Viděl jsem, četl jsem, přeložil jsem.......

Prosinec 2011

Testament: The Formation Of Damnation

30. prosince 2011 v 15:22 | paulito |  Hudba
80%
2008

Testament ja americká thrash metalová legenda z Berkeley, Kalifornie, zformovaná v roce 1983. Byla jednou z nejpopulárnějších skupin metalové scény 80. let a stále dokáže vyprodukovat vynikající LP. Momentálně hraje v sestavě Chuck Billy (zpěv), Eric Peterson (kytara), Alex Skolnick (kytara) a Greg Christian (baskytara).




Hans-Joachim Zillmer: Omyly v dějinách Země

30. prosince 2011 v 15:15 | paulito |  Knihy
Tato kniha patrně změní vaše vědomí, nebot' předkládá materiál, který zpochybňuje základní pilíře našeho vědeckého obrazu světa. Složité vztahy jsou vysvětleny srozumitelně i pro laika, do argumentace jsou zpracovány fakta a námitky z různých oborů. Při četbě podniknete cestu do minulosti Země, cestu jejíž scenerie se bude neustále měnit, od kosmologických aspektů až do prehistorie -- a jež se nevyhne ani možným perspektivám pro budoucnost... Přečteme-li si autorovo krédo, již si můžeme domyslet, jak velkolepá kniha se nám dostává do rukou. Popusťme uzdu své fantazii a vydejme se na výlet, odhalující fascinující fakta, svědectví a okolnosti.

Určitě zajímavá alternativní teorie o vývoji Země, dinosaurů, lidstva, o časových teoriích, zavrhující Darwinovu teorii pomalého a postupného vývoje, ale zároveň se nepokoušející vysvětlit vše působením mimozemšťanů. Vzhledem k tomu, že všechny teorie o vývoji jsou jen teorie.. tak proč ne, je to jedna z možností, také podepřená řadou důkazů, které oficiální archeologie přehlíží.




3,7 cm Panzerabwehrkanone (Pak) 37(t) L 47,8

30. prosince 2011 v 13:11 | paulito |  Historie


37 mm kanón Škoda PUV vz.37 byl vyvinut ze staršího typu vz.34 a po obsazení Čech Německem a převzetí závodů Škoda v Plzni byl zařazen pod názvem 3,7 cm Panzerabwehrkanone 37(t) od roku 1939 jako standardní zbraň do Wehrmacht. Tento vynikající protitankový kanón byl také exportován ve velkých počtech do jiných zemí. Kanón, který byl shodný s Kampfwagenkanone (KwK) v tanku Pz.Kpfw. 38(t), byl při nasazení vynikající. Protože kola byla zpočátku vyráběna ze dřeva, která nebyla tak vhodná pro nasazení v poli a transport, byly kanóny později vybaveny pneumatikami z německých kanónů Pak 35/36 L/45. V postupující válce byl pro nízkou průraznost proti pancířům tanků byl převeden do zálohy a nasazen v Jugoslávii při bojích proti partyzánům.
Hmotnost: 405 kg
Rychlost palby: 10-15 ran/min
Munice: 37 mm x 268R
Úsťová rychlost: 750 m/s
Účinný dostřel: 900 m
Max. dostřel: 5.000 m
Výrobce: Skoda-Werke, Plzeň


7,5 cm Infanteriegeschütz 37 L/22

29. prosince 2011 v 17:37 | paulito |  Historie


7,5cm Infanteriegeschütz, zpočátku označován jako PaK 37, byl nouzovým technickým řešením firmy Krupp z roku 1944. Vývojovým záměrem bylo vytvořit kombinaci polního děla (lehké, nízká úsťová rychlost, účinek proti pěchotě v krytech) a protitankového děla. K tomu byla použita 1.800 mm dlouhá hlaveň ráže 7,5 cm montována na lafetu protitankového děla 3,7 cm nebo ukořistěných děl. Proto také původní označení Pak 37. Z této zbraně mohly být stříleny výbušné granáty lehkého polního děla 7,5 cm IG 18 a vysokorychlostní granáty pro boj proti tankům. 7,5 cm IG 37 sloužil do konce války u baterií polního dělostřelectva a v těžkých rotách pancéřových granátníků. K tažení sloužil v motorizovaných četách Schützenpanzerwagen Sd.Kfz. 251/4. V těžkých rotách pancéřových granátníků byl nahrazován 7,5 cm IG 42 L/22, různými granátomety a 15 cm schwere Infanteriegeschütz 33 L/11.
Hmotnost: 510 kg
Délka: 1.815 mm
Výška: 1.074 mm
Rychlost palby: 8-12 ran/min
Úsťová rychlost: 280 m/s (výbušný granát), 395 m/s (protitankový granát)
Průraznost: 85 mm/500 m
Dostřel: 5.150 m
Rok výroby: 1944
Vyrobeno: 2.279


Daimler DZVR 21

29. prosince 2011 v 15:24 | paulito |  Historie


Pokud známo, je toto jediné obrněné auto z doby Výmarské republiky. Podle Versailleské mírové dohody z 28.6.1919 nesměl být Reichswehr vybaven tanky. Kvůli vnitřním politickým nepokojům a ochraně východní hranice v počáteční době Výmarské republiky, povolily spojenecké síly nasazení 150 obrněných aut, která měla být nasazena jen k vnitřní policejní službě (smlouva z Boulogne z 20.7.1920). Jako výzbroj vozidla byly nasazeny dva kulomety. Schutzpolizei obdržela 50 obrněných aut, která byla vyrobena po skončení první světové války. Pro 100 nově vyrobených obrněných aut bylo určeno nasazení k pouličním bojům a ve druhé linii. V letech 1921-1925 byly Schupo-Sonderwagen vyráběny u tří různých firem. Charakteristickou pro toto vozidlo byla vysoká nástavba a hmotnost, která měla umožnit vozidlu boj proti barikádám a jejich prorážení. V roce 1928 ještě zůstalo ve službě 72 vozidel u pruské Schutzpolizei a dalších 38 vozidel u policejních jednotek ostatních států. Neozbrojená verze vozidla byla později používána jako Mannschaftstransportwagen. Ale nikdy nebylo toto vozidlo nasazeno v poli.
Hmotnost: 12 tun
Výzbroj: 2x 7,92 mm Maschinengewehre 08, v každé věži jeden kulomet
Motor: Daimler MI 574 Ottomotor, čtyřválcový, 100 hp
Rychlost: 50 km/h
Pancéřování: 12 mm
Dojezd: 350 km
Posádka: 7-9 policistů
Výroba: 1921-1925, 31 (Daimler), 24 (Benz), 30 (Ehrhardt)


3 cm Zw. Flak auf Pz.Kpfw. 38(t), Kugelblitz 38D, 3 cm MK 103 Hängelafette auf 38D und 38(t), 3.7 cm Flakzwilling 44 auf Fahrgestell 38D

28. prosince 2011 v 13:33 | paulito |  Historie
4.9.1944 dokončila firma BMM koncepční design 3 cm Zwilling-Flak ve věži Kugelbliz na šasi 38(t). Zatímco vnější pancéřování užší, protože bylo navrženo pro montáž na Pz.Kpfw. IV, průměr věže s kanónem a posádkou byl stejný, 900 mm. BMM nepoužíval standardní podvozek 38(t), měl již boční strany upravené pro širší pásy 450 mm a byl tak podobný pozdějšímu 38D designu. Ale na rozdíl od 38D mu zůstaly listové pružiny. Jak hlásil General der Artillerie náčelníkovi štábu 21.10.1944, 3 cm MK 103 Kugelblitz auf 38(t) měl být vyvíjen a zařazen do výroby. Ale BMM a Škoda nevyráběly Jagdpanzer 38 v takovém množství, aby bylo možno využít podvozky i pro jiné účely. Proto bylo rozhodnuto vytvořit podvozek 38D vhodný pro sériovou výrobnu v závodech v Německu. Věž Kugelblitz s dvojitým automatickým kanónem 3 cm MK 103 měla být montována na prodloužený podvozek Aufklärer 38D. Výrobní program z 30.1.1945 plánoval dokončení prvních pěti Kugelblitz 38D v červenci 1945 a 20 v srpnu, měsíční výrobní dávka se měla zvýšit na 100 v prosinci 1945. Při setkání s náčelníkem štábu 14.3.1945 Generalinspekteur der Panzertruppe uvedl, že ze všech 250 vyrobených podvozků 38D, musí být 225 dokončeno jako Jagdpanzer 38D a 25 jako Bergepanzer 38D. Kugelblitz 38D nemohl být vyráběn, protože nebyla možnost rozšiřovat výrobu o další speciální výrobu a nemohly být vyráběny ani díly pro věž. Jako náhradu vyvíjel Wa.Pz.Mot. Flakpnazer 38 s MK 103 Zwilling v otevřené Hängelafette a první zkušební vozidlo bylo téměř dokončeno. Jediný přestavěný podvozek 38(t) měl být použit pro Flakpanzer (Hängelafette). Generalinspekteur der Panzertruppe přikázal Wa.Pz.Mot. instalovat Mk 103 Zwilling-Hängelafette (která byla vyvíjena pro 38D) na podvozek 38(t). Wa.Pz.Mot. okamžitě zahájil potřebné činnosti. Měl být vytvořen Flakzug s osmi Flakpanzery u každého Panzer-Abteilung se 40 Jagdpanzery. Generalinspekteur der Panzertruppe měl poskytnout kolem 35 až 45 Jagdpanzer 38(t) měsíčně pro přestavbu na Flakpanzery. Měly mít stejnou rychlost jako Jagdpanzery, které měly podporovat, proto měl mít Flakpanzer osmiválcový dieselový motor Tatra. Konstrukční kancelář Rheinmetallu, Vereinigte Apparatebau AG byla požádána Wa.Prüf. 6 o vytvoření koncepčního designu 3.7 cm Flakzwilling 44 ve věži, která by byla montována na podvozek 38D. První pokud byl představen Wa.Prüf. 6 6.1. až 13.1.1945, ale překročil váhový limit 2.150 kg, i když bylo pancéřování sníženo na polovinu. Wa.Prüf. 6 vyjasnil požadavek, že 3.7 cm Flakzwilling 44 má být montován na podvozek 38D s kruhovým pancéřovým štítem bez štítu pro kanón pod názvem Versuchausführung 3.7 cm Flakzwilling 43 auf Pz.Kpfw.IV. Nástavba a štít měly být co nejjednodušší pro výrobu. Podvozek 38D byl vybrán proto, protože Pz.Kpfw.IV byl vyřazován z výroby. Alkett hlásil, že podvozek 38D váží 11.000 kg, takže nástavba a zbraň mohou vážit 4.000 ks a stále nebude překročen limit 15.000 kg. 14.2.1945 hlásila Vereinigte Apparatebau AG, že navrhla 3.7 cm Flakzwilling 44 auf Fahrgestell 38D za použití běžné dráhy pro kuličková ložiska z Pz.Kpfw.IV, montované na nemodifikovaném 38D. Kanóny se měly otáčet rychlostí 40° za sekundu za použití hydraulického pohonu, tlak oleje měla poskytovat regulační pumpa poháněná motorem vozidla. V zásobnících po osmi nábojích mohlo být uskladněno celkem 200 nábojů. Pro vyhledávání leteckých cílů byl použit běžný zaměřovač ZF. S posádkou čtyř mužů mělo vozidlo vážit 14.992 kg. Bylo doporučeno, aby síla pancéřování byla snížena z 16 na 14 mm, tím by se ušetřilo dalších 110 kg. Wa.Prüf. 6 nestačil do konce války rozhodnout o výrobě vozidla.

5.5 cm Zwilling Flakpanzer mit Panther Fahrgestell (Krupp und Rheinmetall)

28. prosince 2011 v 12:41 | paulito |  Historie
31.5.1943 byl 5.5 cm Flakzwilling určen jako jedna ze tří alternativ, montovaných na podvozek tanku Panther. Panzerkommision rozhodla 21.12.1943, že konečným řešením pro Flakpanzer bude nový design 3.7 cm Doppelflak auf Panther, později mělo být toto řešení vyměněno za 5.5 cm Flak. 8.5.1944 Wa.Prüf. 6 informoval Krupp, že General der Flakwaffe urgentně požaduje Flakpanzer s kanónem 5.5 cm Flak. Protože nově vyvíjené šasi nebylo k dispozici, měl být použit podvozek tanku Panther, pokud možno bez modifikace korby. Nebylo možno použít sklopné plošiny, jako byly třeba 3.7 cm Flakpanzer. Byla požadována otočná kupole nebo věži podobná nástavba. Krupp navrhoval jen sklopné platformy, Flak věže navrhoval Rheinmetall. Firma Rheinmetall (která z bezpečnostních důvodů změnila název své konstrukční kanceláře na Vereinigte Apparatebau AG) byla také vybrána pro návrh věže pro Flakpanzer V, 5.5 cm Zwilling, Gerät 58 a dokončila koncepční výkresy 23.10.1944. Představili svůj design na modelu 1:10 ve Wa.Prüf. 6 a probírali zde následující změny na jednání 8.11.1944: maximální elevace -5° až +72°, větší nebylo možné pro konstrukční omezení dosáhnout. Konstruktéři byli opět žádání, aby stěny věže nebyly kolmé, zejména ta čelní. Ale za takovéto úpravy platila věž místem pro poklop nabíječe a ruční zbraně. Ventilátor byl ze střechy věže také odstraněn. Jeden ventilátor byl instalován pod pancíř zbraně pro odvod plynů, vycházejících ze zbraně při střelbě. Druhý ventilátor byl umístěn do kruhu věže. Po projednání těchto změn obdržela Vereiningte Apparatebau kontrakt na okamžitou výrobu dřevěného modelu v plné velikosti 5.5 cm Flakpanzerturm. Aby byly zbraně včas vyrobené pro pancéřovou věž, objednal Wa.Prüf. 6 u firmy Dürkoppwerke čtyři kanóny. 19.12.1944 rozvinula Vereiningte Apparatebau diskuzi o dalším pokračování vývoje 5.5 cm Flakpanzer. Byla navržena montáž následujících zbraní nad štít kanónu 5.5 cm: dva MG151/20 a jeden MG42, nebo dva MG42 a jeden MG151/20 nebo jen dva MG151/20. Byl také kontaktován Wa.Prüf. 6 pro nalezení motoru pro hydraulický pohon věže. Velitelská kupole byla podobná té na Pantheru. Dřevěný model v měřítku 1:10 Flakpanzer byl dodán Wa.Prüf. 6. Krupp dokončil výkresy své 5.5 cm Zwilling-Flakpanzer auf Panther Ausf.G 5.12.1944. Elevace dvoukanónu 5.5 cm Zwilling-Flak 58 V3 byla -5° až +80°. Pancéřování věže bylo 40 mm vpředu, 20 mm po stranách, 30 mm vzadu a 20 mm na střeše. Věž měla mít posádku čtyř mužů, dva nabíječe, střelce a velitele. Pro velitele byla k dispozici běžná litá kupole se sedmi průzory a periskopický zaměřovač pro střelce. Zásoba munic eve věži byla jen 104 nábojů 5.5 cm. 14.2.1945 rozhodl Oberst Crohn z Wa.Prüf. 6, že práce na 5.5 cm Flakpanzer není urgentní a program byl zastaven. Dřevěný model od Vereiningte Apparatebau pro Wa.Prüf. 6 byl dokončen.

Susperia: Attitude, We Are The Ones

28. prosince 2011 v 12:11 | paulito |  Hudba
Susperia je norská black/thrash metalová skupina, zformovaná v říjnu 1998 Tjodalvem a Cyrusem. Momentálně v ní hrají Athera (Pål Mathiesen, zpěv), Cyrus (Terje Andersen, kytara), Elvorn (Christian Hagen, kytara), Memnock (Håkon Didriksen, baskytara), Tjodalv (Ian Kenneth Åkesson, bicí) a Mustis (Øyvind Mustaparta, klávesy).


Attitude
80%
2009




We Are The Ones
90%
2011



Neuvěřitelné skutečnosti

27. prosince 2011 v 22:01 | paulito |  Dokumenty
Kniha a také televizní dvouhodinový dokument českého záhadologa Arnošta Vašíčka pojednává o řadě různých záhad dnešního světa..
Po úspěšném televizním a knižním seriálu Planeta záhad očichá Arnošt Vašíček s novou vzrušující sbírkou záhadných případů z celého světa, které si právem zaslouží přívlastek "nejtajemnější z tajemných". Unikátní informace o podobně šokujících objevech A. Vašíček dokládá nejnovějšími vědeckými poznatky a množstvím průkazného dokumentárního materiálu ze svých badatelských cest. Z obsahu: Hadí bytosti; Záhada kamenných hlav; Trpasličí humanoidi; Vodní lidé; Přízraky z džungle; Na lovu příšer. "Stojíme na prahu zapovězené komnaty, v níž jsou ukryty truhlice plné děsivých tajemství. Tušíme, že naší planetou zmítaly děje, jejichž podstata nám uniká v mlhavém oparu nejasnosti."



Kriminálka Las Vegas VIII (CSI: Las Vegas Season 8)

27. prosince 2011 v 19:49 | paulito |  Filmy
60%
2007-2008
Krimi
Režie: Kenneth Fink, Richard J. Lewis, atd.
Hrají: William Louis Petersen, Gary Dourdan, Marg Helgenberger, Paul Guilfoyle, Eric Szmanda, Robert David Hall, Wallace Langham, atd.

Osmá řada známého detektivního seriálu, seznam kapitol zde:
1"Dead Doll"
2"A La Cart"
3"Go to Hell"
4"The Case of the Cross-Dressing Carp"
5"The Chick Chop Flick Shop"
6"Who and What" (Part 1)
***"Where and Why" (Part 2)
7"Goodbye and Good Luck"
8"You Kill Me"
9"Cockroaches"
10"Lying Down With Dogs"
11"Bull"
12"Grissom's Divine Comedy"
13"A Thousand Days on Earth"
14"Drops Out"
15"The Theory of Everything"
16"Two and a Half Deaths"
17"For Gedda" (Part 1)



Suffocation: Blood Oath

27. prosince 2011 v 17:06 | paulito |  Hudba
80%
2009

Suffocation ja americká death metalová skupina, zformovaná v roce 1989 na Long Islandu, New York. Blood Oath je jejich poslední LP a momentálně hraje ve složení Frank Mullen (zpěv), Terrance Hobbs (kytara), Guy Marchais (kytara), Mike Smith (bicí) a Derek Boyer (baskytara).



Stream Of Passion: The Flame Within

27. prosince 2011 v 17:01 | paulito |  Hudba
40%
2009

Stream of Passion je skupina hrající progressive metal, kterou založili Arjen Anthony Lucassen a Marcela Bovio. Momentálně v ní hrají Marcela Bovio (zpěv), Eric Hazebroek (kytara), Stephan Schultz (kytara), Johan van Stratum (baskytara), Jeffrey Revet (klávesy) a Martijn Peters (bicí).





Running Wild: The First Years Of Piracy, Under Jolly Roger, The Victory, The Rivalry

27. prosince 2011 v 16:56 | paulito |  Hudba
70%

Running Wild je německá pirátská heavy metalová klasika, skupina založená v roce 1976 v Hamburku s víceméně stále stejným repertoárem. Hrála v letech 1976-2009, v roce 2011 se opět spojila. Momentálně v ní hrají Rolf Kasparek (zpěv, kytara) a Peter Jordan (kytara).

Under Jolly Roger
1987



The First Year Of Piracy
1991



The Rivalry
1998



The Victory
2000




Frank M. Robinson, Thomas N. Scortia: Noční můra

27. prosince 2011 v 16:39 | paulito |  Knihy
Napínavý román s dramatickou detektivní zápletkou o pátrání po původci záhadného onemocnění v San Franciscu. Hlavním hrdinou je skotský lékař, místní zástupce Světové zdravotnické organizace. Stane se spolupracovníkem týmu vědců a lékařů, kteří pátrají po původci záhadného onemocnění, které má stoprocentní úmrtnost. Obětmi tohoto onemocnění jsou výhradně účastníci sjezdu veteránů amerických válek, a proto se do vyšetřování posléze zapojí i armáda. Složité a napínavé pátrání má charakter detektivní zápletky. Vyznění románu je varovné a upozorňuje na reálné nebezpečí zneužití vědeckých vynálezů proti lidstvu.
I když je tahle kniha už staršího data, pořád je to napínavé čtení, jen ten konec je takový moc happy-end, ale sem tam musí dobro zvítězit, ne? :-) Americká amráda zkouší proti vlastním lidem bojové látky, tetokráte viry a anglický lékař nakonec vše odhalí, i když jsou takřka všichni proti němu.


Geschützter Sonderwagen M8 (6x4)

26. prosince 2011 v 16:11 | paulito |  Historie


M8 Greyhound bylo americké obrněné auto, vyráběné během druhé světové války pro spojenecké síly. Po založení Bundesgrenzschutz v roce 1951 a Bereitschaftpolizei der Länder bylo celkem 80 vozidel M8 Greyhound předáno těmto složkám US Army. Z toho jich Bundesgrenzschutz obdržel 50 a Bereitschaftpolizei der Länder 30. Vozidla byla vybavena německými kulomety MG42. V roce 1956 byla část vozidel vybavena kromě kulometu MG42 také 20 mm automatickým kanónem Hispano-Suiza 804 (HS 804). Tento kanón byl u Bundesgrenzschutz používán také na pobřežních hlídkových člunech a jako protiletadlová zbraň. Vozidla byla poté přidělena k průzkumným četám podél německých hranic (Auflärungszug a Sonderwagenzug). Geschützter Sonderwagen M8 byl v letech 1963-65 nahrazen Geschützter Sonderwagen I a II. M8 byl prvním pancéřovaným a ozbrojeným vozidlem v německých službách po druhé světové válce.

Jagdpanzer-Kanone, prototyp II HK 3/1 a 3/2

25. prosince 2011 v 20:30 | paulito |  Historie


Jako první vozidlo Schützenpanzerfamilie Neu byl od roku 1959 vyvíjen od firem Ruhrstahl/Rheinstahl/Hanomag a Rheinstahl/Henschel Jagdpanzer-Kanone (později Kanonenjagdpanzer). Bylo vyrobeno 24 předsériových prototypů I a II pod firemním označením RU a HK. Od roku 1965 byl vyráběn v sérii a v roce 1967 nasazen k bojovým jednotkám v provedení RU s dieselovým motorem MB 833 Ea o výkonu 600 hp. Vozidlo je vystaveno v Panzermuseum Münster.

Naučná stezka Kokotské rybníky 25.12.2011 (Dýšina, 9 km)

25. prosince 2011 v 16:46 | paulito |  Ostatní
Příjemná procházka probouzející se jarní přírodou zdravými lesy, kolem Ostrého (Čertova) kamene, kolem romantických
lesních rybníků, za krásnými výhledy do přírodního parku Horní Berounka. Jen 20 minut od Plzně / 11 zastavení se zajímavými informačními tabulemi s tématikou Dýšina - Nová Huť, pramen Čůráček, středověká ves Kokot, Dolní a Horní kokotský rybník, vrch Kokotsko, obec a krajina v okolí Bušovic, Myší Újezd. Naučnou stezku dlouhou 9 km lze pohodlně projít za 4 hodiny. Východiště i konec NS je v Dýšině - Nové Huti u můstku přes Klabavu nedaleko koupaliště.

Protože řízek tížil značně naše bříška, rozhodli jsme se přestat lenošit a vyťápnout na nějakou blízkou naučnou stezku, využili jsme tip z neti a pustili se se do obce Dýšina - Nová Huť, kolem které vede stezka s malebným názvem Kokotské rybníky. Počasí nic moc, sníh s deštěm, ale pár kopečků nás ihned zahřálo, takže jsme bahnitými cestami nakonec úspěšně doklopýtali zpět k autu.







Pramen s poetickým názvem a pak už pořád jen do kopce a do kopce...






Kolem Čertova kamene vládla poněkud ponurá atmosféra, že by bylo něco na tajemných silách?





Po vesnici Kokot již nebyla v okolních lesích ani stopa.




Těžké cesty dobrodruhů, hlavně bahnem :-)





Příroda je prostě nádherná...


Barevný podzim cestou z vrchu Kokotsko.









Bušovický zámek, vypadá spíše jako škola, která tam ostatně také v pozdějších dobách byla.


Socha Jana Nepomuckého








Curtis XP-37, YP-37

25. prosince 2011 v 11:23 | paulito |  Historie
XP-37
Původní prototyp Hawk 75 byl použit pro první experimenty s řadovým motorem Allison V-1710. Tato modifikace zahrnovala nejen nahrazení původního hvězdicového motoru motorem Allison, ale kokpit byl také přesunut značně dozadu, až za křídlo. S výjimkou křídla a podvozku tak výsledny XP-37 nevypadal vůbec jako Hawk 75. Motor Allison V-1710-11 měl turbokompresor a vyvíjel výkon 1.150 hp. To bylo o 50 hp méně, než hvězdicový Pratt and Whitney R-1830-17 z P-36C. Ale díky aerodynamicky čistým liniím trupu vzrostla maximální rychlost XP-37 na 340 mil/h oproti 311 mil/h u P-36C. Toto zvýšení rychlosti vedlo armádu k zadání objednávky na 13 prototypů YP-37, aby mohl zkoušky s motory V-1710 pokračovat.


YP-37
13 prototypů YP-37 bylo objednáno US Army 11.12.1939. první ze strojů vykonal úvodní let 24.1.1940 a byl poté předán armádě 29.3. Řadový motor Allison V-1710-21 byl ve všech prototypech a podobně jako V-1710-11 z XP-37 byl vybaven turbokompresorem a vyvíjel výkon 1.150 hp. Výzbroj zůstala stejná jako u P-36A, jeden kulomet .50 cal a jeden .30 cal v krytu motoru. Posunutí kokpitu dozadu mělo za výsledek velmi špatný výhled pilota a piloti byli proti tomuto uspořádání. Prototypy prováděly různé testy a u operačních jednotek probíhaly služební zkoušky. Ale XP-40 se ukázal jako lepší ze dvou experimentů trupu hawku s motorem V-1710 a tak nebyl objednán žádný sériový P-37.


Pilíře země (The Pillars of the Earth)

25. prosince 2011 v 10:07 | paulito |  Filmy
90%
2010
Drama / Historický / Romantický
Režie: Sergio Mimica-Gezzan
Hrají: Ian McShane, Matthew MacFadyen, Eddie Redmayne, Hayley Atwell, Natalia Wörner, David Oakes, Anatole Taubman, Götz Otto, Alison Pill, Skye Bennett, Robert Bathurst, Kate Dickie, Rufus Sewell, Sarah Parish, Donald Sutherland

Anglie roku 1123. Tom Stavitel (Rufus Sewell), povoláním kameník, sní o stavbě velkolepé katedrály. Spojence pro její realizaci nachází v ambiciozním převorovi Philipovi (Matthew Macfayden). Zatímco se Anglie po smrti krále Jindřicha I. utápí v občanské válce, začíná se v Kingsbridgi po letech příprav mohutně stavět. Zhmotnění jedné velké představy však bude trvat několik desetiletí plných intrik, vražd a válek. Bez síly lásky by však cíle nebylo nikdy dosaženo. To ona dává lidem křídla k uskutečnění snů malých i velkých. To ona pomáhá dobru zvítězit nad zlem. A právě o tomto vítězství je náš příběh. PILÍŘE ZEMĚ, knižní bestseller Kena Folletta je již několik let na výsluní zájmu čtenářů celého světa. Nyní k vám přichází 4dílné filmové zpracování tohoto velkolepého historicko-dobrodružného eposu z produkční dílny Tonyho a Ridleye Scottových, tvůrců hitů Gladiátor a Robin Hood.
Vynikající seriál o historii Anglie v první poloviny 12. století, kde na pozadí občanské války mezi královnou Matildou a jejím synem Jindřichem na jedné straně a králem Štěpánem na straně druhé sledujeme stavbu katedrály v Kingsbridge a osudy lidí kolem této stavby, včetně intrik, snažících se tuto stavbu zastavit.




Curtiss P-36G

24. prosince 2011 v 17:13 | paulito |  Historie


Norsko objednalo 46 H75A-8 Hawk, ale jen šest jich bylo přepraveno lodí do Norska, než byla země obsazena Němci. Zbývajících 40 letadel bylo převzato US Army a nazváno P-36G. Tato letadla byla vyzbrojena dvěma kulomety .50 cal v krytu motoru a čtyřmi .30 cal ve křídlech. Natřeny standardní barvou Olive DRab přes Neutral Grey, sloužily P-36G ve výcvikové roli krátkou dobu u US Army. V roce 1943 byly předány Peru.