941 bylo 300 Ford GP předáno do Holandské Východní Indie, zatímco bylo objednáno dalších 400 (celkový potřeba byla 1000 jeepů). K.N.I.L. auta byla používána jezdeckými eskadrami, kde nahradila motocykly a také dalšími jednotkami. Podle přehledu vybavení K.N.I.L. z prosince 1941, používala celkem 700 Ford GP (s velkým počtem náhradních dílů)! Dodávka dalších 300 aut byla odsouhlasena americkou vládou, ale již se neuskutečnila. Holandské úřady mezi tím požadovaly dalších 600, vyráběných zejména u Fordu. V pozdějších fázích války obdržela holandská vláda 136 Jeepů díky Lend-lease programu. Tato auta byla všechna typu Ford GPW a byly nasazena do konce války v Západní Indii. Bylo také dodáno šest obojživelných Ford GPA.



Dva Ford GP při cvičení jednotek US Cavalry v poušti. Podobné jednotky používaly Bantamy a Willys MA. První 4x4 1/4 ton jeep vyrobil Bantam v roce 1940. Když US Army zjistila velkou potřebu tohoto typu, provedla srovnávací zkoušky Bantam, Willys a Ford a u každého objednala 1500 aut pro další testy. Ford mezitím vyrobil několik sérií svého modelu (Ford GP) pro export, včetně Číny, Velké Británie a Holandské Východní Indie. Srovnávací zkoušky vyhrál Willys, který vyráběl nejlepší model. Ford začal vyrábět Willys jeep (známý jako Ford GPW) od počátku roku 1942.



K.N.I.L. jízdní eskadra koncem roku 1941. Jízdní eskadra byla velmi dobře vybavena jeepy (dvě čety po 11 Ford GP, plus další vozidla). Vpravo je četa obrněných aut, skládající se ze tří obrněných aut Alvis-Straussler AC3D, jednoho štábního lehkého auta a čtyř White Scout Car (eskadra jich měla mít šest).



V roce 1941 předala K.N.I.L. několik Ford GP jeepů námořnictvu. Zde jsou jeepy na námořní základně Soerabaja na východní Jávě. Většina z nich pravděpodobně skončila u Námořního praporu.



Námořní jeepy, řidiči mají typická námořní tropický klobouk.



Přeživší Ford GP na hlídce u holandských jednotek na Jávě během Indonéské války za nezávislost (1945-49). Několik vozidel přežilo japonskou okupaci Jávy a Bornea. Japonská armáda přesunula řadu K.N.I.L. Ford GP na další bojiště v Pacifiku.



Ford GP jeep holandské armády na Jávě v roce 1946. Byl zařazen do služby jako zdravotnické vozidlo Červeného kříže. Tento Ford GP je také přeživší z původních dodávek K.N.I.L. v roce 1941.



Ford GP na Curacau, Holandská Západní Indie, během války. První jeep je vybaven vodou chlazeným středním kulometem na podstavci, druhý táhne protitankový kanón K.N.I.L. 37 mm. Podle holandských dokumentů bylo objednáno 10 Ford GP pro dodávky na Arubu a Curacao v roce 1941.



Ford GP vyzbrojený kulometem Vickers na Curacau během války. Jeden z vojáků má poloautomatickou pušku Johnson.



Po pádu Holandské Východní Indie v březnu 1942 pokračovalo vyzbrojování holandských jednotek v Západní Indii. V roce 1942 byl dodán potřebný materiál plus přebytky z dodávek do Východní Indie. Po roce 1942 byly nové objednávky prováděny přes lend-lease. Velký počet Ford GPW přišel do Surinamu, zde veze jeden minometný tým.



Fordy GPW v hlavních kasárnách na Surinamu, Paramaribo. Ford GPW byly Willys MB, vyráběné u Fordu.



Rheinmetall Borsig Selbstfahrlafette auf Panther

27. listopadu 2012 v 16:23 | paulito |  Historie
První pokusy firmy Rheinmetall o splnění požadavků na samohybná děla, snímatelná z šasi, byla představena 1.7.1942 jako Gerät 5-1530 (15 cm s.F.H.43 (Sfl.) Th.B.) Bauelemente Fgst. Panther a Gerät 5-1213 12.8 cm K.43 (Sfl.) Rh.B.) Bauelemente Fgst. Panther). 12.8 cm K.43 L/51 od Rheinmetallu bylo dělo s lafetou, umožňující 360° otočnost. Pálilo 28 kg náboje na 22.000 metrů s úsťovou rychlostí 850 m/s. Rheinmetall také navrhnul druhou sérii samohybných děl, ve které byla děla montována ve věžích umístěných v prostředku vozidla. Věž byla snímatelná a mohla se otáčet o 360° na vozidle, nebo sejmutá na lafetě. Šasi bylo založeno na šasi Pantheru, ale bylo rozšířené na 4.220 mm. Tyto designy byly nazvány s.F.H.43 Sfl, 12.8 cm K.43 a 12.8 cm P.43 Sfl., všechny ze 7.1.1943. 15 cm s.F.H.43 L/34 pálil náboje těžké 43,5 kg na vzdálenost 15.000 metrů úsťovou rychlostí 600 m/s. 12.8 cm P.43 L/54 byl výkonný design, který pálil 14 kg podkaliberní náboje rychlostí 1.175 m/s. Rheinmetall nabídl dokončení prvního Versuchs-Grille do 1.8.1943, pokud dostane díly Pantheru do 1.4. Další konstruktérská práce v Rheinmetallu přišla s těmito návrhy: 12.8 cm Skorpian (Panther Bauteilen) z 2.4.1943 a s.F.H.43 Sfl. mit Panther Bauteilen z 16.4.1943. Tyto designy využívaly šasi s rozvorem kol 4.025 mm, i pro všechny následující projekty Rheinmetall. Poté, co Wa Prüf 4 zrušilo první koncepční série Grille, Heuschrecke a Skorpian na podzim 1943, Rheinmetall navrhnul novou sérii samohybných děl s šasi Panther v roce 1944. Na výkresu z 11.1.1944 představil Rheinmetall koncepční design pro s.F.H.18 na podvozku s použitím dílů Panther. Třetí propozice byla představena 31.1.1944 a nazvána s.F.H.18 Sfl. Auf Panther Bauteilen. Neexistují žádné záznamy, zda Rheinmetall reagoval na koncepční design Wa Prüf 4 z 6.7.1944, známý jako Geschützwagen Panther für s.F.H.18/4 (Sf.), nebo zda se zapojil do následujících pokusů o montování děl na podvozek Panther. Na výkresech ze září 1943 Rheimetall nabídl, že dvě šasi Panther mohou být použity pro nesení supertěžkých děl, kanónu 28 cm L/52, který měl být během transportu rozdělen na dvě vozidla. Název výkresu byl 28 cm Dueka auf Panther Langholzprinzip.

Marduk: Plague Angel, Wormwood

27. listopadu 2012 v 15:32 | paulito
90%

Švédská black metalová skupina, založená v roce 1990 v Norrköpingu, vydala již 12 LP a řadu dalších desek. Hraje ve složení Evil (kytara), Devo (baskytara), Mortuus (zpěv) a Lars Broddesson (bicí).



Plague Angel
2004



Wormwood
2009



Ambulance K.N.I.L.

26. listopadu 2012 v 17:54 | paulito |  Historie


Technický pokrok v K.N.I.L. vyžadoval samozřejmě také mechanizované ambulance. Zde je scéna z Atjehu/Acehu krátce po skončení první světové války. Vojáci cvičí s jejich první motorizovanou ambulancí. Auto je vybaveno již nafukovacími pneumatikami.



Tato fotka je z roku 1930. "Zraněný" voják K.N.I.L. je transportován Militair Geneeskundige Dienst (Armádní zdravotnická služba) v modifikovaném lehkém autě.



Počátek 30. let viděl nasazení mnoha ambulancí u K.N.I.L., většinou založených na civilních Chevroletech. Vzácný obrázek hardtop ambulance v Bandungu.



Zde je pro změnu nakládané vozidlo s plachtou.



Podobné auto bez plachty ukazuje umístění lůžek na vozidle. Toto auto bylo vyrobeno na počátku 30. let. Kapacita byla čtyři ležící.



Nemáme informace o ambulancích ve službě během války a japonské invaze. Ale fotka z roku 1940 ukazuje armádní ambulanci, založenou na 1939 nebo 1940 model Chevrolet standardním nákladním autě s plachtou nad korbou. Tento typ byl určitě stále ve službě v roce 1942.



Batavia, 4.2.1942. Ranění z holandské obchodní lodě Norah Moller, bombardované Japonci v Jávském moři. Byli vyloděni z HMAS Hobart v přístavu, kde je očekávala vozidla a personál Červeného kříže.



K.N.I.L. Mobilní operační jednotka (Operatie-auto), část gemotoriseerde hoofdverband-
plaatsafdeling (motorizovaná zdravotnická jednotka).



V případě plynového útoku mohla Militair Geneeskundige Dienst povolat tuto mobilní mycí jednotku.



Kolona lehkých ambulancí Chevrolet v roce 1941. Tato auta byla určena pro Stad- en
Landwachten (Městské a venkovské teritoriální jednotky). Tyto byly dodávány Ženským pomocným řidičským sborem v Batavii.




50 těchto ambulancí bylo koupeno za peníze, poskytnuté 21.000 klienty Postspaarbank. Bylo koupeno také 60 ambulančních vozíků. Celková vybraná částka byla 150.000 guldenů.



Kromě K.N.I.L. a Teritoriálních jednotek používala ambulance také L.B.D. (Luchtbeschermings-
dienst, Ochrana pře nálety). Byla vybavena přilbami, posádky byly většinou složeny z etnických Číňanů. Batavia L.B.D. ambulance zde cvičí nakládání "raněného".



Navzdory všemu úsilí nebyl přesto dostatek ambulancí. Indisch Militair Tijdschrift publikoval koncem roku 1941 článek, jak přestavět lehká nákladní auta na ambulance v odlehlejších oblastech kolonie. Podle článku byl nejlepším autem k přestavbě Ford pickup. Toto vozidlo bylo široce dostupné i na odlehlých ostrovech. Zde je z Tarakanu (Borneo) přestavěný Ford společnosti B.P.M.



Fordy byly natřené tmavě zelenou barvou a měly nosnost 300 kilogramů. Na korbu vozidla mohla být nainstalována tři lůžka, zatímco lékař nebo pomocník mohl sedět na cyklistické sedačce v zadní části vozidla.













Masachist: Death March Fury

26. listopadu 2012 v 16:52 | paulito |  Hudba
80%
2009

První LP polské death metalové skupiny, založené v roce 2005. Hraje ve složení Heinrich (baskytara), Dariusz Brzozowski (bicí), Thrufel (kytara), Aro (kytara) a Wojciech Wasowicz (zpěv).




Luna Obscura: Feltia

26. listopadu 2012 v 16:45 | paulito |  Hudba
70%
2008

První LP řecké melodic/death metalové skupiny ze Serresu. Hraje ve složení Stratos Kontouras (baskytara), George Montes (bicí), Gogo Melone (zpěv), Alexi Charalampous (kytara), Dimitris Papachristos (kytara), Aris Potonos (zpěv).




Luca Turilli's Dreamquest: Lost Horizons

26. listopadu 2012 v 16:37 | paulito |  Hudba
70%
2006

Jediné LP z projektu kytaristy Lucy Turilliho, který byl započat v roce 2005 a již se rozpadl. Ve skupině hráli Sascha Paeth (baskytara), Robert Hunecke-Rizzo (bicí), Dominique Leurquin (kytara), Luca Turilli (klávesy) a Myst (zpěv).




Zjevení (The Apparition)

25. listopadu 2012 v 21:43 | paulito |  Filmy
60%
2012
Horor / Thriller
Režie: Todd Lincoln
Hrají: Ashley Greene, Tom Felton, Sebastian Stan, Luke Pasqualino, Suzanne Ford

Když se začnou doma dít podivné věci, zjistí Kelly (Ashley Greene) a Ben (Sebastian Stan), že je straší postava, kterou náhodou vyvolali během parapsychologického experimentu na univerzitě. Děsuplné zjevení se živí jejich strachem a mučí je všude, kam se jen hnou. Jejich poslední nadějí je expert na nadpřirozené jevy (Tom Felton), ale i s jeho pomocí už může být pozdě na záchranu před děsivými silami...
Na csfd hodně špatné hodnocení, ale já bych to zas tak strašně neviděl, není to špatný nápad, konec světa díky vyvolávání duchů, samozřejmě je ale řada lepších duchařských hororů.



Fire With Fire

25. listopadu 2012 v 15:58 | paulito |  Filmy
50%
2012
Akční / Krimi / Thriller
Režie: David Barrett
Hrají: Josh Duhamel, Bruce Willis, Rosario Dawson, Vincent DOnofrio, Curtis 50 Cent Jackson, Vinnie Jones, Arie Verveen

Po náročném dni v práci se hasič Jeremy Coleman (Josh Duhamel) schází se svými parťáky, aby zakončili den pár sklenkami alkoholu. Když jde Jeremy koupit do obchodu s lihovinami pár dalších lahví, stane se svědkem vraždy prodavače, kterou spáchal Hagan (Vincent D'Onofrio) - člověk, který je přesvědčen o nadřazenosti bílé rasy. Jeremy, který stihá uniknout a zachrání si tak život, informuje o vraždě policii a detektiv Mike Cella (Bruce Willis) se ujímá případu. Hagan je následně zatčen a Jeremy ho identifikuje jako pachatele. Vrah však jasně dává najevo, že ví, kdo může za jeho začení, neboť přednese Jeremyho celé jméno a adresu.
Willis hraje další vedlejší roli v dost slabém akčním filnu a hrdinný požárník likviduje jednoho rasistu za druhým, samozřejmě, že jeho přítelkyně je černá. Politicky korektní, leč takřka nekoukatelný.




Rizzoli & Isles: Vraždy na pitevně série 1

25. listopadu 2012 v 10:34 | paulito |  Filmy
80%
2010
Krimi / Drama
Režie: Michael Zinberg, Mark Haber, Michael M. Robin, Nelson McCormick, Andy Wolk
Hrají: Sasha Alexander, Angie Harmon, Lorraine Bracco, Bruce McGill, Tom Bowder, Jordan Bridges, Scottie Thompson, Missie Pyle

Rizzoli & Isles je kriminální seriál z prostředí bostonského oddělení vražd. Hlavními postavami jsou detektiv Jane Rizzoli a soudní lékařka Maura Isles. Ty společně se svými kolegy musí řešit nejen nové případy, ale také se vypořádat se stíny minulosti, které ohrožují jejich vlastní životy.
Seriál z prostředí bostonské patologie, který je opravdu dobrou alternativou pro různá CSI, navíc ukazuje i život bostonské smetánky a podsvětí.



Projekty samohybných děl Krupp Selbstfahrlafette auf Panther

24. listopadu 2012 v 18:40 | paulito |  Historie
První pokusy firmy Krupp navrhnout samohybná děla, která by bylo možné odmontovat od podvozku, byl datován k 1.7.1942 pod názvem Gerät 5-1528 (s.F.H.43 (Sfl.) Kp.I) Bauelemente Fgst. Panther a Gerät 5.-1211 (12.8 cm K.43 (Sfl.) Kp.I) Bauelemente Fgst. Panther. Původně byla montována střední houfnice 15 cm s.F.H.43 L/35.5, objednaná jako výsledek zkušeností z Ruska. Design byl schopen se otáčet o 360° a měl maximální dostřel 18.000 metrů. Zajímavým řešením bylo použití šroubového uzávěru, představeného kvůli nedostatku materiálu pro výrobu patron. 12.8 cm K.43 navržený Kruppem měl také otočnost 360° a šroubový uzávěr. Obě děla měla úsťovou brzdu. Krupp také pracoval na druhé sérii samohybných děl, nazvaných s.F.H.43 Sfl. (Grille 15) a 12.8 cm K.43 Sfl. (Grille 12) a dokončil dřevěné makety v plné velikosti v listopadu 1942. Děla byla obě odmontovatelná a mohla se otáčet v plném kruhu. Podvozek Panther byl rozšířen na 4.200 mm. Dřevěné modely přezkoumal Wa Prüf 4 v lednu 1943. V té době nabídl Krupp dokončit Versuchs-Grille do 1.9.1943, pokud budou díly z Pantheru dodány do 1.5. 24.2.1943 poslal Wa Prüf firmě Krupp oficiální seznam krycích jmen pro jejich samohybná děla. 3.4.1943 informoval Wa Prüf 6 Krupp, že bude dokončen jediný Versuchs-Sfl. S díly Panther jako Grille 12/15. 5.5.1943 byl Krupp upozorněn Wa Prüf 6, že kontrakt na výrobu dvou Artillerie-Selbstfahrlafetten Heuschrecke 12 a 15 s Bauelemente Panther pro 12.8 cm K.43 a s.F.H.43 /z 8.2.1943), byl zrušen. 21.5.1943 byl u M.A.N. objednán jeden set dílů Panther Ausf.D, potřebných pro Grille 12/15 s dodáním k Fried. Krupp AG Essen v červenci 1943. Krupp hlásil 7.6.1943, že nový dřevěný model s.F.H. (Sfl.) Grille 15 by mohl být dokončen v červenci. Přislíbili dokončení Versuchs-Fahrgestell 1.11.1943. Díly Panther byly stejné pro konfiguraci 12.8 cm K43 (Sfl.) i s.F.H.43 (Sfl.). Někdy po tomto datu byly s.F.H.43 a 12.8 cm K.43 zrušeny ve prospěch konvenčnějších 15 cm s.F.H.44 a 12.8 cm K.44 L/55, které měly normální závěr a elektrický systém palby. Ten druhý se stal později základem zbraně, montované na Jagdtiger. 20.10.1943 informoval Wa Prüf 4 Krupp, že má zrušit všechny práce na 12.8 cm K.44 (Sfl.) Grille 12, s.F.H.44 (Sfl.) Grille 15, 12.8 cm K.44 (Sfl.) Heuschrecke 12 a s.F.H.44 (Sfl.) Heuschrecke 15. Navzdory těmto zrušením, pokračoval Krupp v přípravě koncepčního designu pro další samohybná děla, montovaná na podvozek používaný díly z Pantheru. 20.1.1944 byl dokončen nový výkres pod číslem SKA 879 pro Sfl. mit absetzbarer s.F.H.18 (odmontovatelná houfnice), na kterém byla 15 cm houfnice, s úsťovou brzdou, montovaná v kompaktní věži na zádi vozidla. Na každé straně vozidla byl přidělán trám. Díky nim mohla být věž sejmuta na zem. Druhá varianta tohoto koncepčeního designu, Sfl. mit absetzbarer s.F.H.18, byla vytvořena Kruppem na výkresu SKB 891 z 3.2.1944. Tato verze obsahovala věž s 15 cm houfnicí, montovanou na steřdu vozidla s motorem vzadu a konvenčním šasi Panther. Aparát pro sejmutí věže byl přidělán vpředu, místo vzadu, jako na předchozím designu. Wa Prüf 4 trval na svém přístupu k vytvoření nového designu samohybného děla v roce 1944. 6.7.1944 byl navržen nový koncepční design pro 15 cm houfnici na šasi Panther, plně otočná a snímatelná, známá jako Geschützwagen Panther für s.F.H.18/4 (Sf.). Kruppův koncepční design, nazvaný mittlerer Waffenträger, jak ukazuje výkres Bz 3423 z 16.9.1944, vybavený regulérní 15 cm s.F.H.18, montovanou v šestiúhlé věži na přídi pancéřovaného šasi, založeného na šasi Panther. Druhá dispozice pro mittlerer Waffenträger s.F.H.18/Panther představil Krupp na stejném výkresu z 21.9.1944 a ukazuje podobnou věž jako na předchozím designu s 15 cm s.F.H.18. Ale tato věž byla montována ve středu vozidla. Krupp také nabídl 12.8 cm K.44, montovaný na stejném šasi na výkresu Bz 3428 z 21.9.1944, studie byla nazývána 12.8 cm K.44 auf Panther. Aby bylo možno vybavit věž 12.8 cm L/55 kanónem s úsťovou brzdou, byla věž prodloužena a zvýšena. Na setkání Wa Prüf 4 v Berlíně 22.9.1944, byl Kruppův představitel dr. Bankwitz informován, že úřad nemá další zájem na s.F.H.18 auf Pantherfahrzeug a Panther již nebude v budoucnu pro tyto účely uvolněn. Zřejmě neodrazen, Krupp vytvořil třetí propozici 12.10.1944 výkres Bz 3445, nazvaný mittlerer Waffenträger s.F.H.18/Panther (dünnwandig). Pancéřování bylo slabší, zásoba munice byla redukována z 60 na 50 nábojů, díky čemuž bylo ušetřeno 7 tun hmotnosti. Věž byla překonstruována na válcovitý tvar. 25.10.1944 hlásil General der Artillerie OKH, že jednodušším řešením by mohla být instalace 15 cm s.F.H. v novém koncepčním designu, schwere Sturmhaubitze (podobná Jagdpantheru). Významné úspory mohly být realizovány zrušením snímacího vybavení. Aby mohla být houfnice odmontována, měla táhnout za sebou dva kolové vozíky, které by toto snímací vybavení vezly. Požadavky na plnou otočnost a snímatelnost věže vedly k technickým obtížím a komplikovanosti zbraně. Ale plná otočnost věže byla nezbytná a toto řešení bylo odmítnuto. 23.12.1944 generál Thomale kvůli nedostatku tanků Panther nabídl jako řešení použít pro montáž Panzerhaubitze podvozek Panzer 38(t). Ve zprávě z 6.2.1945 bylo hlášeno, že Pantherfahrzeug ohne Turm, požadovaný Habermassem z Kruppu pro s.Pz.Haubitze, se nacházel ve Stahlbau v Hannoveru. Zpráva z vývoje nouzového programu z 20.2.1945 se skládala ze dvou listů projektů, které mohly být dále prováděny a třetí list projektů, na které měly být práce zastaveny. Na tomto třetím listu byl jediný projekt ze série Panther, s.F.H.18 auf Panther-Bauteilen.

Nákladní auta Chevrolet 4x2 v K.N.I.L.

24. listopadu 2012 v 17:36 | paulito |  Historie


Tandjong Priok, velký přístav v hlavním městě Batavia (Djakarta), hostil velký montážní závod General Motors od roku 1927. Tento závod vyráběl velký počet produktů GM během 30. let: zejména Chevrolety, ale také Opely. Obrázek ukazuje závod v roce 1935. Na vzdálenější straně pozemků je testovací dráha. Během války hrál GM klíčovou roli při zásobování K.N.I.L. dopravní technikou.



První evidence K.N.I.L. o použití výrobků GM pochází z počátku 30. let. Zde jsou dělostřelecké tahače GMC T18 6x4 a ambulance. Později byly dodány štábní a dělové automobily Chevrolet a Opel. Na této fotce se nákladní auto 1932 Chevrolet účastní přehlídky v Soerabaji koncem 30. let. Táhne kanón 40 mm Bofors (není na obrázku). Posádka Boforsu sedí na korbě auta na dřevěných lavicích. Před válkou se stal Chevrolet favorizovaným dodavatelem K.N.I.L.



V prvních letech motorizace K.N.I.L. byla ustavena Automobielcompagnie, později měla několik oddílů po celé Jávě. Byla zásobována na počátku 30. let Motordienst. Pokud byl požadován transport pro nemotorizované jednotky, velitel mohl zavolat na pomoc Motordienst, aby mu poskytla auta. Zde je nákladní auto Motordienst na Jávě v 30. letech. Vojáci sedí zády, připraveni sesednout z improvizovaných lavic.



Velké přehlídky K.N.I.L. se konaly na několika místech (Batavia, Bandung/Andir, Soerabaja). Obrázky z těchto přehlídek většinou ukazují auta Chevrolet, zde 1938 Chevrolety, které táhnou vyhledávací světla.



Australská armáda ukořistila tento ex-K.N.I.L. 1938 Chevrolet od Japonců. Je v dobrém stavu, jen mřížka byla odejmuta, pravděpodobně pro lepší chlazení motoru. K.N.I.L. Chevrolety obvykle neměly kabiny vybavené dveřmi.



Toto je lehčí verze nákladního auta Chevrolet: 1939 pick-up nebo autolette. Měla jednu zadní osu a krátkou dřevěnou korbu a K.N.I.L. kabinu bez dveří. Autoletty byly používány také jako dělová auta a ambulance.



Žena z dobrovolnického Women's Drivers Corps sedí v kabině nově vyrobeného a dodaného 1940 Chevrolet v závodě GM v Batavii. Kabina je bez dveří. Většina K.N.I.L. Chevroletů 1 1/2 ton byla pravděpodobně vybavena dvojitými zadními koly.



Během přehlídky v Bandungu 1939 nebo 1940 Chevrolet WB 1 1/2 ton 4x2 GS s pravostranným řízením, dřevěnou korbou, bez dveří kabiny, náhradní kolo je namontováno na levé straně kabiny, vojáci sedí na lavičkách. V roce 1942 měla K.N.I.L. 1.700 nákladních aut 1 1/2 ton Chevrolet modelu 1940 nebo dřívějších. Dalších 3.000 nákladních aut různých výrobců bylo zkonfiskováno civilistům.



Tento přežil válku. Obrázek ukazuje jeden vůz používaný Spojenci po kapitulaci Japonců. Tato verze měla nízkou korbu, ale typickou K.N.I.L. kabinu.



Dodáván byl i 1940 1 1/2 ton 4x2 Chevrolet COE (kabina nad motorem), které sloužily jako podvozek pro Braat Overvalwagen. Zde je jedno nákladní auto s levostranným řízením v Holandské Západní Indii (Antily).



Nově dodané a sestavené nákladní automobily 1941 Chevrolet 1 1/2 ton 4x2, pravostranné řízení, řízené řidičkou. Tato nákladní auta ukazují svůj civilní původ, mnoho chromu. Auto má dvojitá zadní kola. K.N.I.L. 1941 a 1942 Chevrolety byly dodávány s krytem šasi i s kabinou. Byla to auta s pravostranným řízením a dvojitými zadními koly. Dodávky byly z USA a Kanady, z vojenských i civilních skladů.



Tato nákladní auta s krytem šasi byla přestavěna pro dopravu vojáků (manschappenauto). Byla předána Batavia Stadswacht. Auta měla hezké dřevěné lavičky a chromované mřížky byly přemalované.



Před předáním nákladních aut provedly ženy z Ženského řidičského sboru propagandistickou jízdu Batavií.



Tyto lehce odlišné nákladní automobily byly používány pro transport holandských námořníků z doků v Soerabaji.



Soerabaja Stadswacht na přehlídce. Chevrolety operovaly v mobilních kolonách Stadswacht v poměru 2:1 s Overvalwageny. Jejich celkový počet byl kolem 120 aut.



Přehlídka Soerakarta Stadswacht na střední Jávě.



Na tomto obrázku jsou japonské jednotky na Nové Guiney, které používají bývalá nákladní auta Stadswacht Chevrolet.



Toto auto není možné identifikovat jako Chevrolet, slouží u Námořního praporu na východní Jávě. Námořní prapor (400 mužů ad hoc jednotky, vytvořené před invazí na Jávu z holandských námořníků a místních evropských odvedenců) obdržel vozidla od K.N.I.L.



Ex-K.N.I.L. Chevrolet, naložený japonskými vojáky, vjíždí do Soerabaji v březnu 1942.



Semarang, květen 1942. Japonský velitel zdraví své vojáky během přehlídky v okupovaném městě.



Tato auta přežila válku a byla používána Spojenci na Bali koncem roku 1945. Na mřížce mají ještě japonskou hvězdu.


Další auto, které přežilo válku, tentokrát v australských službách.





















Luca Turilli: Prophet Of The Last Eclipse

24. listopadu 2012 v 16:50 | paulito |  Hudba
50%
2002

Skupina italského kytaristy Lucy Turilli, založená v roce 1999 a již rozpadlá, z Terstu a benátek, hrající symfonický power metal. Hrála ve složení Sascha Paeth (baskytara), Robert Hunecke-Rizzo (bicí), Luca Turilli (kytara, klávesy) a Olaf Hayer (zpěv).




Lord Vampyr: Carpathian Tragedies

24. listopadu 2012 v 16:44 | paulito |  Hudba
80%
2009

Italská gothic/industrial metalová skupina z Říma, založená v roce 2004. Hraje ve složení STN Zyklon (kytara), Helvete (klávesy), Lord Vampyr (zpěv), Aerioch (baskytara), Aeternus (bicí) a Seth 666 (kytara).




Ženijní a speciální vozidla K.N.I.L.

22. listopadu 2012 v 18:51 | paulito |  Historie


První vozidla Spojovacího sboru, který byl před rokem 1942 částí Ženistů (Genie). K.N.I.L. používala radiovozy stejně jako vozíky. Na tomto obrázku jsou oba během manévrů. Lehké nákladní auto Chevrolet veze vojáky a táhne vozík, který nese radiostanici (Stabelan).



Nákladní auto, transportující telefonní vybavení. Spojaři jsou před autem i na vozíku.



Radiovůz s pohonem na vozíku a speciálními sloupy v okolí auta.


Pontonové auto. K.N.I.L. Chevrolet veze pontony pro těžší most K.N.I.L. Tato část pontonového mostu vážila až 10 tun a mohl ho přejet lehký tank Vickers.



1937 Ford nákladní automobil plná vojáků přejíždí K.N.I.L. pontonová most. Automobil je zřejmě u Warfordu přestavěný 6x4 Ford. Toto vozidlo bylo také testováno jako dělostřelecký tahač koncem 30. let u K.N.I.L.



1932 GMC 6x4 nákladní auta, upravená na muniční vozidla u K.N.I.L. arsenálu v Bandungu. Vzadu stojí dělostřelecké tahače GMC s odlišnou nástavbou (plachtový kryt).



Později bylo několik nákladních aut Maple Leaf 4x4 také přestavěno na muniční vozidla. Zde je jedno, následováno dalším autem, táhnoucím vozík pro kanón Krupp.



K.N.I.L. arsenál v Bandungu používal tento neidentifikovaný autobus ve 30. letech jako štábní vozidlo.











Nákladní auta 4x4 v K.N.I.L.

22. listopadu 2012 v 18:23 | paulito |  Historie


Firma DAF v Eindhovenu přestavěla sérii nákladních aut Chevrolet WB na vozidla s pohonem všech kol v letech 1939-40, pravděpodobně pro K.N.I.L. 12 aut na obrázku však do Holandské Východní Indie neodešlo a padlo do rukou Němcům v roce 1940. Němci objednali adaptaci těchto aut na standardy Wehrmachtu. Od této chvíle však bohužel nejsou o těchto autech žádné další informace.



V US Mission Report ze srpna 1941 je uvedeno, že K.N.I.L. používá 200 nákladních aut Chevrolet 4x4 1 1/2 ton, ale že potřebuje dalších 900 4x4 aut. Tento obrázek ukazuje výrobní linku Chevrolet v USA. Holandská nákupní komise požadovala G-4100 sérii Chevroletů. Původně bylo objednáno 300 aut s dodávkou v únoru a březnu 1942.



Podle Davida Haywarda, historika GM, bylo 912 Chevrolet 4x4 nákladních aut odesláno do Holandské Východní Indie v roce 1942, ale jen 96 se dostalo na Jávu. Zbytek byl poslán do Austrálie po pádu Holandské Východní Indie. Auto na obrázku může být jedním z těch, které se dostaly na Jávu a přežily válku. Byl používán pro evakuaci Evropanů na konci roku 1945.


Po pádu Holandské Východní Indie obdržely holandské sály na Surinamu vybavení objednané pro K.N.I.L. Kolem stovky nákladních aut Ford/Marmon-Herrington 4x4 1 1/2 bylo posláno na Surinam. Nemáme další informace o této dodávce, ale vůz na obrázku je 1942 Ford 2G8T se standardní US Army ocelovou korbou, přestavěný na 4x4 u Marmon-Herrington.



Malá dávka nákladních aut Ford GTB 4x4 byla také dodána Holanďanům na Surinamu. Tento nákladní automobil ve službě u námořnictva je focen v roce 1943. Některé byly přestavěny na dělová auta.









Kreator: Civilization Collapse

22. listopadu 2012 v 18:13 | paulito |  Hudba
90%
2012

Nejnovější EP od metalové legendy....